• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8907-13605

كلاهبردار 1/5 ميلياردي را شناسايي كنيد

كلاهبردار 1/5 ميلياردي را شناسايي كنيد

پليس آگاهي تهران بزرگ از مردم خواست تا كلاهبردار حرفه‌اي كه 5/1 ميليارد تومان از شهروندان تهراني كلاهبرداري كرده است، را شناسايي كنند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با مراجعه تعدادي از مالباختگان در فروردين ماه سال جاري به شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 7 تهران پرونده‌اي با موضوع کلاهبرداري در اين دادسرا تشکيل شد.

مالباختگان در شکايت خود به بازپرس پرونده گفتند سال گذشته از طريق آگهي‌هاي تبليغاتي منتشره در روزنامه‌ها با يک شرکت تجاري در زمينه واردات خودروهاي خارجي آشنا شده‌اند که پس از سرمايه‌گذاري در اين شرکت، مشخص شد که مديرعامل آن يک کلاهبردار است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه 3 دادسراي ناحيه 7 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم در تکميل توضيحات خود درمورد نحوه آشنايي خود با شرکت و چگونگي انجام کلاهبرداري به کارآگاهان اظهار كردند سال گذشته از طريق تبليغات گسترده‌اي که در سطح برخي روزنامه‌هاي پرتيراژ کشور صورت گرفت در جريان فعاليت تجاري يک شرکت در زمينه صادرات و واردات، بويژه وادرات خودروهاي مدل بالا از خارج، قرار گرفتيم و پس از تماس با شرکت و گذاشتن قرار ملاقات با مديرعامل آن، به دفتر شرکت در ميدان هروي رفتيم.

مالباختگان ادامه دادند كه در زمان ملاقات با مديرعامل شرکت، وي خود را وابسته به ارگان‌هاي مختلف دولتي و نظامي معرفي كرد و مدعي شد که با توجه به پست‌هاي مديريتي که در مراکز دولتي دارد اين امکان برايش وجود دارد تا نسبت به واردات انواع خودروهاي خارجي به کشور اقدام كند.

مالباختگان افزودند: پس از عقد قرارداد با مديرعامل شرکت، وي متعهد شد تا پس از واردات خودرو به کشور، ما را به نسبت ميزان سرمايه‌گذاري که در شرکت انجام داده‌ايم در سود حاصل از واردات خودروها شريک كند كه براساي ادعاي وي اولين محموله خودروهاي خارجي در اوايل سال 89 وارد کشور خواهد شد.

مالباختگان اظهار كردند: با فرا رسيدن تعطيلات نوروز مديرعامل شرکت مدعي شد که در طول تعطيلات نوروزي دفتر شرکت تعطيل است و پس از پايان چند روز تعطيلات اول سال مجددا فعاليت شرکت آغاز خواهد كرد اما پس از پايان تعطيلات متوجه شديم که دفتر شرکت تخليه شده و مديرعامل شركت يك كلاهبردار بوده است.

به گزارش ايسنا‌در رسيدگي به اين پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي با انجام تحقيقات پليسي، سه نفر از کارمندان شرکت را در نقاط مختلف تهران شناسايي و دستگير كردند اما اين متهمان نيز هيچگونه اطلاعي از مخفيگاه مديرعامل شرکت نداشتند.

ماموران پليس در ادامه تحقيقات و با بهره‌گيري از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار سرانجام هويت متهم متواري به نام «عليرضا ـ ر» كه در زمينه کلاهبرداري، جعل اسناد دولتي و سوء استفاده از القاب و عناوين دولتي بود را مورد شناسايي قرار دادند و مشخص شد که اين کلاهبردار حرفه‌اي حتي کارمندانش را نيز فريب داده است.

کارآگاهان اداره چهاردهم پي بردند كه متهم علاوه بر ميدان هروي در خيابان خرمشهر، دفتر ديگري را افتتاح و در آنجا خود را وکيل يکي از شرکت‌هاي معتبر در زمينه صادرات و واردات معرفي کرده است و مدرك وکالت استفاده شده از سوي متهم جعلي بوده و اين شرکت هيچگونه اطلاعي از اقدامات متهم درباره معرفي خود به عنوان وکيل شرکت نداشته است.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام ارزش 5/1 ميليارد توماني کلاهبرداري از 5 مالباخته شناسايي شده و همچنين انتشار بدون پوشش چهره متهم متواري، گفت : در حال حاضر تحقيقات پليسي براي شناسايي مخفيگاه متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.

وي ادامه داد: شهرونداني که متهم متواري را شناسايي كرده و از آدرس مخفيگاه يا محل‌هاي وي اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين باره را از طريق شماره 51055514 و 51055614 در اختيار کارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

رهبريان از کليه مالباختگاني که نسبت به شناسايي متهم اقدام و از اين فرد شکايتي دارند دعوت كرد تا براي طرح يا پيگيري شکايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ يا شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 7 تهران مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha