• جمعه / ۸ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-03880
  • خبرنگار : 71368

سقوط آزاد از طبقه چهارم ساختمان، پايان شـراكت

سقوط آزاد از طبقه چهارم ساختمان، پايان شـراكت

ماموران نيروي انتظامي، ضاربي را كه با استفاده از چکش، قيچي و تيغ موکت بري، از شريك سابق خود بيش از 4 ميليون تومان اخاذي كرده بود، را دستگير كردند.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران «ايسنا» ، پنجم خرداد ماه سال‌جاري، ماموران کلانتري 108 نواب در جريان سقوط مرد جواني از طبقه چهارم ساختماني به پشت بام ساختمان کناري، واقع در خيابان آذربايجان قرا گرفتند. ماموران با حضور در صحنه جرم با پيكر نيمه جان جوان 25 ساله روبرو شدند كه با انجام هماهنگي‌هاي لازم اين شخص به مرکز درماني منتقل و پرونده‌اي در اين‌باره تشکيل شد.

مأموران کلانتري با توجه به اظهارات شهود مبني بر سقوط اين جوان از طبقه چهارم به ساختمان کناري، به اين ساختمان مراجعه و پس از حضور در طبقه چهارم مشاهده کردند که در اين طبقه از ساختمان يک کارگاه توليدي تجهيزات پزشکي وجود دارد. پس از باز کردن در کارگاه مدارک شخصي فردي به نام «غلامرضا» را مشاهده كردند كه با حضور مسئول ساختمان در بيمارستان، هويت شخص مصدوم به نام «غلامرضا» (مالک مدارک شناسايي کشف شده) شناسايي شد. پرونده جهت رسيدگي در اختيار کارآگاهان اداره 16 پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقيقات درباره اين حادثه در مراحل مقدماتي قرار داشت، تا اينكه 11 خرداد ماه سال جاري جوان مصدوم پس از چندين روز بيهوشي از حالت کما خارج شد.

اين جوان در تشريح ماجراي سقوط خود از بالاي ساختمان عنوان كرد که از لحظه سقوط خود چيزي را به ياد نمي‌آورم اما در روز حادثه طي تماس به تلفني شخصي‌ام، مشتري درخواست خريد تعدادي تجهيزات پزشکي را کرد و براي تحويل اين تجهيزات با او قرار ملاقات گذاشتم اما پس از مراجعه به محل کارگاه و مشاهده يکي از شرکاي قبلي به نام «مهدي» به همراه فرد ديگري، متوجه شدم که اين قرار ملاقات صوري است. او با تهديد مرا مجبور به پرداخت وجه نقد و صدور چک سفيد امضا کرد و زماني که در مقابل آنها مقاومت كردم با چاقو، تيغ موکت‌بري و ضربات مشت و لگد ، به جانم افتادند و مرا به شدت مجروح کردند.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده، از آنجاي كه غلامرضا از زمان و نحوه سقوط چيزي به ياد نداشت، تحقيقات از شهود حادثه سقوط در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و يکي از شهود شاغل در کارگاه غلامرضا، به کارآگاهان گفت كه در روز حادثه «مهدي» به همراه شخص ديگري به کارگاه مراجعه کرد اما پس از مدت کوتاهي ميان آنها و «غلامرضا»، درگيري ايجاد شد.

همچنين ماموران در تحقيقات از محل کارگاه، آلات و ادوات جرم شامل چکش، قيچي، تيغ موکت‌بري کشف كردند. سرانجام ماموران با جمع‌بندي اطلاعات بدست آمده «مهدي» را در 30 خرداد ماه دستگير كردند.

با وجود آن‌که متهم پس از دستگيري و در طول تحقيقات تلاش داشت تا خود را بي‌گناه نشان دهد اما سرانجام، لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت كه از مدتها پيش بر سر موضوعات مالي با «غلامرضا» دچار اختلاف مالي شده بوده و به همين علت با طرح و نقشه قبلي و به همراه يکي از دوستانش به نام «حسين»، با غلامرضا تماس گرفته و با طرح اين موضوع که «حسين» بيمار است و نياز شديدي به تهيه تجهيزات پزشکي دارد موفق به گذاشتن قرار ملاقات صوري با «غلامرضا» شد.

بنا به اعترافات متهم، «غلامرضا» در ابتدا درخواست طلب مالي را رد مي‌كند و براي همين متهم و «حسين» با مشت و لگد و استفاده از چکش، قيچي و تيغ موکت‌بري او را مورد ضرب و شتم قرار داده که «غلامرضا» در نهايت به ناچار طي تماس‌هاي تلفني اقدام به تهيه پول از دوستانش مي‌كند بطوري كه متهمان موفق مي شوند در سه مرحله، 4 ميليون و 150 هزار تومان را از متهم دريافت كنند.

متهم در ادامه اعترافات خود، درباره زمان و چگونگي سقوط مصدوم از طبقه چهارم ساختمان به پايين نيز گفت كه پس از تحويل گرفتن پول‌ها ناگهان «غلامرضا» به قصد فرار به سمت پنجره اتاق رفت و به پايين پرت شد.

با توجه به اعترافات متهم، ديگر متهم پرونده به نام «حسين» 24 ساله نيز در خيابان جمهوري اسلامي شناسايي و دستگيرشد و پس از انتقال به اداره شانزدهم به ضرب و شتم شاکي و همدستي با مهدي اعتراف کرد .

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه سعيد ليراوي، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر، گفت : بنا به نظريه پزشکي قانوني فرد مصدوم و شاکي پرونده داراي پارگي کبد، شکستگي جمجمه، پارگي پهلوي راست و کبودي‌هاي مختلفي است که به علت شدت جراحات وارده، همچنان تحت نظر تيم پزشکي است.

ليرواي افزود: تحقيقات تکميلي درباره اين پرونده، همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha