• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8906-19981
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

/درپي وقوع دومين حمله خونين همراه بيمار/ پايگاه پليس در بيمارستان ياسوج داير شد ابرازنگراني معاون وزير بهداشت از تکرار برخوردهاي فيزيکي با فعالان عرصه سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از تکرار برخوردهاي فيزيکي با فعالان عرصه سلامت ابراز نگراني کرد و خواستار پيگيري حقوقي و قضايي اينگونه برخوردهاي نسنجيده و دور از شان انساني شد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، علي كامكار معاون پشتيباني دانشگاه علوم پزشکي ياسوج با اعلام اين خبر گفت: دكتر حسن امامي رضوي معاون درمان وزارت بهداشت در تماس تلفني با مسئولان بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج ضمن ابراز همدردي و تاسف از برخوردهاي فيزيکي با فعالان عرصه سلامت و تاکيد بر ارائه تمهيدات لازم جهت جلوگيري از تکرار اينگونه اتفاقات ناخوشايند، دستورات لازم را در راستاي تسريع درمان پرستار بيمارستان شهيد بهشتي صادر نمود.

وي ضمن ديدار با مسئول اورژانس شهيد بهشتي ياسوج در جمع پرستاران بيمارستان حضور يافت و گفت: از همکاران درخواست دارم براي ارائه خدمات اورژانسي همت بيشتري مصروف داريد و يقين داشته باشيد که اين اتفاق را از طريق مجاري قانوني با سرعت و قاطعيت پيگيري مي کنيم.

بر پايه اين گزارش معاون درمان و مشاور امور ايثارگران دانشگاه علوم پزشکي ياسوج نيز در جمع پرستاران و کارکنان معترض که در محوطه بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج تجمع نمودند،حضور يافته و ضمن ابراز نگراني از اين اتفاق ناگوار، خواستار برخورد قاطع با عاملان برخورد فيزيکي همراهان بيمار با مسئول اورژانس اين بيمارستان شدند.

دکتر اورنگ ايلامي افزود: نبايد اين اتفاق ناخوشايند، خدمت رساني شما در اورژانس را تحت تاثير قرار دهد؛ چرا که وظيفه اصلي جامعه پزشکي استان همت و کار دلسوزانه در عرصه سلامت به مردم عزيز است و از شما انتظار داريم با صبر، حوصله و متانت مشکلات را مطرح و خواستار پيگيري آن باشيد.

اين گزارش حاکيست؛ پس از درخواست مسئولين دانشگاه و آرامش پرسنل بيمارستان، نشستي با حضور نمايندگان استانداري،معاون سياسي فرمانداري بويراحمد، نمايندگان پرستاران بيمارستان و اعضاي هيات رئيسه دانشگاه برگزار شد.

در اين نشست، رئيس بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج با اشاره به خدمات و تلاش هاي 21 ساله صالح رخشان، مسئول اورژانس بيمارستان که از ناحيه چشم مجروح شد،اظهار داشت: وي شب گذشته مرخصي بوده و با دلسوزي و تعهد خدمتي که نسبت به بيماران و وظايف محوله داشت در اورژانس حاضر که متاسفانه اين اتفاق ناگوار رخ داد.

دکتر عنبري با بيان اينکه بايد براي اين گونه برخوردهاي تاثر برانگيز چاره انديشي شود، گفت: فضاي فيزيکي اين بيمارستان قدمتي 40 ساله دارد و با توجه به حجم بالاي مراجعين جوابگوي نيازهاي مردمي نيست و تسريع در افتتاح بيمارستان 200 تختخوابي ياسوج مي تواند بسياري از مشکلات را حل نمايد.

براساس گزارش وبدا، در پي اين حادثه دلخراش با تشکيل نشستي با حضور مسئولان استاني، نمايندگان پرستاران و اعضاي هيات رئيسه دانشگاه، بر پيگيري پرونده برخورد فيزيکي با مسئول اورژانس شهيد بهشتي ياسوج تاکيد شد.

در پايان اين جلسه مقرر شد پايگاه پليس در بيمارستان شهيد بهشتي راه اندازي شده و دستگاه هاي اجرايي در زمينه فرهنگ سازي سلامت همکاري بيشتري با دانشگاه داشته و پرونده از مجاري قانوني پيگيري شود.

به گزارش ايسنا براساس سايت وبدا، دومين جراحت چشمي وارده از سوي همراهان بيمار در بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج، شب گذشته منجر به پاره شدن قرنيه چشم صالح رخشان، جانباز 25 درصد و مسئول بخش اورژانس بيمارستان شهيدبهشتي شد.

اين گزارش حاكيست اين دومين حادثه در طول يك ماه گذشته براي پرسنل درماني بيمارستان شهيدبهشتي ياسوج بوده است. در جريان حادثه‌اي مشابه، سه هفته پيش، پرستار ديگري در زمان جابجايي بيمار از بخش سي‌سي‌يو به بخش ديگر مورد حمله همراهان بيمار قرار گرفت و يك چشم خود را از دست داد.

براساس اين گزارش مسئولان و كادر درماني بيمارستان شهيدبهشتي ياسوج ضمن اعتراض به نبود امنيت شغلي در بيمارستان خواستار توجه مسئولان انتظامي نسبت به برقراري نظم و امنيت در محيط مراكز درماني شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha