• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-03312
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

كشف اسكناس و تراول‌هاي جعلي

افرادي كه قصد داشتند با ارائه چك پول‌هاي جعلي اقدام به كلاهبرداري در استان گيلان كنند، توسط كارآگاهان پليس آگاهي گيلان شناسايي و دستگير شدند .

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ كريمي ــ رييس پليس آگاهي استان گيلان در اين‌باره اظهاركرد: گزارش‌هاي مردمي واصله حاكي از اين بود كه موتورسواري يك ساك را داخل سطل زباله‌اي در يكي از محله‌هاي شهر لنگرود مخفي و از محل متواري شده است، اما با توجه به حساسيت موضوع، اكيپي از كارآگاهان پليس آگاهي در محل حاضر و ساك را خارج و مشاهده كردند كه ساك حاوي 260 ميليون و 854 هزار ريال چك پول و اسكناس‌هاي 50 و 20 هزار ريالي است.

وي با بيان اين‌كه در بررسي‌هاي بعدي جعلي بودن تراول و اسكناس‌ها براي كارآگاهان محرز شد، گفت: چهره‌نگاري با كمك كساني كه هنگام مخفي كردن ساك توسط متهم در محل حضور داشتند، تصوير فرضي متهم را ترسيم و با انجام اقدامات اطلاعاتي محل اختفاء وي شناسايي و طي يك اقدام ضربتي دستگير كه در بازرسي بدني او مبلغ دو ميليون و 350 هزار ريال چك پول جعلي كشف و ضبط شد.

به گزارش ايسنا، پس از انتقال متهم به نام «حسين ــ م» به پليس آگاهي در بازجويي‌هاي انجام شده با توجه به دلايل و مدارك مستند راهي جز بيان حقيقت نداشت و گفت كه اين تراول‌ چك‌ها و اسكناس‌ها را از فردي به نام «مهدي ــ ج» گرفته‌ام و فقط يكي از تراول‌هاي 500 هزار ريالي را خرج كرده‌ام.

در ادامه محل اختفاء نامبرده با استفاده از اطلاعات مردمي شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير و او نيز به بزه خويش معترف شد و گفت كه من نيز آنها را از فردي به نام «مهدي» كه در پارك با او آشنا شدم، گرفته‌ام.

به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در نهايت متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند و تلاش براي دستگيري متهم ديگر كماكان ادامه دارد .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha