• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-03750
  • خبرنگار : 71368

باند زورگيران مسافربرنما متلاشي شد

باند زورگيران مسافربرنما متلاشي شد

اعضاي باندي كه با سواركردن مسافر اقدام به زورگيري و ضرب وشتم آنان مي‌كرد، دستگير شدند.

به گزارش سرويس«حوادث»خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوم شهريور ماه سال جاري مأموران کلانتري 119 مهرآباد جنوبي درساعت 6 صبح در حين اجراي طرح مبارزه با سارقان زورگير و مسافربرنما، چهار سارق زورگير را در حين زورگيري از فردي دستگير كردند.

ماجراي دستگيري زورگيران پرايد سوار از آن جا آغاز شد كه ماموران کلانتري 119 شکايت‌هاي متعددي درباره ارتکاب زورگيري سرنشينان يک دستگاه پرايد سبز رنگ دريافت كردند، بطوري كه ماموران گشت نامحسوس اين كلانتري، به محض مشاهده خودروي پرايد، به راننده پرايد دستور ايست داده، اما راننده پرايد به محض مشاهده ماموران، با افزايش سرعت خود قصد فرار ازمحل را مي‌گيرد.

با وجود هشدارهاي متعدد مأموران براي متوقف شدن خودرو و تيراندازي هوايي به عنوان اخطار، راننده پرايد همچنان تلاش داشت تا از دست ماموران متواري شود. ماموران براي توقيف خودرو مسير فرار را به طور کامل بستند كه درنهايت ماموران با تيراندازي به سمت لاستيک‌هاي خودرو پرايد و نهايتا متوقف كردن خودرو، هرچهارمتهم را دستگير كردند.

ماموران علاوه بر دستگيري هرچهار متهم به اسامي «غلامرضا»، «ناصر»، «محمدرضا» و «مجتبي» دربازرسي از اتومبيل چندين قبضه سلاح سرد را كشف كردند.

شاکي اين پرونده به کارآگاهان گفت كه براي رفتن به محل کارش سوار يک دستگاه خودرو پرايد شده که ناگهان دو سرنشين عقب خودرو با چاقو و قمه‌هايي که در اختيار داشتند اورا تهديد کردند که در صورت ندادن پول و گوشي تلفن همراهم به آنها، مرا با چاقو خواهند زد.

متهمان پس از دستگيري لب به اعتراف گشوده و به زورگيري به شيوه مسافربرنمايي اعتراف کردند و به كاراگاهان گفتند كه از يک دستگاه پيکان سفيد نيز در سرقت‌هاي خود استفاده مي‌کردند.

متهمان درباره شيوه و شگرد خود در زورگيري‌ها نيز به کارآگاهان گفتند كه پس از شناسايي طعمه، در حالي که دو تن از ما در صندلي عقب و دو تن ديگر در جلوي خودرو قرار داشتند، به بهانه سوار کردن مسافر در مقابل طعمه‌هاي خود توقف مي‌کرديم و در صورت سوار شدن طعمه به خودرو سعي مي‌کرديم تا او را در بين دو نفري که در صندلي عقب نشسته بودند، قرار دهيم پس از سوار کردن افراد به خودرو و طي کردن مسافتي کوتاه، با تهديد چاقو پول‌هاي آنها را مي‌گرفتيم و پس از سرقت در مکاني خلوت آنها را از ماشين پياده کرده واز محل متواري مي‌شدند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ علي اکبراسدي رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به اين موضوع که نحوه آشنايي متهمان با يکديگر به واسطه زندگي مشترک در منطقه هشتگرد و مصرف موادمخدر از نوع کراک و شيشه است، گفت : برابر تحقيقات انجام شده مشخص شد که خودرو پرايد مورد استفاده در سرقت‌ها متعلق به پدر يکي از متهمان است.

اسدي افزود : در حال حاضر شناسايي مالباختگاني که توسط سرنشينان خودرو پرايد سبز رنگ و پيکان سفيد رنگ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بويژه مناطق ميدان آزادي، اکباتان، آرياشهر، جاده مخصوص کرج و اتوبان آزادگان و .... مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهمان و طرح شکايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha