• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8910-14189
  • خبرنگار : 71368

درخواست طلب مرگ طلبكار را رقم زد

درخواست طلب مرگ طلبكار را رقم زد

ماموران پليس آگاهي به دنبال فروشنده كراك هستند كه به علت مسائل مالي يكي از دوستانش را با ضربات چاقو از پاي درآورد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نيمه شب 29 مهرماه مأموران کلانتري 131 شهرري از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي در جريان خبر درگيري منجر به قتل در اتوبان شهيد آويني قرار گرفتند. با حضور مأموران، آنان با جسد كاردآجين شده جواني روبرو شدند كه در داخل فضاي سبز افتاده بود.

با تأييد خبر قتل و حضور بازپرس کشيک دادسراي عمومي و انقلاب شهرري و عوامل تشخيص هويت، به دستور مقام قضايي مقتول به پزشکي قانوني منتقل شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي عمومي و انقلاب شهرري، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات، کارآگاهان با بهره‌گيري از اطلاعات بدست آمده، دريافتند مقتول به نام مهدي در زمان حادثه با دو نفر به اسامي اکبر و محسن درگير شده که در زمان درگيري آنان، وي را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده به سرعت متواري شدند بگونه‌ايي كه موتورسيکلت خود را درمحل ارتکاب جنايت جا گذاشتند.

برابر اطلاعات بدست آمده هر دو متهم اين پرونده از اراذل و اوباش و فروشندگان موادمخدر از نوع كراك و شيشه در منطقه شهرري بوده که بارها به خاطر ارتکاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده اما هر بار پس از آزادي مجددا به ارتکاب جرايم مختلف اقدام کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، برابر تحقيقات انجام شده از سوي کارآگاهان، هر دو متهم اقدام به زورگيري از خريداران موادمخدر نيز کرده به گونه‌ايي كه خريداران موادمخدر را به بهانه تحويل مواد به نقاط خلوت و تپه ماهورهاي اطراف شهرري کشانده و در يک لحظه با تهديد چاقو و قمه و ضرب و شتم اقدام به گرفتن وجوه نقد همراه آنها مي‌كردند.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود، با شناسايي نقاط تردد و مخفيگاه هر دو متهم در منطقه شهرري اطلاع پيدا کردند که اين دو متهم از زمان ارتکاب به قتل از مخفيگاه خود متواري شده و در حال حاضر نيز هيچ‌گونه آدرس و نشاني مشخصي از آنان در اختيار نيست.

بررسي‌ها ادامه داشت تا اينكه، مأموران کلانتري 131 شهرري در راستاي اجراي طرح مبارزه با سوداگران مرگ به تپه ماهور اطراف شهرري رفته و تعدادي از سوداگران و مصرف کنندگان موادمخدر را دستگير كردند.

محسن نيز در حين مصرف موادمخدر دستگير شده بود که با شناسايي و اطلاع مأموران از تحت تعقيب قرار داشتن وي بلافاصله مراتب به پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام و متهم به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

وي پس از انتقال به اداره دهم ضمن اعتراف به ارتکاب قتل به همراه اکبر، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: براي خريد شيشه به همراه اکبر به يکي از فروشندگان موادمخدر در منطقه دولت‌آباد مراجعه کرده بوديم كه پس از خريد شيشه، در حال ترک محل بوديم که ناگهان مهدي، اکبر را در داخل خيابان مشاهده کرد.

به گزارش ايسنا، بنابراظهارات متهم؛ اکبر و مهدي، از قديم اختلاف مالي داشتند و مهدي بارها پرداخت طلب خود را از اکبر درخواست کرده بود. زماني که اکبر اصرار مهدي را براي دريافت پول مشاهده کرد به او گفت كه براي گرفتن پول بايد به محله ما بيايي تا در آنجا پول را به تو پرداخت كنم.

با طرح اين موضوع، ميان آنها درگيري ايجاد شد و اکبر نيز با استفاده از چاقو و قمه‌اي که هميشه به همراه خود داشت چندين ضربه را به سينه مهدي وارد کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم متواري پرونده گفت: با توجه به تحقيقات کارآگاهان اداره دهم و متواري شدن يکي از متهمان پرونده به نام اکبر، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادرشد.

وي از کليه شهرونداني که اطلاعاتي درباره محل‌هاي تردد يا مخفيگاه متهم درخواست كرد تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 55389048 و 51055510 در اختيار کارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha