• شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8909-16617

احمدي‌نژاد:/4/ بخشي اصلي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از فردا اجرا مي‌شود گام بعدي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها سال بعد اجرا مي‌شود

احمدي‌نژاد:/4/
بخشي اصلي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از فردا اجرا مي‌شود
گام بعدي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها سال بعد اجرا مي‌شود

احمدي‌نژاد در ادامه گفت‌وگوي زنده رايو و تلويزيوني‌اش، گفت: كسي كه در مصرف انرژي صرفه‌جويي كند دو سود مي‌برد اول آن كه منابع در جيبش مي‌ماند و هر چه صرفه‌جويي شده باشد را ما صادر مي‌كنيم و پولش باز به جيب مردم بازمي‌گردد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور درباره مصارف دولتي و عمومي، اظهار كرد: البته براي مصارف دولت، ما نرخ‌ها را آزاد تعيين مي‌كنيم و اين نشان مي‌دهد كه ما بيش‌ترين فشار را خودمان تحمل مي‌كنيم و كم‌ترين فشار را به مردم وارد مي‌كنيم. اگر مردم در مصرف انرژي هر چه بيش‌تر صرفه‌جويي كنند ما بيش‌تر مي‌توانيم صادر كنيم و منابع بيش‌تري را به مردم برمي‌گردانيم. ممكن است كسي بگويد پولش را مي‌دهم و مصرف مي‌كنم. اين خوب نيست. آن چه او مصرف مي‌كند دود مي‌شود و مي‌شود آلودگي تهران. در حالي كه اگر صرفه‌جويي شود به نفع مردم خواهد بود.

او در بخش ديگري از سخنانش، گفت: اين طرح به نفع مردم است. به همين دليل همه مردم خواهان اجراي آن هستند؛ چرا كه مي‌فهمند منافع‌شان در اجراي اين طرح است. حتي به ما فشار مي‌آورند كه اجرا كنيم و وقتي مردم اجراي اين طرح را پذيرفته باشند تبعات منفي نخواهد داشت و يا تبعات آن به حداقل مي‌رسد.

احمدي‌نژاد گفت: اجراي اين طرح راهي است كه ما شروع كرده‌ايم و با اين اقدام گام آخر مرحله اول را برداشته‌ايم و وارد شرايط جديدي مي‌شويم.

وي گفت: ثروت ملي و اقتصاد بايد توسط مردم اداره شود. توليدكنندگي، مصرف‌كنندگي و مديريت با خود مردم بايد باشد. به عنوان مثال كشور ما كم آب است اما همين مقدار نزول باران را با راندمان يك سوم مصرف مي‌كنيم در حالي كه مي‌توانيم با همين مقدار آب توليد خود را سه برابر كنيم و اين شدني است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: اولين خواهش من از مردم اين است كه ما بايد با هم باشيم، نسبت به هم دلسوز باشيم و با محبت رفتار كنيم. ما اعضاي يك خانواده هستيم. بايد با رحمت نسبت به هم برخورد كنيم تا رحمت خدا هم نازل شود. اگر مردم مراعات همديگر را كنند خدا هم مراعات آن‌ها را خواهد كرد. خيلي بد است كه كسي به فكر خود باشد و بدتر آن كه كسي از خلاءها و تحولات سوءاستفاده كند. زيبايي زندگي به انباشتن نيست، به درست استفاده كردن است. زيباترين زندگي براي كساني است كه خود را فداي ديگران كنند. امام حسين (ع) بر همين مبناست كه لذت‌بخش‌ترين زندگي را داشت.

احمدي‌نژاد افزود: بايد مراعات همديگر را بكنيم. چرا وقتي كه سر و صدايي مي‌شود دو ريال روي قيمت‌ها بگذاريم؟ اگر اين كار را 75 ميليون آدم انجام دهد چه مي‌شود و انعكاس آن در زندگي ما چيست؟

وي با اشاره به پولي كه به حساب مردم واريز شده است، گفت: پولي كه به حساب مردم ريخته شده است يك حساب ويژه است. اين مملكت متعلق به امام زمان (عج) است و اين پول هم بيت‌المال است و پول امام زمان (عج) است و با بركت است و زمينه رشد جامعه است. مراقب باشيم اين را با پول‌هاي ديگر خراب نكنيم چون ديگر اثر خود را از دست مي‌دهد. ما معتقد به بركت هستيم و بركت از عدالت مي‌آيد. اين پول يك گام بلند در جهت عدالت است و مال مردم است و مردم آن را درست مصرف كنند. توصيه مي‌كنم بلافاصله به بانك‌ها مراجعه نكنند. اين طرح ادامه دارد و ده‌ها سال به فضل الهي تداوم خواهد داشت؛ طوري كه كسي نتواند آن را لغو كند. مردم در برداشتن از اين پول عجله نكنند. اگر آن را زود بردارند بازار بهم مي‌ريزد. پول را نگه دارند. بخش صنعت و خدمات نيز بسته‌هاي خوبي براي مردم پيش‌بيني كرده‌اند. حتي برخي قيمت‌ها را مي‌خواهند پايين بياورند. در نتيجه در برداشتن از اين پول مردم عجله نكنند به‌خصوص كه از فردا اجراي اين طرح شروع مي‌شود.

وي افزود: مردم براي اين پول برنامه‌ريزي كنند. گام‌هاي بعدي هم وجود دارد و حداقل به دو برابر خواهد رسيد و پول خوبي است. البته گام بعدي سال بعد اجرا مي‌شود. نمايندگان مجلس در اجراي اين طرح با دولت خوب همراهي كردند و ان‌شاءالله سال آينده هم همكاري مي‌كنند تا بتوانيم گام‌هاي بعدي را برداريم. اگر آن گونه كه در نيت من قرار دارد اجرا شود پولي كه به حساب مردم واريز خواهد شد بيش‌تر از اين مي‌شود.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha