• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-08402
  • خبرنگار : 71368

سارقان خودروهاي مدل بالا دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از دستگيري سارقان خودروهاي مدل بالا خبرداد، گفت: سرشاخه اصلي شركت هرمي «پالينور» با 4هزار زير مجموعه و پنج ميليارد تومان كلاهبرداري، دستگير شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار عليرضا اكبر شاهي با اعلام خبر دستگيري سارقان در ساوجبلاغ در تشريح خبر، گفت: در پي گزارش دو فقره سرقت به عنف از خودروهاي پارك شده در حوزه استحفاظي ساوجبلاغ، پيگيري و شناسايي سارق يا سارقان احتمالي در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: مالباختگان با حضور در پليس آگاهي درباره نحوه سرقت عنوان كردند كه سارقان با طعمه قراردادن دختر جواني در مسير حركت خودروهاي مدل بالا و سوار شدن در خودروي مورد نظر و با طرح موضوع دوستي و مسايل غيراخلاقي خودروي مورد نظر را به سرقت مي‌بردند.

اكبرشاهي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي در بررسي‌ها دريافتند كه زن جوان كه به عنوان طعمه سارقان مورد استفاده قرار مي‌گرفت با استفاده از تلفن همراه راننده با اين بهانه كه به مواد مخدر از نوع شيشه اعتياد دارد و براي خريد مواد نياز تماس فوري دارد، همدستان خود را در جريان ماجرا قرار داده و پس از چند لحظه سارقان در پوشش مواد فروش با موتورسيكلت يا خودرو در محل حاضر و با نزديك شدن به خودروي مورد نظر در يك لحظه با تهديد چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت خودرو مي‌كردند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران پس از اطلاع از نحوه و شگرد سارقان، خودروي مگان مسروقه را در يكي از نواحي بخش «كوهسار» كه به وسيله يك چادر برنزتي در جلوي منزل فردي به نام «م»‌ استتار شده بود، كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز افزود: ماموران با تحقيقات نامحسوس و در نظر گرفتن محل‌ تردد «م» در يك اقدام غافلگيرانه و در تعقيب و گريزي و با شليك گلوله خودروي مورد نظر را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در تحقيقات از متهمان زن جواني به نام «س» شناسايي و دستگير شده و سرانجام ماموران پليس آگاهي سارقان خودروهاي مدل بالا را شناسايي و دستگير كردند.

اكبرشاهي اظهار كرد: سارقان در اعترافات خود به سرقت يك دستگاه خودروي سواري ماكسيما و مگان اعتراف كرده و همچنين معترف شدند كه 6 ميليون ريال وجه نقد از يك تبعه افغان به سرقت برده‌اند.

دستگيري سرشاخه اصلي شركت هرمي «پالينور» با 4 هزار زير مجموعه و 5ميلياردتومان كلاهبرداري 

به گزارش ايسنا، وي در ادامه اين نشست خبري از دستگيري سرشاخه اصلي شركت هرمي «پالينور» خبرداد و گفت: در پي دستگيري تعدادي از سرشاخه‌هاي شركت هرمي «پالينور» شناسايي و دستگيري ديگر اعضاي اين باند در دستور كار ماموران پليس اطلاعات و امنيت قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز تصريح كرد: سرانجام ماموران با اقدامات وسيع اطلاعاتي محل سكونت سرشاخه اصلي را در سعادت آباد تهران شناسايي و در يك عمليات ضربتي وي را در منزلش دستگير كردند.

وي يادآور شد: در بازرسي از منزل متهم تعداد بسيار زيادي كتاب‌هاي آموزشي عضوگيري و كاتولگ‌هاي عضوگيري كشف و ضبط شد.

اكبرشاهي عنوان كرد: متهم دستگير شده به نام «الف» داراي گواهينامه بين‌المللي بوده و بر اساس اعترافاتش به صورت بين‌المللي فعاليت هرمي داشته است.

وي در پايان افزود: اين متهم بيش از چهار هزار زير مجموعه داشته و بر اساس اظهارات شكات بالغ بر پنج ميليارد تومان در شهرهاي شمالي، اصفهان، مشهد و تهران كلاهبرداري كرده است.

به گزارش ايسنا، اكبرشاهي در حاشيه اين مراسم در بازديد از كشفيات نيروي انتظامي استان تهران و البرز از نزديك ديدار و با متهمان دستگير شده به گفت‌وگو پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha