• جمعه / ۲۳ مهر ۱۳۸۹ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 8907-15334
  • خبرنگار : 90109

استقلال 1- پرسپوليس0 برد 21 آبي‌ها

استقلال 1- پرسپوليس0
برد 21 آبي‌ها

سرنوشت شصت و نهمين داربي پايتخت در وقت‌هاي اضافه پايان مسابقه رقم خورد. فرهاد مجيدي با گل دقيقه 91 خود بيست و يكمين برد آبي‌پوشان را در شهرآورد پايتخت رقم زد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، استقلال در هفته يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر، پيروزي مهمي را به دست آورد.
آبي‌پوشان كه در ورزشگاه آزادي پذيراي تيم همشهري بودند، توانستند سرخ‌پوشان را با تك گل ديرهنگام فرهاد مجيدي شكست دهند. مهاجم كهنه‌كار و كاپيتان استقلال در دقيقه 91 از پاس دقيق مجتبي جباري و كندي خط دفاع پرسپوليس نهايت بهره را برد و تك گل پيروزي‌بخش تيمش را به ثمر رساند.
به اين ترتيب همانند داربي شصت و هشتم، يكي از كاپيتان‌هاي دو تيم بزرگ پايتخت، سرنوشت شهرآورد تهران را رقم زدند.
در داربي گذشته كريم باقري كاپيتان پرسپوليس زننده گل پيروزي بخش تيمش بود و اين بار نوبت سرگروه آبي‌ها بود تا بازيگر نقش اول داربي پايتخت باشد. در اين مسابقه كندي خط دفاع پرسپوليس پاشنه آشيل اين تيم بود. خط مياني و حمله استقلال در نيمه نخست بارها و بارها از كندي مدافعان پرسپوليس و اشتباه آن‌ها در آفسايدگيري استفاده كرد اما در گل‌زني ناكام بود. علي دايي اگرچه در نيمه دوم به خوبي توانست اين اشتباه مدافعانش را پوشش دهد اما در آخرين دقيقه، اشتباه مدافعان، كار دست او و شاگردانش داد تا نخستين تقابل پرويز مظلومي و علي دايي به عنوان مربيان استقلال و پرسپوليس در داربي پايتخت به سود مربي آبي‌ها تمام شود.

تركيب:

استقلال: محمد محمدي، مهدي اميرآبادي، پژمان منتظري، آندره لوئيز، اميرحسين صادقي، فرزاد آشوبي، كيانوش رحمتي، ايمان مبعلي (مجتبي جباري 67)، فرهاد مجيدي، آرش برهاني (اميد روانخواه 68) و ميلاد ميداودي

پرسپوليس: عليرضا حقيقي، شيث رضايي، عليرضا محمد، اميرحسين فشنگچي (محمد منصوري 68)، مجتبي شيري (نورمحمدي 60)، مازيار زارع، حسين بادامكي (كريم باقري 83) ، حميدرضا علي‌عسگر، محمد نوري، غلامرضا رضايي و هادي نوروزي

ورزشگاه: آزادي تهران

داور: مسعود مرادي

اخطارها:

مجتبي شيري (20)، حسين بادامكي (26)، عليرضا محمد (79) براي پرسپوليس

كيانوش رحمتي (42)، پژمان منتظري (43)، ميلاد ميداوودي (1+45) براي استقلال

* نيمه نخست را بازيكنان استقلال با سوت مسعود مرادي آغاز كردند. در نيمه نخست آبي‌ها از سمت چپ به راست ورزشگاه آزادي توپ مي‌زدند. نخستين ضربه به توپ در داربي 69 ميان آرش برهاني و ميلاد ميداوودي رد و بدل شد.

* نخستين يورش به دروازه‌ها نيز از سوي شاگردان پرويز مظلومي صورت گرفت.

* اولين فرصت گلزني مسابقه روي دروازه استقلال ايجاد شد. هادي نوروزي در سومين دقيقه، فرار خوبي داشت و در آستانه تك به تك شدن با محمد محمدي دروازه‌بان استقلال بود اما سوت مسعود مرادي بازي را متوقف كرد. او به نشانه‌ي خطاي مهاجم پرسپوليس در سوت خود دميد. به عقيده داور سفيدپوش مسابقه، مهاجم سرخ‌پوشان با خطا روي مدافع استقلال براي خود ايجاد موقعيت كرده بود (دقيقه 3).

* نخستين ضربه ايستگاهي نيز روي دروازه استقلال ايجاد شد. خطاي آندره لوئيز روي اميرحسين فشنگچي در سمت چپ دروازه آبي‌ها باعث شد تا نخستين ضربه آزاد روي دروازه‌ها به سود سرخ‌پوشان اعلام شود (دقيقه 5).

* نخستين ضربه كرنر مسابقه نيز به سود شاگردان علي دايي اعلام شد (دقيقه 6).

* محمد نوري بحث‌برانگيزترين صحنه مسابقه را در ششمين دقيقه نيمه نخست رقم زد.

* بازيكن خط مياني پرسپوليسي‌ها در يك رفت و برگشت توپي را كه در برخورد به تير دروازه استقلال به زمين مسابقه بازگشته بود، وارد دروازه محمد محمدي كرد اما كمك داور دوم مسابقه، در تصميمي بحث‌برانگيز به نشانه آفسايد، پرچم خود را بالا برد. به اين ترتيب گل سرخ‌پوشان كه در اين مسابقه مهمان به شمار مي‌آيند، از سوي مرادي و دستيارانش پذيرفته نشد (دقيقه 6).

* نخستين موقعيت گل‌زني براي استقلال با بي‌دقتي و مكث فراوان آرش برهاني در مقابل دروازه عليرضا حقيقي از دست رفت. تعلل فراوان مهاجم استقلال باعث شد تا حقيقي به خوبي دست مهاجم استقلال را بخواند و دروازه تيمش را بسته نگه دارد (دقيقه 8).

* ميلاد ميداوودي با فرار خوب خود توانست خودش را در موقعيت مناسبي قرار دهد اما توپ ناخواسته پله شد و ضربه ميداوودي به زير توپ خورده و با فاصله از بالاي دروازه سرخ‌ها به هوا رفت (دقيقه 10).

* فرار و پاس فرهاد مجيدي، فرزاد آشوبي را در موقعيت گل‌زني قرار داد اما بي‌دقتي آشوبي كه سابقه بازي براي سرخ‌هاي پايتخت را نيز دارد، اجازه نداد تا استقلال از اين موقعيت بهره ببرد (دقيقه 12).

* دفاع كند پرسپوليس بويژه در نيمه نخست اين امكان را براي مهاجمان و بازيكنان سرعتي خط مياني استقلال فراهم كرد تا بارها و بارها در موقعيت خوب گل‌زني قرار بگيرند. اشتباه بازيكنان خط دفاعي پرسپوليس در آفسايد گيري هم در خلق موقعيت گل‌زني به كار استقلالي‌ها آمد. تنها در 15 دقيقه نخست خط دفاعي پرسپوليس سه بار در مقابل مهاجمان استقلال جا ماند.

* شوت نرم و فني كيانوش رحمتي از پشت محوطه جريمه پرسپوليس با واكنش عليرضا حقيقي روبه‌رو و مهار شد (دقيقه 15).

* آرش برهاني در موقعيتي تك به تك هم نتوانست توپ را از سنگربان سرخ‌پوشان عبور داده و وارد دروازه اين تيم كند. خط دفاعي پرسپوليس روز پراشتباهي را سپري كرد (دقيقه 18).

* هادي نوروزي با شوتي غافل‌گير كننده از پشت محوطه جريمه، بخت خود را براي باز كردن دروازه محمدي امتحان كرد، هرچند ضربه مهاجم پرسپوليس به آسمان رفت (دقيقه 19).

* كادر فني استقلال تجزيه و تحليل خوبي از بازيكنان حريف داشتند. همين آناليز خوب باعث شد تا بازيكنان استقلال بويژه در ابتداي مسابقه بارها و بارها در آستانه گلزني و باز كردن دروازه پرسپوليس قرار بگيرند.

* عليرضا حقيقي در داربي 69 نمايش خوب و خونسردانه‌اي داشت. واكنش‌هاي سنگربان پرسپوليس بويژه در نيمه نخست بارها به نجات سرخ‌ها آمد و اجازه نداد تا توپ از خط دروازه آن‌ها عبور كند. نمايش خوب حقيقي در روزي كه دفاع پرسپوليس كند و پراشتباه ظاهر شد، بيشتر به چشم آمد. حقيقي در نيمه نخست تنها يك بار با مدافعان خود ناهماهنگ بود و خروج اشتباهش مي‌توانست براي علي دايي و شاگردانش دردسرساز باشد.

* با آن كه آبي‌پوشان ميزبان اين مسابقه به شمار مي‌آمدند اما ظرفيت ورزشگاه ميان تماشاگران دو تيم به طور مساوي تقسيم شده بود.

* ايمان مبعلي بويژه در نيمه نخست با پاس‌هاي دقيق خود به خوبي مهاجمان استقلال را تغذيه مي‌كردند. مهاجماني كه بسيار پرتحرك نشان مي‌دادند و با توجه به كندي خط دفاع پرسپوليس، بارها با حقيقي تك به تك شدند.

* ميلاد ميداوودي در تنها دقيقه وقت اضافه اعلام شده براي نيمه نخست، در مقابل دروازه پرسپوليس صاحب موقعيت شد اما به گمان مرادي مهاجم استقلال در برخورد با مدافع پرسپوليس خودش را به زمين انداخت. اين حركت فريب داور تشخيص داده شده و با كارت زرد همراه شد.

*** نيمه دوم

* دو تيم بدون تعويض نيمه دوم را آغاز كردند. پرسپوليس در نيمه دوم آغاز كننده بازي بود.

* شوت از راه دور و تماشايي ميداوودي به شكلي خطرناك از كنار دروازه پرسپوليس به بيرون رفت (دقيقه 47).

* مهاجمان پرسپوليس در مقابل دروازه استقلال بيش از حد از خود تعلل نشان مي‌دهند و همين باعث مي‌شود تا موقعيت گل‌زني به راحتي براي آن‌ها از دست برود (دقيقه 50).

* پاس به بيرون غلامرضا رضايي، اميرحسين فشنگچي را كه در پشت دفاع استقلال جاگيري كرده بود، در موقعيت خوبي قرار داد اما آندره لوئيز كه با تعلل فراوان خود دردسر ساز شده بود، توپ مهاجم پرسپوليس را دفع كرد (دقيقه 63).

* ضربه بغل پاي هادي نوروزي به سادگي در دستان محمد محمدي آرام گرفت (دقيقه 64).

* اگرچه استقلال در نيمه نخست نمايش بهتري داشت اما در نيمه دوم برتري نسبي از آن سرخ‌پوشان پايتخت بود. هرچند نيمه دوم هرگز زيبايي و هيجان 45 دقيقه نخست را نداشت.

* پاس به عقب عجيب مدافع پرسپوليس به حقيقي اندكي به بازي در نيمه دوم هيجان داد (دقيقه 71).

* هادي نوروزي در موقعيت تك به تك قرار گرفت اما محمد محمدي با واكنش خوب خود ناجي دروازه تيمش شد.

* شوت از راه دور غلامرضا رضايي به شكلي خطرناك از كنار دروازه استقلال به بيرون رفت (دقيقه 88).

* كاپيتان استقلال بيست و يكمين برد آبي‌ها را در شهرآورد پايتخت رقم زد. پاس پشت دفاع مجتبي جباري، فرهاد مجيدي را در موقعيت مناسبي قرار داد. كاپيتان استقلال باز هم از كندي خط دفاع پرسپوليس نهايت بهره را برد و از سمت چپ محوطه جريمه پرسپوليس خود را به دروازه حقيقي نزديك كرد و توپ را دور از دست‌هاي دروازه‌بان سرخ‌پوشان به تير دور فرستاد. ضربه حساب شده مجيدي، بيست و يكمين پيروزي استقلال را در داربي تهران رقم زد (دقيقه 1+90).

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha