• جمعه / ۳ دی ۱۳۸۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8910-15851.170506
  • خبرنگار : 71368

دستگيري قاتلان دندانپزشك كرجي

چهار متهمي كه دندانپزشك كرجي را پنج سال پيش در مطبش با ضربات متعدد چاقو از پاي درآورده بودند، دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ششم مهرماه سال 84، كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي شهرستان كرج، از طريق تماس مركز فوريت‌هاي پليسي «110» در جريان قتل پزشكي در مطبش با خبر شدند.

كارآگاهان بررسي صحنه جرم به همراه قاضي پرونده در محل جنايت حاضر شده و با صحنه وحشتناكي روبرو شدند، آنان جسد خونين پزشكي را ملاحظه كردند كه درحالي كه گلويش بريده شده بود، بر روي صندلي دندانپزشكي بسته شده و دهانش با چسب بسته شده بود.

با حضور ماموران و تأييد خبرقتل، به دستور بازپرس ويژه قتل، تحقيقات در خصوص شناسايي و دستگيري قاتل يا قاتلان از سوي کارآگاهان ويژه قتل آغاز شد.

كارآگاهان در بررسي اوليه دريافتند، مقتول داندانپزشكي به نام «نعمت» است كه سال‌ها در مطب خود مشغول به فعاليت بوده است.

تلاش كارآگاهان پليس آگاهي براي يافتن زواياي پنهان اين جنايت هولناك آغاز شد و آنان در بررسي صحنه جنايت توانستند سرنخ‌هايي را از قاتل يا قاتلان احتمالي كشف كنند.

كارآگاهان پليس آگاهي، در تحقيقات فني و پليسي توانستند زن و مرد جواني را به عنوان متهمان اين پرونده‌ شناسايي كنند، اما در بررسي‌ها دريافتند دو متهم به سنندج متواري شده شدند.

كارآگاهان با اخذ نيابت از مقام قضايي به سنندج رفته و توانستند با همكاري ماموران نيروي انتظامي كردستان، «ليلا» 30 ساله و «اسماعيل» 28 ساله را به عنوان مظنونان قتل دكتر«نعمت» بازداشت كنند.

با انتقال متهمان به پليس آگاهي كرج آنان ضمن اعتراف به قتل دكتر «نعمت» دندانپزشك به نام كرجي دو همدست ديگر خود به نام‌هاي «مهدي» و «علي» را معرفي كردند.

«اسماعيل» در اعترافات خود يادآور شد كه دكتر «نعمت» از آشنايان قديمي «مهدي» بوده و «مهدي» با ادعاي ثروتمند بودن دكتر، آنان را متقاعد كرده تا به قصد سرقت به مطب دكتربروند.

وي در مورد روز حادثه گفت: «در روز حادثه «ليلا» به عنوان مريض به مطب دكتر «نعمت» مراجعه كرده و به عنوان آخرين نفر در مطب مي‌ماند، پس از اين كه منشي دكتر از مطب خارج شد، من كشوهاي ميز منشي را گشتم اما تنها 30 هزار تومان يافتم.»

بنابر اظهارات متهم، آنان در حالي كه تصور مي‌كردند دكتر پول بيشتري به آنان خواهد داد، وارد اتاق دكتر شده و هنگامي كه دكتر «نعمت» به سراغ وسايل كار خود مي‌رود، «اسماعيل» از پشت سر چاقويي را زير گلوي وي مي‌گذارد.

«اسماعيل» در ادامه اعترافات خود با بيان اينكه دكتر هنگامي كه متوجه سرقت مي‌شود، با وي درگير شده ،گفت: « با كمك «علي» دست پاي وي را به صندلي كارش بسته و وي را با ضربات چاقو به قتل ‌رساندم.»

كارآگاهان با توجه به اعترافات متهمان و با انجام بررسي‌هاي اطلاعاتي و فني پليسي توانستند «علي» و «مهدي» در شهرستان كرج دستگير كنند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهي «مهدي» و «علي» ضمن اعتراف به قتل دكتر «نعمت» عنوان كردند كه «مهدي» در بازار فرش فروشان كرج مشغول به فعاليت بوده و از اين طريق افراد ثروتمند را شناسايي كرده و براي سرقت و اخاذي از آنان برنامه‌ريزي‌ مي‌كردند.»

«مهدي» همچنين در اعترافات خود با بيان اين كه دكتر «نعمت» از آشنايان خانوادگي آنان بود، ادامه داد كه تصور مي‌كرده دكتر «نعمت» در مطب خود پول بيشتري داشته باشد، اما از آنجايي كه بيش از 30 هزار تومان در گاوصندوق وجود نداشت، آنان تصميم‌ گرفتند ضمن تهديد دكتر پول بيشتري از وي دريافت كنند، اما با مقاومت دكتر روبرو شدند، به گونه‌اي كه «اسماعيل» مجبور شد براي ساكت كردن دكتر با چاقويي كه در دست داشت به بدن او ضرباتي را وارد كند.

همچنين «مهدي» در ادامه اعترافات خود به يك فقره سرقت منزل در سال 84 اعتراف و تصريح كرد كه با همدستي اسماعيل از فردي 70 ساله به نام «ابوالفضل» سرقت كرده و مقداري طلاجات، تابلو فرش، تراول، چك و اسناد وي را به سرقت برديم.

با پيگيري‌هاي كارآگاهان پليس آگاهي «ابوالفضل» شناسايي و وي نيز عنوان كرد كه در سال 84 وسايل و اسناد وي توسط سارقان ربوده شده است.

به گزارش ايسنا، چهار متهم پرونده‌ قتل دكتر «نعمت» دندانپزشك معروف كرج پس از پنج سال با قرار وثيقه تحويل مراجع قضايي شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha