• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۸۹ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-08779

در مراسم تجليل از «سرور پاك‌نشان» پيشنهاد شد: انحصار حضور گويندگان پيشكسوت راديو به يك شبكه‌ي خاص شكسته شود

در مراسم تجليل از «سرور پاك‌نشان» پيشنهاد شد:
انحصار حضور گويندگان پيشكسوت راديو به يك شبكه‌ي خاص شكسته شود

چهارمين آيين بزرگداشت پيشكسوتان راديو، امروز ـ14 آذر ماه ـ به تقدير از «سرور پاك‌نشان» اختصاص داشت كه با حضور محمدحسين صوفي (معاون صدا)، مديران شبكه‌هاي راديويي و جمعي از پيشكسوتان و اهالي صدا برگزار شد.

***

به گزارش خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدحسين صوفي ـ معاون صدا ـ در بخشي از آيين بزرگداشت پيشكسوتان راديو (آيين آفرين) با اشاره به نزديك شدن به ايام محرم گفت: خوشحالم كه در روزهايي كه به ايام «ايثار و فداكاري» و «مهرورزي و از خودگذشتگي» نزديك مي‌شويم، چنين جلسه تكريم و بزرگداشتي برگزار مي‌شود.

وي در ادامه با تشكر از راديو جوان و باشگاه راديويي جوان كه متولي اجراي اين مراسم هستند، تاكيد كرد: همكاران و مديران اين شبكه احساس مي‌كنند فرزندان معنوي اين بزرگان و پيشكسوتان راديو هستند و از باب تكثر رفتار اين بزرگان، فروتني، الگوسازي، معرفي چهره‌هاي برتر و شاخص، ماندگار شدن اين تفكر و قدرشناسي، اقدام به برگزاري اين جلسات مي‌كنند، اما در راديو اين نيروهاي پيشكسوت بسيار زياد هستند و هر قدر تقدير كنيم باز هم افراد ديگري در نوبت هستند.

معاون صدا اظهار اميدواري كرد كه اين حركت در شبكه‌هاي ديگر تكثير شود تا بتوان از كساني كه براي تبليغ هنر و فرهنگ اين كشور تلاش كرده‌اند تجليل شود.

او افزود: امروز از كسي تجليل مي‌شود كه بيش از چهار دهه در دوران گوناگون در شرايط مختلف توانسته صادقانه و مخلصانه برنامه‌سازي كند. من هم از منظر مخاطب هم از منظر يك مسؤول در راديو، ويژگي‌هاي رفتاري و رسانه‌يي «سرور پاك‌نشان» را جز مواردي مي‌دانم كه مي‌توان به عنوان الگوي رفتار سازماني مورد توجه همه و به ويژه جوان‌ها قرار گيرد.

محمدحسين صوفي هم‌چنين گفت: اميدوارم كساني كه تجليل مي‌شوند به عنوان مربي وظيفه برگزاري كارگاه را فراموش نكنند و پيشكسوتان به عنوان يك وظيفه رسانه‌يي، وظيفه‌ي خود بدانند كه نسبت به تكثير افرادي مثل خودشان استفاده كنند و در درجه‌ي بعد از كساني كه اين افراد تربيت كرده‌اند و به مرحله‌اي رسيده‌اند كه از آن‌ها تقدير شود، ‌نيز تجليل به عمل آيد.

***

در بخش ديگري از اين مراسم، احمد‌پور ـ مدير راديو جوان ـ يادآور شد: اين چهارمين برنامه‌ي «آيين آفرين» است كه به جهت تقدير از پيشكسوتان راديو تربيت داده مي‌شود. قرار بر اين شده تا اين سري برنامه‌ها با كيفيت‌هاي متفاوت برگزار مي‌شود و حتي صحبت‌هايي شده تا هيات داوري براي انتخاب پيشكسوتان در نظر گرفته شده و آيين‌نامه‌اي نيز تدوين شود.

وي افزود: تا به حال حسي كه در باشگاه راديويي جوان وجود داشت مشورت با اساتيدي كه در باشگاه بودند مشخص مي‌كرد از چه كساني تجليل شود. اما مشخصه‌هاي مشتركي بين همه افرادي كه تا به حال انتخاب شده‌اند وجود دارد. اين افراد علاوه بر سابقه طولاني از محبوبيت‌هاي ويژه‌اي برخوردار هستند.

مدير راديو جوان به انتخاب ژاله علو به عنوان چهره برتر اشاره كرد و گفت: انتخاب ژاله علو نشان مي‌دهد چه ظرفيت‌هاي زيادي درحوزه راديو وجود دارد و افراد شاخصي در آن هستند كه ما گاهي از آنها غفلت مي‌كنيم. ما حتي يك بيوگرافي مختصر از اين بزرگتر‌هاي راديو نداريم. اميدوارم خود اين برنامه‌ها زمينه‌اي را فراهم كند تا به مجموعه كاملي از فعاليت اين پيشكسوتان برسيم و آن را در دسترس قرار دهيم.

****

كامران كاظم‌زاده مدير راديو فرهنگ در بخش ديگري از مراسم تقدير از سرور پاك‌نشان، با اشاره به همكاري با اين گوينده پيشكسوت و ذكر ويژگي‌هاي اخلاقي و حرفه‌يي او و صداي فاخر و متين سرور پاك‌نشان به ارائه پيشنهادي پرداخت و گفت: به دليل اين كه هر يك از پيشكسوتان راديو، دنياي هستند كه رنگ و شكل و تفكر خاص خود را دارند و ما در راديو با مجموعه‌اي از دنياها مواجه هستيم، پيشنهاد مي‌كنم همه شبكه‌هاي راديويي بتوانند از اين دنياها استفاده كنند و اين افراد به خصوص گويندگان و صداي آنها به شبكه خاصي منحصر نشود و ساز و كاري چيده شود تا شبكه‌ها از صداي اين گويندگان محروم نشوند.

***

در ادامه اين مراسم، حميد شيخ محمدي ، مدير راديو ايران، برگزاري چنين مراسمي را وظيفه ملي و ديني راديو خواند و گفت: ما به عنوان خانواده راديو بايد قدر اين پيشكسوتان را بدانيم تا اين مساله براي كساني كه بعد از ما مي‌آيند درسي شود و آن‌ها هم اين كار را انجام دهند.

وي از زحمات «سرور پاك‌نشان» گوينده پيشكسوت راديو تقدير و اظهار اميدواري كرد، همكاري اين گوينده با راديو ايران همچنان ادامه داشته باشد.

***

نجميه معصوم‌زاده يكي از مديران گروه راديو فرهنگ نيز در بخش ديگري از اين مراسم با اشاره به پيشنهاد مدير راديو فرهنگ تاكيد كرد: اميدوارم ستاره‌هاي راديو در همه شبكه‌ها وجود داشته باشند. اين حق شنونده‌هاي راديوست و تجربيات پيشكسوتان بايد به گوش همه برسد. فردي مثل پاك‌نشان مي‌تواند پاك‌نشان‌هاي ديگري تربيت كند. آن‌ها منحصر به فرد هستند و ديگري نمي‌تواند جاي آنها را بگيرد. اين امر مي‌تواند به سرآمدي و ارتقاي راديو كمك كند.

***

هم‌چنين سرور پاك‌نشان گوينده پيشكسوت راديو گفت: خوشحالم كه اين مراسم برگزار مي‌شود. از چند روز قبل از برگزاري مراسم در پوست خودم نمي‌گنجيدم حس خوبي دارم و امروز را به عنوان يكي از روزهاي به ياد ماندني در ذهنم ثبت مي‌كنم.

اين پيشكسوت گويندگي راديو ايران يادآور شد: من به كارم عشق مي‌ورزم و جواني‌ام را در اين راه گذاشتم هر روز كه مي‌گذرد خدا را شكر مي‌كنم كه هنوز توان دارم در اين محيط خاطره‌انگيز حاضر باشم.

***

در ادامه‌ي اين مراسم تعدادي از نويسندگان و تهيه كنندگان راديو حسين توصيفيان، محسن رفيعي، جواد ماني، فريبرز گلبن، تاج‌نيا، احمدپور و نوري و رحمان نظام‌اسلامي به ذكر خاطراتي درباره‌ي همكاري با سرور پاك‌نشان پرداختند.

مدير روابط عمومي راديو ايران نيز متن تقديرنامه و لوح يادبود سرور پاك‌نشان را قرائت كرد.

به گزارش ايسنا، سرور پاك‌نشان متولد ارديبهشت ماه سال 1323 در شاهرود است. او در سال 42 گويندگي را در گرگان آغاز كرد و پس از مدتي به راديو ايران پيوست. وي هم اكنون در گروه ايران و فرهنگ با راديو ايران همكاري مي‌كند.

سرور پاك‌نشان چهارمين پيشكسوت راديويست كه از او تقدير به عمل مي‌آيد، پيش از اين در «آيين آفرين» از مريم نشيبي، ايرج‌خواه و حسين توصيفيان تجليل شده بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha