• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-05527
  • خبرنگار : 71405

«پدر سينما و تئاتر ايران» 77 ساله شد صحبت‌هايي از حسن فتحي، محمدرضا شريفي‌نيا، محمد مطيع و اصغر بيچاره

«پدر سينما و تئاتر ايران» 77 ساله شد
صحبت‌هايي از حسن فتحي، محمدرضا شريفي‌نيا، محمد مطيع و اصغر بيچاره

جشن هفتاد و هفت سالگي جمشيد مشايخي شامگاه گذشته ـ دوشنبه ـ با حضور بازيگران و عوامل سريال «تبريز مه‌آلود» در كاخ گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن فتحي ـ كارگردان تئاتر، سينما و تلويزيون از جمله حاضران در اين مراسم بود.

فتحي گفت: هم نسل‌هاي من نبايد فراموش كنند كه تحت تاثير چه بزرگواري بازيگري رشد كرد.

وي يادآور شد: اولين بار در سال 73 در سريال «پهلوانان نمي‌ميرند» هنگامي كه مي‌خواستم نقش «پهلوان خليل» را به ايشان بدهم، نگاه و صحبتشان به من آرامش داد كه اين آرامش تضمين‌كننده‌ موفقيت ما شد.

حسن فتحي با بيان اين‌كه مشايخي در سريال «پهلوانان نمي‌ميرند» نقش كوتاهي داشت، گفت: با اين حال اين ايفاي نقش به قدري موثر بود كه مردم اين سريال را با نام «پهلوان خليل» مي‌شناختند و به نظر من جمشيد مشايخي مجموع همه‌ي القاب خوب است؛ زيرا هركدام از آن‌ها به تنهايي براي او كم است.

اين كارگردان درادامه با اشاره به اين‌كه زماني كه سريال «شب دهم» را مي‌ساختند، از طريق برنامه‌اي تلويزيوني متوجه كسالت جمشيد مشايخي شدند و در آن برنامه جمشيد مشايخي از خاطره‌ي خود در مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست ياد كرده و اين امر باعث شده تا او به همراه ثريا قاسمي، حسين ياري و تعدادي ديگر به مركز نگهداري كودكان بي‌سرپرست بروند، گفت: اميدوارم بتوانم در كنار جمشيد مشايخي فيلم‌ها و سريال‌هاي زيادي توليد كنم.

***

محمدرضا شريفي‌نيا كه در سريال «تبريز مه‌آلود» نقش «فتحعلي شاه» را برعهده دارد، گفت: خوشحالم كه در خدمت شما هستم و سالروز تولد استاد بزرگ سينماي ايران، بازيگر توانا و ارزشمند را تبريك بگويم و اميدوارم سال‌هاي سال زيرسايه‌ي ايشان باشم.

***

سپس مسعود شريفي ـ مدير كاخ گلستان ـ گفت: خدا را سپاسگزارم كه خودم و دوستانم اين افتخار را داريم كه پذيراي بزرگان سينما باشيم. من دست همه‌ي هنرمندان عزيز را مي‌فشارم و تولد استاد مشايخي را به ايشان تبريك مي‌گويم و از تمام حاضران اصغر بيچاره، چنگيز وثوقي، كمند امير سليماني، سيد جواد هاشمي و همه‌ي دست‌اندركاران سريال «تبريز مه‌آلود» و كارگردان جوان اين سريال، حسين ورزي تشكر كرده و براي استاد مشايخي و خانواده‌ي ايشان آرزوي سلامتي مي‌كنم.

مدير كاخ گلستان با بيان اين‌كه او و همه‌ي اهالي ايران زمين در كودكي با ديدن اين بزرگوار بر روي پرده‌ي سينماها لذت برده‌اند، گفت: فقط مي‌توانم بگويم از ديدن اين بزرگوار خرسندم، زيرا در گذشته هر مراسمي كه در پايتخت برگزار مي‌شد، ايشان حتي در بستر بيماري هم كه بودند در مراسم حضور مي‌يافتند؛ مانند برنامه‌ي «خانه دوست» كه آقاي مشايخي با وجود بيماري در برنامه شركت كردند.

****

به گزارش خبرنگار ايسنا، در بخشي از اين مراسم، اصغر بيچاره ـ عکاس و بازيگر ـ با بيان اين مطلب كه من افتخار دارم كه از بدو ورود جمشيد مشايخي با او همكاري داشته‌ام، افزود: من هنوز كارآموز بوده و خوشحالم كه توانستم زير سايه‌ي آقاي مشايخي چند كلمه صبحت كنم.

***

در ادامه‌ي مراسم تينا پاكروان ـ مدير توليد «تبريز مه‌آلود» ـ با خيرمقدم گفتن به مهمانان، از تمامي بازيگران و عوامل پشت صحنه تشكر و از حاضرين درخواست كرد تا براي جمشيد مشايخي لقبي را انتخاب كنند تا زحماتشان قدرداني شود.

يكي از القاب «كمال‌الملك سينماي ايران» بود كه به خاطر نقش‌آفريني زيبا در تمام بازي‌هايشان پيشنهاد شد و ديگري «جمشيد سينماي ايران» بود. در ميان تصميم‌گيري براي انتخاب لقب جمشيد مشايخي، محمد مطيع مشايخي را «پدر سينما و تئاتر ايران» خواند كه با نظر مثبت اكثريت پذيرفته شد.

***

محمد مطيع ـ بازيگر ـ در بخش ديگري از مراسم، آشنايي خود با مشايخي را 40 ساله خواند و گفت: از زماني كه هنوز تلويزيون در ايران رايج نبود، جمشيد مشايخي در تلويزيون حاضر مي‌شد و من اميدوارم همه‌ي ما بتوانيم سال‌هاي سال زير سايه‌ي اين هنرمند بزرگ زندگي كنيم و بياموزيم.

***

در ادامه‌ي جشن هفتاد و هفت سالگي مشايخي، كمند اميرسليماني ـ بازيگر ـ به عنوان هديه يك عكس از جمشيد مشايخي آورده بود كه به حاضرين نشان داد و هديه ديگرش را به مشايخي تقديم كرد.

***

به گزارش ايسنا، جمشيد كافي ـ اجراي برنامه را بر عهده داشت؛ او ميزبانان اين مراسم را شبكه‌ يك سيما و مجموعه‌ي فرهنگي و هنري كاخ گلستان و علي نقي‌يي معرفي كرد.

در اين مراسم همچنين صحنه‌هايي از بازي‌هاي جمشيد مشايخي در فيلم‌ها و سريال‌ها پخش شد كه با استقبال و تشويق حاضران روبه‌رو شد و مشايخي نيز با تعظيم از آنها قدرداني كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha