• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8905-08464
  • منبع : نمایندگی فارس

پل هايي که ساعت کار دارند! مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري شيراز: پل‌هاي مکانيزه عابر پياده در راستاي تأمين رفاه بيشتر شهروندان نصب مي‌شوند!

پل هايي که ساعت کار دارند!
مديرعامل سازمان سرمايه گذاري شهرداري شيراز:
پل‌هاي مکانيزه عابر پياده در راستاي تأمين رفاه بيشتر شهروندان نصب مي‌شوند!
احداث پل‌هاي مكانيزه عابر پياده با هدف افزايش سطح رفاه شهروندي و ايجاد تسهيلاتي در جهت استفاده بيشتر شهروندان از اين امكان ترافيكي و پيشگيري از عوارض عبور مردم از عرض خيابان‌هاي پرترافيك، امسال در شيراز رواج پيدا كرده است. به گزارش خبرنگار ايسنا از شيراز، اولين پل عابرپياده مكانيزه در بلوار انقلاب مقابل پارك آزادي و در يكي از نقاط پرتردد احداث شد، اما اين پل ساعت كار داشته و در زمان‌هاي مشخصي به شهروندان اجازه عبور مي‌دهد. يك شهروند كه براي انتقال فرزندش از كلاس زبان به خيابان انقلاب مراجعه كرده بود به خبرنگار ايسنا گفت: ساعت كلاس دختر من با ساعت كار اين پل همخواني ندارد و تاكنون نتوانسته‌ايم از اين امكان استفاده كنيم. وي با استقبال از اين حركت شهرداري شيراز، گفت: معمولا استفاده از پل‌هاي عابر پياده خصوصا براي افراد مسن و بيمار به‌دليل داشتن پله‌هاي زياد، سخت بود، اما با اين كار روند استفاده تسهيل مي‌شود. اين شهروند شيرازي خاطرنشان كرد: اما اينكه چنين امكاني در ساعت‌هاي مشخصي و بدون در نظر گرفتن حجم تردد قابل استفاده باشد، موضوع تازه‌اي است. وي با يادآوري اين‌كه قبل از شيراز در تهران از اين شيوه استفاده شده است، گفت: اين پل( مقابل پارك آزادي) معمولا از ساعت 7 صبح تا 8 شب اجازه عبور به شهروندان مي‌دهد و بقيه ساعت‌ها تعطيل است، البته برخي عنوان مي‌كنند كه ظهرها نيز اين پل خاموش و در آن بسته مي‌شود. شهروند ديگري به خبرنگار ايسنا گفت: اين يك كار خوب و ارزشمند است، خصوصا براي امثال من كه مادرم را در هفته چند بار به پارك مي‌آورم، اما بعضي از ساعت‌هاي روز در كركره‌اي پل بسته مي‌شود. اين شهروند كه به همراه مادر مسن خود در حال رفتن به پارك آزادي بود، افزود: فكر مي‌كنم بيشترين زمان استفاده مردم از پارك بعد از ساعت 7 بعدازظهر و در اوقات خنكي هوا است، اما در اين ساعت‌ها معمولا پل تعطيل مي‌شود! به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مديريت پروژه‌هاي مشارکتي شهرداري شيراز اخيرا اعلام كرده است: پل عابر پياده مکانيزه چهارراه زند نيز طي يک ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. مهندس مرتضي حق‌نگهدار افزود: كار احداث اين پل حداكثر تا نيمه شهريور به اتمام خواهد رسيد و شهروندان مي‌توانند از آن استفاده كنند. حق‌نگهدار اضافه كرد: پل‌هاي مکانيزه عابر پياده در راستاي تسهيل در تردد و تأمين رفاه بيشتر شهروندان و همچنين جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي در معابر اصلي و پرتردد شهر نصب مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: قرارداد اوليه اين پروژه با سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري منعقد شده بود که به دليل بي‌توجهي پيمانکار به تعهدات داده شده، با مجوز شوراي اسلامي شهر اين پروژه را از طريق جذب سرمايه‌گذار و به‌صورت مشارکتي اجرا كرده‌ايم. حق‌نگهدار با اشاره به اينكه خيابان زند يکي از شلوغ و پر رفت و آمدترين محورهاي شيراز است، ضرورت نصب پل عابر پياده در اين نقطه را يادآور و متذكر شد:‌ عمليات نصب اين پل مکانيزه با سرعت مناسبي در دست اجرا است. وي هزينه احداث پل عابر پياده مقابل پارك آزادي به‌عنوان اولين پل مکانيزه شيراز را حدود 4 ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: هزينه احداث اين پل از طريق مشارکت تبليغاتي سرمايه‌گذار بخش خصوصي تأمين شده است. به گزارش ايسنا حق‌نگهدار در خصوص محدوديت زماني استفاده از اين پل‌هاي مكانيزه و دليل چنين محدوديتي هيچ صحبتي نكرده است. يكي از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا گفت: چه خوب بود شهرداري شيراز به‌جاي ايجاد پل‌هاي عابر پياده، زير گذر ايجاد مي‌كرد. وي با اشاره به وجود چنين گذرگاه‌هايي در شهر تهران،‌ گفت: چنين معابري حتي براي شهرداري درآمدزا نيز هست و مي‌تواند با ايجاد بازارچه حد نهايت استفاده را از اين امكان داشته باشد. وي گفت: گمان مي‌كنم استفاده و نگهداري از معابر زير گذر خيلي بهتر و راحت‌تر از معابر روي گذر باشد. گزارش ايسنا حاكي است، هزينه و بستر‌سازي براي احداث پل‌هاي عابر پياده از روي معابر سواره‌رو، بسيار سنگين بوده و معمولا به‌دليل فضاي اشغال شده توسط اين سازه‌ها، معابر عمومي باريك‌تر شده و مشكلات زيادي به‌دنبال دارد. از ديگر سو حفظ، نگهداري و زيباسازي معابر زيرگذر را مي‌توان به استفاده كنندگان از فضاهاي تجاري آن سپرد و هزينه سرباري را از دوش شهرداري و شهروندان برداشت. ايجاد اشتغال، استفاده حداكثري از فضاهاي شهري و تسهيل در ترافيك و تردد خودروها و جلوگيري از غير رواني ترافيك و.... از ديگر مزاياي ايجاد زيرگذر به‌جاي پل عابر پياده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.