• شنبه / ۳ مهر ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8907-01345

دستگيري زورگيران قمه بدست پايتخت

دستگيري زورگيران قمه بدست پايتخت

زورگيراني كه به وسيله تهديد چاقو و قمه زورگيري مي‌كرد،‌ توسط ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ماموران كلانتري 154 چيتگر در20 شهريورماه امسال حين گشت زني در خيابان وردآورد، به سرنشينان يک دستگاه هوندا 125 مظنون شدند و پس از متوقف كردن موتورسيکلت و بررسي سوابق آن متوجه شدند که موتورسيکلت مسروقه است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه 14 بازپرسي دادسراي ناحيه 10 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و متهمان به پايگاه پنجم منتقل شدند.

در رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان پرونده‌هاي مطروحه در پايگاه پليس درباره زورگيري از مالباختگان را مورد بررسي قرار دادند تا اين كه با چهره‌نگاري انجام شده توسط تعدادي از مالباختگان چهره سه متهم دستگيرشده به نام‌هاي‌«رحيم ـ ج»، «ميلاد ـ ق» و «انوش ـ ز» بدست آمد.

تعدادي از مالباختگان در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران هر سه متهم را به عنوان سارقان زورگيري که با استفاده از چاقو و قمه اقدام به زورگيري کرده بودند مورد شناسايي قرار دادند.

كارآگاهان با بدست آوردن اطلاعات جديد و قطعي شدن فرضيه ارتکاب زورگيري در مناطق غرب تهران، پرونده‌هاي مشابهي که در آنها مالباختگان توسط سرنشينان موتورسيکلت‌هاي هوندا 125 در غرب‌ تهران مورد زورگيري قرار گرفته بودند جمع بندي و در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اطلاعات بدست آمده از پرونده‌ها و اعترافات بدست آمده، نشان از آن داشت که اين متهمان با استفاده از يک يا دو دستگاه موتورسيکلت در مناطق غرب تهران بويژه در «جاده مخصوص»، «جاده قديم»، «اتوبان آزادگان»، «اتوبان تهران – کرج»، «قلعه حسن خان»، «چيتگر»، «تهرانسر»، «پارک چيتگر» و در شهرستان‌هاي «شهريار» و «کرج» اقدام به زورگيري کرده‌اند که در چندين فقره از اين سرقت‌ها تعدادي از مالباختگان با ضربات چاقو و قمه مجروح شده بودند.

سرهنگ کارآگاه علي اکبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر، گفت:  در حال حاضر با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص ارتکاب زورگيري‌هاي متعدد در مناطق غرب تهران شناسايي و دعوت از مالباختگان و همچنين شناسايي ديگر جرايم ارتکابي متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.

اسدي با اشاره به  انتشار بدون پوشش چهره متهمان گفت: از کليه مالباختگاني که نسبت به شناسايي متهمان اقدام کرده‌اند دعوت مي‌شود تا براي طرح شکايات خود به شعبه 14 بازپرسي دادسراي ناحيه 10 تهران يا پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند؛ همچنين از کليه شهروندان تهراني نيز که از ديگر جرايم ارتکابي متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055138 و 51055465 در اختيار کارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha