• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8909-13140.169445

*ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون* مدير گروه فرهنگ راديو جوان: تلويزيون به فكر پرورش مجري نيست و به راديو دست‌درازي مي‌كند

*ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون*
مدير گروه فرهنگ راديو جوان: 
تلويزيون به فكر پرورش مجري نيست و به راديو دست‌درازي مي‌كند

مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان حضور گويندگان راديو در تلويزيون را به لحاظ حرفه‌يي نادرست دانست و اضافه كرد: يكي از مشخصه‌هاي مهم راديو، روياسازي است؛ اما با استفاده‌ي تلويزيون از گوينده‌هاي راديو، اين امر منتفي مي‌شود.

يدالله گودرزي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي ممنوعيت حضور گويندگان راديو در تلويزيون، گفت: در راديو همه چيز به كمك صدا انتقال پيدا مي‌كند و بخش مهمي از جذابيت‌هاي صدا با تصويري شدن، ناخواسته گرفته مي‌شود.

وي ادامه داد: تلويزيون به دليل ويژگي كه دارد، به فكر پرورش گوينده و مجري نيست و در نتيجه به رسانه‌ي ديگري كه مهم‌ترينش راديو است، دست‌درازي مي‌كند.

مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان يادآور شد: در راديو گوينده‌ها به صورت اصولي پرورش داده مي‌شوند؛ يعني اگر كوچك‌ترين اشكال در صدايشان وجود داشته باشد، ‌قبول نمي‌شوند. اما در تلويزيون اين طور نيست.

مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان ادامه داد: در تلويزيون 50 درصد حواس بيننده به تصوير است و بعضي اشكالات قابل چشم‌پوشي است. اما تلويزيون با توجه به حق‌الزحمه‌ي بهتر نسبت به راديو، مجري‌هاي راديو را جذب مي‌كند. برخي از اين افراد پس از مدتي رها مي‌شوند و مدتي بيكار مي‌مانند چون تلويزيون دوباره به سراغشان نمي‌رود و در راديو هم با توجه به ممنوعيتي كه وجود دارد نمي‌توانند كار كنند.

گودرزي افزود: تلويزيون بايد جايي را داشته باشد كه به تربيت گوينده و مجري بپردازد؛ تلويزيون در مراكزي مثل دانشگاه صدا و سيما مي‌تواند به تربيت و پرورش اين افراد بپردازد و ستاره‌هايش را پرورش دهد. راديو نيز با اين روند، بهتر مي‌تواند از ستاره‌هايش محافظت كند.

وي خاطرنشان كرد: گرچه امكان ديده شدن و رشد پيدا كردن در تلويزيون بيشتر است و اين امر عاملي براي حضور گويندگان راديو در تلويزيون محسوب مي‌شود، اما گويندگان با استمرار حضور در راديوست كه به ستاره‌هاي اجرا تبديل مي‌شوند، در حالي كه به جز در موارد معدودي، اين فرآيند در تلويزيون ديده نمي‌شود.

گودرزي در پايان گفت: افرادي مثل مهران دوستي، بهروزي رضوي و ژاله صامتيان افرادي هستند كه به ستاره‌هاي اجرا در راديو تبديل شده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha