• شنبه / ۶ آذر ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8909-02991
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

شهردارمنطقه يک خبرداد: پارك "‌نوبهار" ازپارك‌هاي زيباي فنلاند نمونه‌برداري مي‌شود نوروز90چهره منطقه "قره‌سو" كرمانشاه متفاوت‌تر از هميشه خواهد بود

شهردارمنطقه يک خبرداد:
پارك "‌نوبهار" ازپارك‌هاي زيباي فنلاند نمونه‌برداري مي‌شود
نوروز90چهره منطقه "قره‌سو" كرمانشاه متفاوت‌تر از هميشه خواهد بود

شهردار منطقه يک کرمانشاه با بيان اينكه طرح ساماندهي "قره‌سو" که با وسعت 23هزار مترمربع و اعتبار يک ‌ميليارد تومان در حال انجام است، افزود: فاز يک آن تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد و مطمئنا نوروزسال آينده مردم چهره بسيار متفاوتي از اين منطقه گردشگري خواهند ديد.

مهندس رضا قاسمي‌فر در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه کرمانشاه - با اشاره به وسعت و جمعيت اين منطقه از شهرداري کرمانشاه اظهار كرد: منطقه يک شهرداري کرمانشاه با يك‌هزار و 125هکتار وسعت طبق آخرين آمارها 86 هزار نفر را در خود جا داده است.

وي بهسازي زيباي پارک، اجراي نخستين نقاشي ديواري در ارتفاع، احداث آب‌نماي سنگي در ميدان برق، برگزاري مسابقات ورزشي، برپايي همايش‌هاي پياده‌روي، دوچرخه‌سواري و اسکيت، احداث ايستگاه‌هاي تندرستي، راه‌اندازي کتاب‌فروشي ويژه کودکان، احداث چهار پارک محلي و پلاک‌کوبي و شناسنامه‌دارکردن همه درختان منطقه از اقدامات انجام گرفته در شهرداري منطقه يک برشمرد.

وي به طرح‌هاي عمراني در دست اقدام اين منطقه شهرداري نيز اشاره کرد و گفت: به زودي پارک نوبهار با نمونه‌برداري از پارک‌هاي زيباي کشور فنلاند به يکي از بهترين پارک‌هاي سطح شهر کرمانشاه تبديل مي‌شود که در آن از جديدترين و استانداردترين وسايل بازي براي کودکان استفاده مي‌شود.

شهردار منطقه يک کرمانشاه در ادامه با بيان اينکه پارک ترافيک که در بخشي از پارک شاهد قرار دارد به زودي با ساختاري جديد به بخش خصوصي واگذار مي‌شود، گفت: همه مدارس مي‌توانند دانش آموزان خود را براي آموزش به اين پارک بياورند.

قاسمي‌فر از احداث بزرگترين آبنماي موزيکال غرب کشور در پارک شاهد خبر داد و گفت: به زودي اين طرح با الگو از پارک ملت تهران به پيمانکار واگذار مي‌شود.

به گفته وي، هم‌چنين در نظر داريم سال آينده فرهنگسراي عمومي با امکانات ويژه در پارک شاهد احداث کنيم.

شهردار منطقه يک کرمانشاه با اشاره به ديگر اقدامات عمراني در اين منطقه، گفت: تا پايان سال هيچ معبر خاکي در منطقه وجود ندارد.

وي با بيان اينكه امسال 50 کوچه زيرسازي و بازسازي و 30 خيابان پياده‌روسازي شده است در ادامه سرانه فضاي سبز را در اين منطقه 10 مترمربع عنوان و اظهار كرد: هر چند هنوز با سرانه 12 متر مربع استاندارد جهاني فضاي سبز فاصله داريم، اما تلاش‌هاي فراواني براي رساندن اين سرانه به 10مترمربع انجام شده است.

وي با بيان اينکه براي تشويق آپارتمان‌نشين‌ها و انبوه‌سازان به توسعه فضاي سبز عمومي اين منطقه، به اهداء گل‌هاي رايگان به شهروندان براي قراردادن در نماهاي بيروني ساختمان‌هايشان اقدام کرده‌ايم، افزود: هم‌چنين آموزش‌هاي نگهداري از اين گل‌ها نيز توسط کارشناسان به شهروندان داده مي‌شود.

شهردار منطقه يک کرمانشاه در ادامه درآمد سال گذشته اين منطقه را 13 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته 92 درصد درآمد پيش‌بيني‌شده براي اين منطقه وصول شد که اميدواريم امسال نيز اين اتفاق بيافتد.

وي اعتبارات عمراني شهرداري منطقه يک را امسال چهار ميليارد و 500 ميليون تومان عنوان کرد و گفت: پروژه‌هاي عمراني شهرداري منطقه يک در نيمه اول امسال 75 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

قاسمي‌فر با بيان اينکه شهرداري بايد با فعاليت بيشتر در بخش‌هاي فرهنگي اجتماعي نسبت به جلب مشارکت مردم بيشتر تلاش کند، يادآور شد: هر چه شهروندان در پروژه‌هاي شهرداري مشارکت بيشتري داشته باشند، فضاي شهري بهتري خواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha