• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-00622
  • خبرنگار : 71368

گلوله‌هاي پليس سارقان زورگير را زمين‌گير كرد

گلوله‌هاي پليس سارقان زورگير را زمين‌گير كرد

كارآگاهان پليس آگاهي، چهار سارق خشني را كه به شيوه‌هاي«خفه کني»، «پنچري»، «تخم‌مرغ‌زني» و «آويزان‌بري» اقدام به زورگيري از مردم مي‌كردند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، 27 مهرماه امسال فردي در حالي که تمامي لباس‌هايش پاره شده و بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، با مراجعه به کلانتري 105 سنايي به مأموران گفت كه از سوي چهار نفر مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته و مبلغ 6 هزار دلار ارز و يکصد هزار تومان وجه نقد همراهش سرقت شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي در كلانتري، مالباخته پس از حضور در پليس آگاهي به کارآگاهان گفت كه پس از خريدار6هزار دلار ارز خارجي از روبروي پاساژ علاء‌الدين و هنگام مراجعه به خانه توسط سه نفر مورد سرقت به شيوه خفه‌کني قرار گرفتم.

بنا به اظهارات مالباخته يک نفر از پشت گلويش را گرفته و در حالي که بشدت آنرا فشار مي‌داد او را بر روي زمين خواباند و دو همدست او نيز ضمن ضرب و شتم شديد و پاره کردن لباس، اقدام به سرقت پولهاي همراه کرده و پس از آن با استفاده از دو دستگاه موتورسيکلت هوندا 125، به سرعت از محل متواري شدند.

کارآگاهان در بررسي ميداني دريافتند كه دوربين‌هاي مداربسته يکي از مراکز دولتي مشرف به محل سرقت، تصاوير زمان سرقت را بصورت کامل و دقيق ضبط کرده است و با استفاده از تصاوير بدست آمده سه سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار در زمينه خفه‌کني و کيف‌قاپي به اسامي «رضا»، «حميد» و «عباس» را شناسايي كردند.

همچنين كارآگاهان، ديگر همدست آنان بنام «وحيد» را که او نيز از مجرمان سابقه‌دار پليس در جرايم خشن بويژه کيف‌قاپي و خفه‌کني بود، شناسايي كردند.

با شناسايي کليه اعضاي اين گروه، شناسايي مخفيگاه و محلهاي تردد آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سفره‌خانه‌اي سنتي به عنوان محل تردد متهمان در منطقه پل‌چوبي مورد شناسايي قرار گرفت.

با شناسايي اين محل کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که هر چهار متهم، براي خوردن صبحانه در اين محل حضور دارند كه تيم‌هاي ويژه پليس آگاهي تهران بزرگ در محل حاضر شدند.

با حضور کارآگاهان، متهمان تلاش داشتند تا ضمن درگيري و استفاده از سلاح سرد از محل متواري شوند که کارآگاهان پليس‌آگاهي ضمن رعايت قانون بکارگيري سلاح، هر چهار نفر آنان را از ناحيه پا مورد اصابت گلوله قرار دادند.

با شناسايي مخفيگاه متهمان در مناطق افسريه، خيابان نبرد و ميدان قيام و بازرسي از آنها مقادير زيادي ارز خارجي از قبيل دلار آمريکا و يورو، تراول چکهاي 100 و 50 هزار توماني، سکه‌هاي طلا و سرويس‌هاي طلا، زنجير، دستبند و انگشترهاي طلا کشف شد.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت : هر چهار متهم اين پرونده از مجرمان سابقه‌داري هستند که با استفاده از القاب و عناويني که براي خود استفاده مي‌کردند، باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان اهالي محل سکونت خود شده بودند.

وي گفت: با توجه به بستري بودن متهمان در مراکز درماني، تحقيقات در مراحل ابتدايي و مقدماتي قرار دارد اما با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان برخي از مناطق سطح شهر تهران در تهرانپارس، پيروزي، امام حسين(ع)، شريعتي و ولي‌عصر(عج) به عنوان مناطق محل فعاليت متهمان اين پرونده مورد شناسايي قرار گرفته‌اند که با توجه به گستردگي اقدامات مجرمانه اعضاي اين گروه از سارقان خشن قطعا اين تعداد از مناطق وقوع سرقت افزايش پيدا کرد، از کليه مالباختگاني که توسط سرنشينان دو دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 آبي و مشکي و به شيوه‌هاي مختلف «خفه کني»، «پنچري»، «تخم‌مرغ‌زني» و «آويزان‌بري» به ويژه وجوه ارز( دلار و يورو ... ) آنان مورد سرقت قرار گرفته است دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهمان به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha