• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-09283
  • خبرنگار : 71368

زورگيران بانك دستگير شدند

زورگيران بانك دستگير شدند

ماموران نيروي انتظامي، زورگيراني كه مقابل بانك‌ها با شگرد خفه‌كني اقدام به سرقت مي‌كردند را دستگيركردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دو تن در9 مرداد ماه سال جاري، در تماسي با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كردند كه درهنگام خروج از بانك مورد هجوم 2 موتورسوار قرار گرفته‌اند وتمام وجوه‌شان مورد سرقت قرار گرفته است.

با اعلام سرقت به کلانتري 147 گلبرگ، واحد گشت كلانتري با يکي از تماس گيرندگان به نام «علي» که توسط سارقان از ناحيه سر مجروح شده بود مراجعه كرده كه وي با بيان اينكه 4 تن با دو دستگاه موتور سيکلت به وي حمله كردند، گفت كه آنان قصد زورگيري داشتند که به کمک نگهبان و اهالي محل آنها را فراري داديم.

مأموران گشت کلانتري درحين گشت زدن، سارقان را در حالي که کنارموتورسيکلت مقابل غذاخوري ترمينال شرق ايستاده بودند دستگير و مالباختگان نيز اين دو سارق 21 ساله را شناسايي کردند و ماموران در بازرسي از آنها يك قبضه قمه و يك قبضه چاقو كشف و ضبط كردند.

با طرح شكايت از سوي مالباختگان، به دستور رييس يكي از شعبه دادسراي جنائي تهران پرونده به همراه متهمان به پليس آگاهي ارجاع شد كه 2 متهم در بازجويي‌ها ضمن انكار سرقت ادعا كردند كه تاكنون هيچ‌گونه اعمال مجرمانه‌يي از آنان سر نزده است.

در ادامه با توجه به روشن بودن دلايل و قراين متهمان ضمن اعتراف به سرقت‌هاي متعدد گفتند كه يكي از آنان به بهانه انجام کارهاي بانکي داخل بانك رفته و زاغ‌زني مي‌كردند و هنگام خروج طعمه از بانك آنها را تعقيب مي‌كردند و در جاي خلوت و مناسب به شيوه خفه‌كني سرقت مي‌كردند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ كارآگاه رضاموذن، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي در اين رابطه گفت: سه متهم، به موادمخدر صنعتي از نوع شيشه اعتياد داشته و سابقه سرقت در مقابل بانك‌هاي خلوت در محدوده شرق تهران دارد.

وي افزود: تاكنون تعداد مالباختگان به 31 تن رسيده است، از شهرونداني که بدين شيوه و از ابتداي سال جاري از آنان سرقت شده دعوت مي شود تا براي شناسايي سارقان و پيگيري پرونده خود به پايگاه چهارم واقع در ضلع شمالي پل سيد خندان جنب کلانتري مراجعه كنند.

موذن به شهروندان توصيه كرد كه از كارت‌هاي اعتباري، چك‌هاي بين بانكي و چك‌هاي رمزدار به جاي پول نقد استفاده كنند و در صورت نياز به پول نقد با حجم بالا با وسيله و يك تن همراه به بانك مراجعه كنند و به توصيه‌ها و هشدارهاي پليسي توجه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha