• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8907-11759
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

افخمي: كاري مي‌كنم همه بفهمند «فرزند صبح» را من نساختم اگر ... شرف‌الدين: شجاعانه ايستاده‌ام تا نام كارگردان روي فيلم باقي بماند

افخمي: كاري مي‌كنم همه بفهمند «فرزند صبح» را من نساختم اگر ...
شرف‌الدين: شجاعانه ايستاده‌ام تا نام كارگردان روي فيلم باقي بماند

در حالي كه بهروز افخمي شرط پخش فيلم «فرزند صبح» به اسم خود را دور ريختن صداگذاري و موسيقي انجام شده براي اين فيلم مي‌داند، تهيه‌كننده اين فيلم تاكيد مي‌كند كه خواسته‌هاي افخمي را در حد معقول مي‌پذيرد و اميد دارد كارهاي نهايي فيلم با نظر كارگردان انجام شود تا «فرزند صبح» به (جشنواره) فجر برسد.

****

بهروز افخمي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مجددا تاكيد كرد: اگر صداگذاري و موسيقي كه براي «فرزند صبح» انجام شده دورريخته نشود، قطعا نمي‌گذارم فيلم با نام من پخش شود.

افخمي ضمن انتقاد از صداگذاري و ساخت موسيقي «فرزند صبح» گفت: براي اين فيلم، صدا خيلي مهم‌تر از تصوير است. آقايان هم صداگذاري و هم موسيقي فيلم را ضبط كرده‌اند، حتي مونتاژ سيف‌اله داد را نيز عوض كرده‌اند. اگر صداي دوبله‌شده و موسيقي فيلم دورريخته نشود، قطعا نمي‌گذارم فيلم با نام من پخش شود. احتمالا آقاي ارگاني كه اين كارها را كرده‌اند فيلم را به عنوان كارگردان امضا مي‌كند.

وي ادامه داد: ما دو سال بعد از آنكه فيلمبرداري تمام شد، منتظر آقايان بوديم، اما به محض اين‌كه در سال سوم من از ايران خارج شدم هر كاري دلشان خواست با فيلم كردند. اگر لازم باشد به همه مردم نامه بنويسم و همه را تك‌تك خبر كنم كه اين فيلم را من كارگرداني نكرده‌ام، اين كار را خواهم كرد.

افخمي پيگيري مسائل به‌وجود آمده را حق خود دانست و افزود: من طبيعا از طريق خانه‌ي سينما موارد مطرح شده را پيگيري خواهم كرد. اين فيلم‌برداري من خيلي مهم است و مثل «سن‌پترزبورگ» نيست كه يك كار كمدي بود. اگر پيگيري‌هايم به نتيجه نرسيد كاري مي‌كنم كه همه بفهمند اين فيلم را من نساختم؛ زيرا فيلمي كه من ساخته بودم تمام تصويرش بهانه‌اي براي يك صداگذاري و موسيقي خوب بود كه اين امر محقق نشده است.

اين كارگردان كه «سن‌پترزبورگ» را در حال اكران دارد هرگونه صحبت درباره آن را به بعد از ديدن فيلم موكول كرد.

*****

در همين حال تهيه كننده «فرزند صبح» در پاسخ گفت: از ابتدا تا امروز شجاعانه ايستاده‌ام تا نام بهروز افخمي روي فيلم باقي بماند و نمي‌خواهيم بدون نام ايشان كار را اكران كنيم.

محمدرضا شرف الدين در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در واكنش به صحبت‌هاي بهروز افخمي با بيان اين كه خواسته‌هاي او را در حد معقول مي‌پذيرم و اميدوارم كارهاي نهايي فيلم با نظر ايشان انجام شود، اظهار كرد: من اين فيلم را در مرحله قطع نگاتيو نگه داشتم تا ايشان بالاخره تشريف بياورند و نظراتشان را بدهند، اما اين حق را هم بايد به كساني كه فيلم را آماده مي‌كنند بدهيم و نمي‌توانند سرمايه دوميلياردي‌شان را بيش از اين معطل كنند تا كارگردان بيايد و فيلم را ببيند.

وي افزود: ما تدوين سيف‌الله داد را دور نريختيم و تدوين جديد را هم زير نظر خود بهروز افخمي در زماني كه در ايران بود انجام داديم. ضمن اين كه موسيقي را هم تاييد كردند تنها صداگذاري و دوبله بدون حضور ايشان انجام شد كه اين حق را به عنوان مسؤول معنوي فيلم به او مي‌دهيم تا بيايد و آن را تاييد كند.

شرف‌الدين ادامه داد: به ما گفتند كه ايشان اول شهريور به ايران مي‌آيد و اين زمان به آخر شهريور، مهرماه و الان به اول آبان موكول شده است و همچنان منتظريم تا بهروز افخمي بيايد تا در نهايت « فرزند صبح» به جشنواره فيلم فجر امسال برسد. در حال حاضر هم اگر اصرار و اعتقاد من نبود فيلم تمام شده بود و كپي يك آن را تحويل سرمايه‌گذار داده بوديم.

وي با بيان اين كه افخمي يك فيلمساز خوب است و نمي‌خواهيم فيلم را بدون نظرات او آماده كنيم تصريح كرد: همه عواملي كه فيلم را تا اين جا رسانده‌اند مانند صداگذار، دوبلور و آهنگساز همه از افراد طراز اول سينماي كشور هستند و با نظرات شخص ايشان انتخاب شده‌اند و روال كار خارج از چارچوب حرفه‌اي سينما نبوده است.

شرف الدين افزود: مشكل اصلي افخمي تبديل فيلم بود كه با رايزني‌هاي انجام شده اميدواريم با مبلغي كمتر از آن چيزي كه فكر مي‌كرديم تبديل سوپر 35 به 35 ميلي‌متري در فرانسه انجام شود. در واقع يكي از انگيزه‌هاي نگه‌داشتن فيلم تا امروز برآورده كردن اين خواسته افخمي بود.

تهيه كننده « فرزند صبح» خاطرنشان كرد: خواهشم اين است كه بهروز افخمي هرچه زودتر خودش را به فرزند مظلوم صبح برساند تا كارهاي نهايي فيلم را چك كند تا كار به جشنواره فجر برسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha