• جمعه / ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8906-06303
  • خبرنگار : 71078

چاقي بيماري است دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي:‌ برنامه‌ استراتژيك براي مقابله با چاقي تدوين مي‌كنيم

چاقي بيماري است
دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي:‌
برنامه‌ استراتژيك براي مقابله با چاقي تدوين مي‌كنيم

دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي گفت: در حال تدوين برنامه‌اي استراتژيك براي پيشگيري و درمان چاقي در ايران هستيم كه مراحل پاياني مدون سازي خود را مي‌گذراند.

دكتر محمد هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا‌) با اعلام اين خبر اظهار كرد: در تدوين اين برنامه استراتژيك با سياستگذاران هم‌انديشي مي‌كنيم و آن را به محض آماده شدن در اختيار آنان قرار مي‌دهيم. قصد داريم مسئولان را به منظور اطلاع از ديدگاه‌هاي آنان به نشست‌هاي نهايي‌سازي برنامه دعوت كنيم تا در نهايت به وحدت رويه‌اي براي پيشگيري و درمان چاقي در ايران دست يابيم، به گونه‌اي كه همه دستگاه‌هاي موثر در اين زمينه، براي رسيدن به اهداف برنامه، مشاركت فعال داشته باشند.

وي با بيان اينكه پيشگيري و درمان چاقي مربوط به يك تخصص نمي شود، گفت: چاقي ارگان‌هاي مختلف بدن را درگير مي‌كند، بنابراين تخصص‌هاي مختلفي چون غدد درون ريز، تغذيه، علوم پايه ، جراحي و كودكان در پيشگيري و درمان آن موثر هستند.

به گفته دكتر هاشمي، اقدامات خوبي در كشور در زمينه پيشگيري و درمان چاقي صورت گرفته ولي پراكنده بوده است. در واقع وزارتخانه‌هايي مانند بهداشت، بازرگاني، آموزش و پرورش و رسانه‌ها هم در شيوع چاقي و هم در مهار و كنترل آن دخيل هستند بنابراين براي مقابله با چاقي به برنامه‌اي مدون نياز است.

دبير انجمن پيشگيري و درمان چاقي در زمينه وضعيت اطلاع رساني درباره چاقي در ايران اظهار كرد: در زمينه آگاهي‌رساني درباره پيشگيري و درمان چاقي ضعف داريم. با وجود اطلاعاتي كه از طريق رسانه‌ها و صدا و سيما درباره چاقي به مردم داده مي‌شود، بسياري از مردم هنوز از چاقي تلقي صحيحي ندارند و آن را يكي از حالات طبيعي بدن مي‌دانند، در حالي كه چاقي يك بيماري است كه زمينه ساز و تشديد كننده بسياري از بيماري‌هاي غيرواگير و ناتوان‌كننده است.

دكتر هاشمي در پايان گفت: ابتلاي افراد به بيماري‌هايي مانند قلبي و ديابت باعث كاهش كارايي آنان و لطمه زدن به سيستم اقتصادي كشور و صندوق‌هاي بازنشستگي مي‌شود علاوه بر آن كيفيت زندگي فرد مبتلا به چاقي پايين مي‌آيد بنابراين آگاهي افراد نسبت به بيماري چاقي، يكي از عوامل موثر بر اقدام آگاهانه آنان براي پيشگيري و درمان آن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha