• جمعه / ۲ مهر ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8907-00244

دستگيري زورگيران مسافربرنما

دستگيري زورگيران مسافربرنما

زورگيراني كه با تهديد سلاح گرم و سرد اقدام به سرقت مي‌كردند،‌ از سوي ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرونده‌اي با موضوع سرقت مسلحانه توسط سرنشسينان يك خودرو پيكان سفيد رنگ در كلانتري 139 مرزدران در 20 خردادماه امسال تشكيل شد.

در تحقيقات اوليه اين پرونده به دستور شعبه يکم دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران، موضوع جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره يکم مبارزه با سرقت مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره يکم درباره نحوه سرقت انجام شده به کارآگاهان گفت: زماني كه قصد بازگشت به منزل در فلكه صادقيه در ساعت 22 را داشتم، به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودروي پيکان سفيد رنگ داراي سه سرنشين مرد و يک سرنشين زن شدم.

اين مالباخته افزود: در طول مسير، سرنشينان خودرو در حالي که دو نفر از آنها مسلح به چاقو و قمه و يکي ديگر از آنها سلاح کلت کمري در اختيار داشتند، با تهديد به مرگ و ايجاد رعب و وحشت کليه اموال همراهم شامل دو دستگاه گوشي تلفن همراه و مبلغ پنج ميليون تومان وجه نقد را سرقت و پس از پياده کردنم در اتوبان حکيم، از محل متواري شدند.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در زمان پياده شدن از خودرو موفق به ديدن پلاک خودرو شدم، اما به طور دقيق شماره‌هاي آن را به ياد نمي‌آورم.

لازم به ذكر است، کارآگاهان اداره يکم با بررسي شماره‌هاي بدست آمده از خودرو و انجام اقدامات فني و پليسي، سرانجام يک دستگاه خودرو پيکان سفيد رنگ را شناسايي كردند كه هويت مالک آن به نام «مهدي - الف» مورد شناسايي قرار گرفت.

فرد مورد نظر به ماموران پليس عنوان كرد كه خودرو پيکان را به صورت محضري به شخص ديگري به نام «داوود - ه» فروخته است.

کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي با شناسايي محل سکونت «داوود» در شهرستان شهريار، با اخذ نيابت قضايي به محل سکونت وي رفته، در تحقيقات از اين محل اطلاع يافتند که «داوود» مدتي است پس از دستگيري برادرش به نام «ناصر» متواري شده است.

در پرونده جرايم ارتکابي ناصر، وي به کارآگاهان پليس آگاهي اعتراف کرده بود که به همراه سه نفر از دوستان خود در منطقه غرب و جنوب غرب تهران، با استفاده از يک دستگاه خودرو پرايد سفيد زورگيري کرده است؛ همچنين «ناصر» در ادامه اعترافات خود درباره نقش و مشارکت برادرش «داوود» نيز عنوان کرده بود که در چندين فقره از زورگيري‌ها، از خودرو پيکان متعلق به «داوود» استفاده کرده و حتي وي نيز در سرقت‌ها و زورگيري‌ها حضور داشته است.

در ادامه با توجه به نقش و حضور قطعي «داوود» در دو شيوه سرقت به عنف و زورگيري مسلحانه، دستگيري وي در دستور کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

ماموران پليس در شرايطي که «داوود» با جا به جايي‌هاي مکرر مخفيگاه خود در استان تهران، هيچگونه نشاني مشخصي از خود به جاي نگذاشته بود، اما سرانجام مخفيگاه وي در يکي از روستاهاي حاشيه‌اي شهرستان شهريار شناسايي شد.

کارآگاهان اداره پليس آگاهي پس از اطمينان از حضور متهم در مخفيگاهش در 29 شهريورماه با محاصره محل مورد نظر در حالي كه متهم تلاش داشت تا با خودرو از محل متواري شود، با استفاده از قانون بکارگيري سلاح و تيراندازي به چهار لاستيك خودرو، متهم را دستگير و به اداره يکم پليس آگاهي منتقل کردند.

اين متهم 39 ساله، در مراحل ابتدايي بازجويي‌هايش به ده‌ها فقره زورگيري با استفاده از سلاح سرد و سلاح گرم اعتراف و همدستان خود را نيز معرفي کرد.

ماموران پليس با شناسايي ديگر متهمان پرونده به اسامي «مرتضي ـ ب» 23 ساله، «علي ـ الف» 21 ساله، «رضا ـ الف» 24 ساله، « محمدرضاـ ک» 30 ساله، «کيانوش ـ ج» 24 ساله، «محمدرضا ـ م» 31 ساله و «سهيلا ـ ر» 27 ساله را با اخذ دستور قضايي لازم و در يک عمليات همزمان در شهرستان شهريار آنها را دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.

همچنين متهمان دستگير شده در بازجويي‌هاي خود به ارتکاب سرقت و زورگيري با استفاده از سلاح سرد و گرم، در تهران و شهريار اعتراف کردند.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه سعيد ليراوي ـ معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ـ با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتکاب زورگيري‌هاي متعدد، در مناطق غرب تهران شناسايي و دعوت از مالباختگان و همچنين شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.

وي با اشاره به اين موضوع که عمده مالباختگان تهراني از ميان افرادي بوده‌اند که از ميدان آزادي تهران قصد عزيمت به شهريار، کرج، فرودگاه، اتوبان آزادگان و قلعه حسن خان را داشته‌اند، گفت: علاوه بر سرقت و زورگيري‌هاي انجام شده در سطح شهر تهران، متهمان در شهرستان شهريار نيز در پوشش مسافربرنما اقدام به سوار كردن مالباختگان ديگري کرده و در طول مسير با استفاده از چاقو و قمه و همچنين سلاح کمري اقدام به سرقت اموال همراه مالباختگان مي‌کردند.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام انتشار بدون پوشش چهره متهمان اظهار كرد: از کليه مالباختگاني که نسبت به شناسايي متهمان اقدام کرده‌اند دعوت مي‌شود تا جهت طرح شکايات خود به شعبه يکم دادياري دادسراي جنايي تهران و يا اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

همچنين از کليه شهروندان تهراني نيز که از ديگر اقدامات متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055501 در اختيار کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha