• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8908-07057
  • خبرنگار : 71368

دستگيري اعضاي باند زورگيران خشن

دستگيري اعضاي باند زورگيران خشن

اعضاي باند زورگيران خشن كه اقدام به سرقت از مسافران مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اولين روز ارديبهشت ماه سالجاري، جوان 31 ساله‌اي با مراجعه به كلانتري گفت كه به عنوان مسافر در حالي سوار پرايد سفيد رنگ شدم كه قبل از من، يک خانم روي صندلي جلو و دو پسر جوان در صندلي عقب نشسته بودند.

پسر جوان در اظهارات خود به ماموران گفت كه در بين راه، دو مسافر صندلي عقب با تهديد چاقو قصد سرقت از وي را داشته که با مقاومت او اقدام به ضرب و شتم كردند كه اين موضوع توجه ماموران گشت نامحسوس پليس راهور تهران بزرگ را به خود جلب كرد.

تعقيب و گريز ميان خودروي پليس راهور و راننده پرايد ادامه داشت تا اينكه راننده پرايد با ترافيک مواجه شده و خودرو را متوقف و سرنشينان پرايد با پاي پياده اقدام به فرار مي‌كنند.

مأموران گشت نامحسوس پليس راهور در بازرسي از خودرو و با توجه به اينکه مصدوم از نقاط مختلف بدن خونريزي شديد داشت، او را به نزديکترين بيمارستان انتقال دادند.

با تنظيم شکايت، پرونده براي رسيدگي تخصي به کارآگاهان مبارزه با زورگيري پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان در اولين گام با شناسائي مالک خودرو دريافتند كه خودرو درروز حادثه دراختيار برادرش به نام « نظامعلي» بوده و وي اقدام به حمل مسافر با اين خودرو کرده است.

به گزارش ايسنا،تلاش ماموران براي بازخواني زواياي پنهان حادثه ادامه داشت تا اينكه آنان دريافتند؛ «نظامعلي» در همان روز در يکي از کلانتريهاي تهران اقدام به شکايت و سرقت خودرواش توسط چند مسافرنما کرده است.

کارآگاهان پس از ترخيص جوان مجروح از بيمارستان دريافتند كه يکي از نفرات مهاجم صندلي عقب شباهت زيادي با « نظامعلي» داشته است، به همين دليل پس از گذشت يك روز نظامعلي به عنوان مظنون دستگير شد. اين متهم که همچنان سعي در گمراه کردن پليس داشت، نهايتا به سرقت از مسافران با همدستي سه نفر از دوستانش به اسامي «داود»، «شاهين» و يک دختراعتراف کرد و گفت كه من با خودرو خواهرم که به بهانه کار کردن با ماشين و حمل مسافر و کسب درآمد از وي گرفته بودم، اقدام به سرقت مي‌كرديم كه در طول مسير با تهديد چاقو از مسافر زورگيري کرده است.

کارآگاهان در ادامه دو متهم متواري به اسامي «داود» و «شاهين» را نيز شناسائي کرده که مشخص شد اين افراد بعد از اين سرقت و فرار از صحنه در يک سرقت ديگر توسط پليس دستگير و به زندان منتقل شده‌اند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند اين سه متهم تاکنون به بيش از 50 فقره سرقت زورگيري از مسافر در محدوده‌هاي غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران با خودروهاي پرايد سفيد، پيکان سفيد و پژو آردي يشمي رنگ اعتراف کرده‌اند که از اين تعداد 15 نفر از مالباختگان نيز شناسائي شده‌اند.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران با اعلام اين خبر گفت : از آنجائي که احتمال مي‌رود اين افرد سرقتها يا جرائم ديگري داشته باشند از مالباختگان و شاکيان دعوت مي‌شود براي شناسائي متهمان يا پيگيري پرونده خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي يا شعبه پنجم بازپرسي دادسراي جنائي تهران مراجعه يا با شماره تلفن 63957752 تماس گيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha