• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8911-02372
  • خبرنگار : 71245

جنايت و مجازات در نهايت آرامش! حاشيه‌هايي از اجراي قصاص «اميد برك»

جنايت و مجازات در نهايت آرامش!
حاشيه‌هايي از اجراي قصاص «اميد برك»

قاتل سريالي زنان كرجي امروز ـ دوشنبه ـ در حالي مجازات شد كه همان خونسردي و آرامش زمان ارتكاب جنايات را همچنان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بخشي از حاشيه‌هاي اجراي مجازات قاتل 10 زن كه بامداد امروز در ميدان قدس (شاه‌عباسي) كرج صورت گرفت، در پي مي‌آيد:

* از ساعات ابتدايي بامداد، محوطه اجراي حكم از سوي ماموران انتظامي آماده شد.

* به‌واسطه عدم اطلاع‌رساني مناسب در مورد زمان اجراي حكم، جمعيت نسبتا كمي در محل اجرا حضور يافته بودند و حتي اكثر اولياي دم در محل نبودند؛ چنانكه فقط دو نفر از اولياي دم حضور داشتند.

* ساعت 5:47 متهم سوار بر يك دستگاه خودروي سمند نقره‌اي رنگ و در حالي كه به‌وسيله دو خودروي بنز اسكورت مي‌شد به محل اجرا واقع در يك محوطه مربوط به اداره راهنمايي و رانندگي انتقال يافت.

* ساعت 6 دو ولي دم در محوطه اجرا حضور يافتند و يكي از آنان اصرار داشت كه دقيقا مطمئن شود متهم حاضر همان «اميد» است يا خير و پس از اطمينان از اين امر، از محوطه اجرا خارج شد.

* 15 دقيقه بعد يك دستگاه جرثقيل با طناب آويخته دار به محل آورده شد.

* ساعت 6:25 متهم وارد محوطه شد و پاي چوبه دار ايستاد.

* نماينده اجراي احکام دادسراي عمومي و انقلاب كرج ضمن قرائت حکم، برخورد قاطع دستگاه قضايي با متجاوزان به امنيت و آسايش مردم را يادآور شد.

* ساعت 6:33 «اميد» در كمال خونسردي و بدون هيچ واكنش خاصي جلو آمد و طناب دار دور گردنش افتاد.

* لحظاتي بعد و در ميان سكوت افراد حاضر در محل اجرا، اهرم جرثقيل به‌آرامي حركت كرد و به اين ترتيب «اميد برك» 25 ساله در جايگاه يك قاتل سريالي، به خط پايان رسيد. اين محكوم، فقط پس از آويخته شدن واكنش ضعيفي نشان داد و آن اين بود كه پاهايش را كمي به سمت شكمش جمع كرد.

* پس از گذشت حدود نيم ساعت، با دستور مقامات قضايي، جسد پايين آورده شد و با تاييد مرگ از سوي پزشك حاضر، با آمبولانس به پزشكي قانوني انتقال يافت.

* گفته مي‌شود اين متهم روز گذشته ـ يكشنبه ـ در گفت‌وگويي ضمن انكار ارتكاب جنايات، مدعي شده قتل‌ها كار همسرش بوده است و او فقط اجساد را به بيرون از خانه انتقال مي‌داده است. وي همچنين ادعا كرده كه اعترافات قبلي‌اش بي‌پايه بوده و تنها براي جلوگيري از گرفتاري همسر خود اعتراف كرده است. اين در حالي است كه «اميد» از ابتداي دستگيري تا آخرين لحظه محاكمه در دادگاه، به همه قتلها اعتراف كرده و صحنه جنايات را نيز به دقت بازسازي كرده بود. ضمن آنكه با توجه به ساير شواهد و قرائن، اعترافات وي مقرون به‌واقع بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha