• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8910-00440

*حسين باغي در بهشت زهرا آرام گرفت* ضرغامي با اهداي دسته گلي درگذشت اين دوبلور پيشكسوت را تسليت گفت

پيكر حسين باغي، گوينده و دوبلور هنرمند كشورمان امروز ـ چهارشنبه ـ در قطعه‌ي 213 بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم تشييع پيكر اين گوينده‌ي پيشكسوت، حسين بزرگي ـ مدير امور دوبلاژ سيما ـ و ناصر ممدوح ـ رييس انجمن گويندگان و سرپرست گفتار فيلم ايران‌ ـ و تعدادي از گويندگان، صدابرداران استوديوها و جمعي از هنرمندان شركت داشتند.

در مراسم تشييع پيكر حسين باغي، بهروز رضوي ـ از دوبلورهاي پيشكسوت ـ در سخناني به بيان ويژگي‌هاي اخلاقي آن مرحوم پرداخت.

رضوي يادآور شد كه مرحوم باغي برغم جايگاه والايي كه در عرصه‌ي گويندگي و دوبله داشت و در اوج اقتدار كاري، همواره با تواضع با ديگران برخورد مي‌كرد.

در اين مراسم همچنين عزت‌الله ضرغامي ـ رييس سازمان صدا و سيما ـ با ارسال دسته ‌گلي، درگذشت حسين باغي را به خانواده اين هنرمند و اهالي عرصه دوبله تسليت گفت.

***

به گزارش ايسنا، حسين باغي ـ هنرمند عرصه گويندگي و دوبلاژ ـ عصر روز دوشنبه (29 آذر ماه) در تهران دار فاني را وداع گفت. مرحوم باغي، در سال 1329 در تهران متولد شد. وي از سال 1346 وارد عرصه دوبلاژ و سپس اجراي راديويي و تلويزيوني و گويندگي تبليغات بازرگاني شد. صداپيشگي در سريال‌هاي كارآگاه كاستر، ارتش سري، فوتباليست‌ها و نيكو و همچنين صداپيشگي براي نقش‌هاي بابابرقي و سياساكتي، قسمتي از كارهاي مرحوم باغي را تشكيل مي‌دهد.

حسين باغي به علت ابتلا به نوعي بيماري مغزي در بيمارستان بستري شد اما تلاش‌هاي پزشكي براي درمان وي نتيجه‌اي دربرنداشت. وي شش ماه آخر عمر را در منزل و با پرستاري همسر و خانواده‌اش سپري كرد تا اينكه دو هفته پيش و با وخامت حال او، در بيمارستان دي تهران بستري شد. با غروب آفتابِ روز دوشنبه ـ 29 آذر ماه ـ آفتاب زندگي حسين باغي نيز غروب كرد و قلب او براي هميشه از تپش بازايستاد.

قرار بر آن بود پيكر مرحوم باغي ساعت 10 امروز از مقابل منزلش به سمت بهشت زهرا تشييع شود اما به دليل آنچه رعايت حال همسايگان(!) عنوان شده، مراسم تشييع و خاكسپاري آن مرحوم بدون اطلاع قبلي ساعت 10 صبح در قطعه 213 بهشت زهرا انجام ‌پذيرفت. مرحوم حسين باغي بنا بر وصيتش در قبري كه در زمان حياتش در قطعه‌ي 213 خريداري كرده بود، به خاك سپرده شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha