• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8908-16910
  • منبع : مطبوعات

سارقان هزار چهره دستگير شدند

سارقان هزار چهره دستگير شدند

سارقان حرفه‌اي که براي فرار از دست قانون، چندين نوبت اقدام به جراحي پلاستيک روي صورت خود کرده بودند؛ توسط ماموران يگان امداد شهريار شناسايي و در تعقيب و گريز يک ساعته دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان، فرمانده انتظامي شهرستان شهريار در مورد اين پرونده گفت: ساعت 12 شب، گشت يگان امداد شهريار در حين گشت‌زني به يک دستگاه خودرو پرايد داراي دو سرنشين، مظنون شده و دستور توقف مي‌دهند اما سرنشينان خودرو به محض مشاهده پليس بدون توجه به فرمان ايست، اقدام به فرار مي‌کنند.

وي تصريح کرد: پس از ساعاتي، تعقيب و گريز سرنشينان خودرو را متوقف و به داخل چهار ديواري مخروبه‌اي که در آن نزديکي بود، فرار مي‌کنند.

خيرخواهان گفت: با مخفي شدن متهمان داخل چهار ديواري، محوطه تحت محاصره قرار گرفت که در همين حين يکي از متهمان که مسلح بود شروع به تيراندازي به سمت ماموران کرد و ماموران نيز وارد چهارديواري شده و درعملياتي، ابتدا فرد بدون اسلحه را دستگير و سپس فرد مسلح را در حالي که قصد داشت ماموران را مورد هدف گلوله قرار دهد، خلع سلاح و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهريار گفت: در بازرسي بدني از متهمان يک قبضه سلاح کلت کمري، تعداد 18 تير جنگي و مقداري موادمخدر از نوع شيشه کشف و ضبط شد.

خيرخواهان با اشاره به اينکه متهمان با معرفي خود با اسامي جعلي و مستعار قصد داشتند ماموران را فريب دهند، گفت: ماموران حين بازجوئي از متهمان متوجه شدند که آثار جراحي پلاستيک بر صورت آنها مشخص است، بنابراين با انجام بازجوئي‌هاي فني و استعلام از بانک اطلاعات پليس، هويت اصلي متهمان به نامهاي «آرش» و «پرويز» مشخص شد.

وي خاطرنشان کرد: متهمان اعتراف کردند که پس از هر سرقت و تخلفي، وقتي متوجه مي شدند که چهره آنها بين مالباختگان و مردم شناسايي شده است، براي اينکه از طريق چهره‌نگاري در دام پليس گرفتار نشوند، اقدام به جراحي پلاستيک صورت مي‌کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شهريار تصريح کرد: در برسي پرونده کيفري متهمان مشخص شد که متهم رديف اول «آرش» داراي 4 پرونده نزاع و درگيري مسلحانه است که در ارتکاب اين جرائم نزديک به 20 نفر را مجروح کرده است.

وي گفت: متهمان دستگيرشده با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا و از آن طريق روانه زندان شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha