• جمعه / ۱۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8910-11134

سازمان حفاظت محيطزيست اعلام كرد: «مشمشه» عامل مرگ «ببر» نر بود دامپزشكي نظارت كافي را برسلامت گوشت توزيعي نداشته اقدامات پيشگيرانه انجام شده وجاي نگراني نيست

سازمان حفاظت محيطزيست اعلام كرد:
«مشمشه» عامل مرگ «ببر» نر بود
دامپزشكي نظارت كافي را برسلامت گوشت توزيعي نداشته
اقدامات پيشگيرانه انجام شده وجاي نگراني نيست

سازمان حفاظت محيط زيست به طور رسمي مشمشه را عامل مرگ ببر باغ وحش تهران اعلام كرد.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اطلاعيه سازمان حفاظت محيط زيست كه عصر جمعه منتشر شد، آمده است: بررسي و آزمايش گروه دامپزشكي و آزمايشگاه معتبر نشان مي‌دهد علت مرگ ببر نر در باغ وحش تهران، ابتلا به بيماري «مشمشه» بوده است.

بر اساس نظر كارشناسان دليل انتقال اين بيماري باكتريايي كه در تعدادي از شيرهاي باغ وحش تهران نيز مشاهده شده است، استفاده از گوشت‌هاي آلوده (گوشت الاغ) بوده كه ظواهر امر حاكي از آن است كه دامپزشكي نظارت كافي را بر روي كنترل سلامت گوشت توزيعي نداشته است.

از سوي ديگر نظر به اهميت موضوع انتظار مي‌رفت دامپزشكي با اهتمام و دقت بيشتري اين مساله را پيگيري مي‌كرد تا از بروز چنين حوادثي جلوگيري به عمل آيد.

سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه هم‌اكنون باغ وحش تهران قرنطينه شده و اقدامات پيشگيرانه در خصوص حيوانات موجود در باغ وحش و افراد تردد كننده به آن در حال انجام است و جاي هيچ گونه نگراني براي شهروندان تهراني وجود ندارد، خاطرنشان كرد: كارشناسان اين سازمان به صورت شبانه‌روزي تا عادي شدن شرايط در باغ وحش تهران مستقر خواهند ماند.

به گزارش ايسنا، سازمان حفاظت محيط زيست همچنين ضمن تقدير از فعاليت شايسته گروه دامپزشكي و آزمايشگاه مربوطه در خصوص تشخيص اين بيماري اميدوار است تا نهايي شدن نتيجه آزمايشات تيم مذكور همكاري خود را با سازمان حفاظت محيط زيست ادامه دهند و پيگير موضوع باشند.

در پايان سازمان حفاظت محيط زيست ضمن تقدير از توجه و حساسيت رسانه‌ها و افكار عمومي به موضوع مرگ ببر نر باغ وحش تهران يادآور شده است: اگرچه تلف شدن اين ببر تجربه تلخي بود اما اين امر به هيچ عنوان مانعي براي ادامه فعاليت پروژه احياي ببر مازندران نخواهد بود و مسوولان اين پروژه و سازمان حفاظت محيط زيست با عزمي راسخ‌تر از گذشته با ورود چهار قلاده جديد ببر و احياي زيستگاه ميانكاله به تلاش خود براي احياي نسل اين حيوان در كشور ادامه خواهند داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha