• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-05019
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آيت‌الله احمدي فقيه يزدي از اساتيد حوزه علميه قم در گذشت

آيت‌الله احمدي فقيه يزدي از اساتيد حوزه علميه قم در گذشت

ديروز در يک حادثه رانندگي در محور اردستان آيت‌الله محمدحسن احمدي فقيه يزدي از اساتيد عالي رتبه حوزه علميه قم درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اردستان، شب گذشته (يکشنبه) طي يک حادثه رانندگي که پليس راه اردستان علت آن را خواب آلودگي و واژگون شدن خودرو اعلام کرده است، آيت‌الله محمدحسن احمدي فقيه يزدي درگذشت و راننده خودرو سواري نيز به کما رفته که به بيمارستان اصفهان اعزام شده است.

فرد جان باخته آيت‌الله محمدحسن احمدي فقيه يزدي از اساتيد عالي رتبه حوزه علميه قم بوده است که سال‌ها در مسير معرفي اسلام و تربيت نيروهاي جوان قدم برداشته است.

وي از شاگردان حضرات آيات گلپايگانى، اراکى، محقّق، فکور، حاج شيخ مرتضى حايرى، طباطبايى سلطانى بروجردى، بهاءالدّينى و ميرزا هاشم آملى به شمار مي‌رفت.

اين عالم رباني همواره از حاميان نهضت امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي ايران بود و خود و خانواده اش داراي سوابق مبارزاتي هستند.

بانوي عالمه زهره صفاتي همسر وي نيز از محققان و مدرسان حوزه علميه به شمار مي‌رود.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين احمدجواد احمدي فقيه يزدي در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه ضمن تأييد خبر درگذشت آيت‌الله احمدي فقيه يزدي، اظهار داشت: اين واقعه تأسف انگيز ديروز طي يک سانحه رانندگي در حد فاصل استان يزد و اصفهان رخ داد.

وي در تشريح جزئيات فوت اين عالم فرزانه، افزود: سحرگاه ديروز اين عالم فقيد عازم برنامه‌اي ديني در يزد بود که خودرو حامل وي از جاده منحرف و وي پس از 60 سال عمر با برکت و سالها خدمت به اسلام و مکتب تشييع به ديار حق شتافتند.

فرزند مرحوم آيت‌الله احمدي فقيه يزدي درخصوص مراسم بزرگداشت ارتحال اين عالم سفر کرده، گفت: به همين مناسبت اروز مراسم تشييع و مجلس بزرگداشتي در شهر يزد با حضور علما، فضلاء و اقشار مختلف مردم ارادتمند به فقه و فقاهت برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين پس از پايان مراسم يزد، سه شنبه، نهم شهريورماه، مراسم تشييع پيکر اين عالم فقيد در قم از مسجد امام حسن عسکري(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار و پس از آن پيکر ايشان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha