• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-08436
  • خبرنگار : 71368

تشريح جزئيات فيلم‌كاردآجين مردي توسط همسرش فرمانده انتظامي استان تهران والبرز: فيلم توسط رسانه‌هاي بيگانه دستكاري شده است سارقان خودروهاي مدل بالا دستگيرشدند

تشريح جزئيات فيلم‌كاردآجين مردي توسط همسرش
فرمانده انتظامي استان تهران والبرز:
فيلم توسط رسانه‌هاي بيگانه دستكاري شده است
سارقان خودروهاي مدل بالا دستگيرشدند

در پي انتشار فيلمي حاوي لحظاتي از به قتل رسيدن مردي توسط يك زن با ضربات متعدد چاقو، فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با تشريح جزئيات اين پرونده،گفت: اين فيلم بصورت ماهرانه توسط رسانه‌هاي بيگانه دستكاري شده است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار عليرضا اكبرشاهي روز يكشنبه در نشست خبري درباره فيلم منتشر شده از صحنه قتل مرد جواني كه توسط همسرش «كاردآجين» مي‌شود، گفت: اين قتل در تاريخ يازدهم دي ماه سال 88 در محله اوقافي رجايي شهر كرج رخ داده است.

وي در حالي كه پرونده‌ وقوع قتل را مطالعه مي‌كرد، با استناد به گزارش‌هاي مكتوب در پرونده، تصريح كرد: مقتول مرد جواني به نام «فرمان» بوده كه اعتياد شديدي به موادمخدر از نوع شيشه و كراك داشته و بارها از همسر خود خواسته بود كه مواد مورد نياز وي را تامين كند.

اكبرشاهي يادآور شد: بنا به اعترافات سارا متهم به قتل (همسر مقتول)، «فرمان» در روز حادثه از وي مي‌خواهد كه براي وي مواد تهيه كند، اما از آنجايي كه «سارا» پولي در اختيار نداشته است، شوهرش از وي مي‌خواهد تا با تن دادن به مسايل غيراخلاقي پول مواد وي را تامين كند.

وي به استناد به اعترافات متهم به قتل ادامه داد: «سارا» با مقتول درگير شده و با چاقويي كه در دست داشت، بيش از 20 ضربه چاقو به بدن شوهرش وارد مي‌كند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز اضافه كرد: اين جنايت در درون خانه رخ داده و «فرمان» براي رهايي از دست همسرش به كوچه فرار مي‌كند كه در وسط خيابان بر اثر شدت جراحات وارده مي‌افتد و پس از چند لحظه همان طور كه در فيلم مشاهده مي‌كنيد، نفس آخر را مي‌كشد.

وي عنوان كرد: هنگامي كه رهگذران جسد كاردآجين شده «فرمان» را در وسط خيابان مشاهده مي‌كنند با تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي «110»، ماموران نيروي انتظامي را در جريان اتفاق رخ داده، مي‌گذارند.

اكبر شاهي درباره نحوه عملكرد ماموران نيروي انتظامي در صحنه حادثه و عدم استفاده از سلاح با استناد به قانون بكارگيري سلاح، توضيح داد: كارشناسان رسانه بارها و بارها فيلم منتشر شده در اينترنت را مشاهده كردند و بنا بر نظر آنان اين فيلم بصورت ماهرانه‌اي دستكاري شده است و بنابر اظهارات ماموران نيروي انتظامي، ماموران پس از حضور در صحنه حادثه متهم به قتل را دستگير مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه اين حادثه در خيابان اوقافي كرج رخ داده است، افزود: كيفرخواست متهم صادر شده است و هم‌اكنون يك سال است كه متهم در اختيار مقام قضايي قرار دارد.

انهدام67 باند موادمخدر و دستگيري يك‌هزار و341قاچاقچي در 8 ماه

انهدام 5باند بزرگ قاچاق مشروبات الكلي در دوهفته اخير

به گزارش ايسنا، اكبرشاهي با اعلام كشف بيش از دو تن انواع مواد مخدر از متلاشي شدن پنج باند قاچاق مواد مخدر خبر داد.

وي در ادامه افزود: ماموران نيروي انتظامي استان تهران و البرز در دو هفته اخير با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي نزديك به دو تن انواع مواد مخدر از نوع ترياك، كراك و حشيش را كشف و ضبط كردند و در اين راستا نيز پنج باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را متلاشي كردند.

به گفته فرمانده انتظامي استان تهران و البرز اين پنج باند در عملياتهاي جداگانه منهدم شده و از هر كدام محموله‌هاي سنگين مواد مخدر كشف و ضبط شده است.

وي با اعلام اينكه از اين پنج باند نزديك به يك‌هزار و 785 كيلوگرم ترياك، 639 كيلوگرم كراك و نزديك به 114 كيلوگرم حشيش و 65 ميليون تومان وجه نقد كشف شده و تعداد 16 قاچاقچي مواد مخدر دستگير شده‌اند، خاطر نشان كرد: 14 دستگاه خودروي سبك و سنگين نيز از اين افراد توقيف شده است.

اكبرشاهي افزود: اعضاي اين باندها محموله‌هاي مواد مخدر را از استان‌هاي شرقي و جنوبي به استان‌ تهران منتقل كرده بودند كه در عملياتهاي اطلاعاتي و فني همگي آنان در محورهاي مواصلاتي ورودي به استان شناسايي و تحت كنترل پليس قرار گرفتند و در عملياتهاي موفقيت‌آميز پليس منهدم شدند.

وي در ادامه اين نشست خبري درباره كشفيات مواد مخدر در هشت ماهه اخير، بيان كرد: در مجموع از ابتداي سال جاري بيش از 13 تن و 408 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز ادامه داد: در اين راستا 67 باند متلاشي شدند كه تعداد يك‌هزار و 341 قاچاقچي و سه هزار و 26 نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگير شدند.

به گفته وي در اين راستا 20 قبضه سلاح و 103 دستگاه خودرو و موتورسيكلت توقيف شدند.

اكبرشاهي در ادامه اظهار كرد: در پي دريافت گزارش‌هاي مبني بر فعاليت يك باند قاچاق مشروبات الكلي شناسايي و دستگير عاملان آن در دستور كار پليس اطلاعات و امنيت استان قرار گرفت و ماموران با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي، اعضاي اين باند را شناسايي و تحت كنترل قرار دهند.

وي افزود: ماموران پليس اطلاعات و امنيت در بررسي‌هاي گسترده دريافتند كه اعضاي اين باند در صدد انتقال يك محموله بزرگ مشروبات الكلي از مرزهاي غربي كشور به استان تهران هستند.

به گفته فرمانده انتظامي استان تهران و البرز خودروي مورد نظر در كرج شناسايي و در يك عمليات ضربتي از سوي ماموران متوقف شد و در حالي كه متهمان قصد فرار داشتند با هوشياري ماموران و با شليك تيرهوايي اعضاي اين باند دستگير و به همراه محموله مشروبات الكلي به مقرر پليس منتقل شدند.

وي ادامه داد: پس از كشف محموله و دستگيري متهمان در تحقيقات اطلاعاتي 4 باند ديگر كه با يكديگر در ارتباط بودند، شناسايي و در عمليات مشترك دستگير شدند.

به گفته اكبرشاهي با متلاشي شدن اين پنج باند، پنج محموله بزرگ مشروبات الكلي كشف و ضبط شد و 12 متهم از جمله هشت مرد و چهار زن دستگير و از اين متهمان چهار دستگاه خودرو متوقف شد.

وي در ادامه يادآور شد: اعضاي اين باند در اعترافات خود بيان داشتند كه مشروبات الكلي را از مرزهاي غربي كشور وارد و با جاسازي ماهرانه در قسمت‌هاي مختلف خودرو از قبيل كف خودرو، گلگيرهاي جلو، صندلي، داشبورد و چراغ‌هاي جلو آنان را به استان تهران منتقل مي‌كردند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز افزود: متهمان در ادامه اعترافاتشان گفتند كه براي اينكه ماموران به آنان مشكوك نشوند، در هر مرحله از قاچاق مشروبات الكلي خانواده‌ خود را نيز به همراه مي‌بردند و براي فرار از دست ماموران خودروهاي خود را به سيستم‌ دودزا مجهز مي‌كردند.

سارقان خودروهاي مدل بالا دستگير شدند

به گزارش ايسنا، اكبر شاهي با اعلام خبر دستگيري سارقان در ساوجبلاغ در تشريح خبر، گفت: در پي گزارش دو فقره سرقت به عنف از خودروهاي پارك شده در حوزه استحفاظي ساوجبلاغ، پيگيري و شناسايي سارق يا سارقان احتمالي در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: مالباختگان با حضور در پليس آگاهي درباره نحوه سرقت عنوان كردند كه سارقان با طعمه قراردادن دختر جواني در مسير حركت خودروهاي مدل بالا و سوار شدن در خودروي مورد نظر و با طرح موضوع دوستي و مسايل غيراخلاقي خودروي مورد نظر را به سرقت مي‌بردند.

اكبرشاهي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي در بررسي‌ها دريافتند كه زن جوان كه به عنوان طعمه سارقان مورد استفاده قرار مي‌گرفت با استفاده از تلفن همراه راننده با اين بهانه كه به مواد مخدر از نوع شيشه اعتياد دارد و براي خريد مواد نياز تماس فوري دارد، همدستان خود را در جريان ماجرا قرار داده و پس از چند لحظه سارقان در پوشش مواد فروش با موتورسيكلت يا خودرو در محل حاضر و با نزديك شدن به خودروي مورد نظر در يك لحظه با تهديد چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت خودرو مي‌كردند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران پس از اطلاع از نحوه و شگرد سارقان، خودروي مگان مسروقه را در يكي از نواحي بخش «كوهسار» كه به وسيله يك چادر برنزتي در جلوي منزل فردي به نام «م»‌ استتار شده بود، كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز افزود: ماموران با تحقيقات نامحسوس و در نظر گرفتن محل‌ تردد «م» در يك اقدام غافلگيرانه و در تعقيب و گريزي و با شليك گلوله خودروي مورد نظر را متوقف كردند.

وي ادامه داد: در تحقيقات از متهمان زن جواني به نام «س» شناسايي و دستگير شده و سرانجام ماموران پليس آگاهي سارقان خودروهاي مدل بالا را شناسايي و دستگير كردند.

اكبرشاهي اظهار كرد: سارقان در اعترافات خود به سرقت يك دستگاه خودروي سواري ماكسيما و مگان اعتراف كرده و همچنين معترف شدند كه 6 ميليون ريال وجه نقد از يك تبعه افغان به سرقت برده‌اند.

دستگيري سرشاخه اصلي شركت هرمي «پالينور» با 4 هزار زير مجموعه و 5ميلياردتومان كلاهبرداري

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز تصريح كرد: سرانجام ماموران با اقدامات وسيع اطلاعاتي محل سكونت سرشاخه اصلي را در سعادت آباد تهران شناسايي و در يك عمليات ضربتي وي را در منزلش دستگير كردند.

وي يادآور شد: در بازرسي از منزل متهم تعداد بسيار زيادي كتاب‌هاي آموزشي عضوگيري و كاتولگ‌هاي عضوگيري كشف و ضبط شد.

اكبرشاهي عنوان كرد: متهم دستگير شده به نام «الف» داراي گواهينامه بين‌المللي بوده و بر اساس اعترافاتش به صورت بين‌المللي فعاليت هرمي داشته است.

وي در پايان افزود: اين متهم بيش از چهار هزار زير مجموعه داشته و بر اساس اظهارات شكات بالغ بر پنج ميليارد تومان در شهرهاي شمالي، اصفهان، مشهد و تهران كلاهبرداري كرده است.

به گزارش ايسنا، اكبرشاهي در حاشيه اين مراسم در بازديد از كشفيات نيروي انتظامي استان تهران و البرز از نزديك ديدار و با متهمان دستگير شده به گفت‌وگو پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha