• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-07146

دستگيري پسردايي و پسرعمه زورگير در پايتخت

دستگيري پسردايي و پسرعمه زورگير در پايتخت

زورگيراني كه با تهديد اقدام به سرقت اموال مردم مي‌كردند، توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ماموران كلانتري 118 ستارخان در ساعت21، سي‌ام دي‌ماه امسال از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان خبر دستگيري دو سارق زورگير در خيابان آزادي قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد که سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 قصد زورگيري و سرقت از يک عابر پياده را داشته‌اند که با حضور شهروندان در محل محاصره شده و توسط آنان دستگير شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور سليماني، داديار شعبه دوم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و با حضور شاکي پرونده در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ وي به کارآگاهان گفت كه روز حادثه در حال عبور از پياده‌رو بودم که ناگهان يک دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 در مقابلم توقف کرد و با تهديد چاقو از من خواست تا گوشي تلفن همراه و پول‌هايم را به آنان بدهم و من که در حدود 10 دقيقه قبل از آن از طريق عابر بانک اقدام به برداشت مقداري پول کرده بودم اطمينان داشتم که آنها مرا تعقيب کرده‌اند.

شاكي ادامه داد:‌ ناگهان در حين تهديد سرنشين عقب موتورسيکلت، دو جوان که از آن سوي خيابان به طرف ديگر خيابان آزادي در حال تردد بودند متوجه موضوع شده و به کمک من آمدند و درحالي كه مردم نيز در يك لحظه جمع شده بودند، زماني كه اين دو سارق قصد فرار از محل را داشتند يکي از شهروندان به سرعت سويچ موتور را از روي موتور برداشت و باعث خاموش شدن موتورسيكلت شد در نتيجه هر دو سارق نيز با وجود داشتن چاقو توسط مردم دستگير و به مأموران کلانتري تحويل داده شدند.

به گزارش ايسنا، کارآگاهان پايگاه دوم در ادامه تحقيقات خود با جمع‌بندي شکايات تعدادي از مالباختگاني که توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 در منطقه غرب تهران مورد تهديد و زورگيري قرار گرفته بودند، نسبت به شناسايي و دعوت از آنها براي حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ اقدام کردند.

يكي از مالباختگان در شکايت خود عنوان كرد كه در ساعت 19:30 پنجم مهرماه امسال در اتوبان حکيم، پياده در حال تردد بودم که ناگهان دو سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 به من حمله کرده و با تهديد چاقو اقدام به سرقت تلفن همراه، يک دستگاه لب‌تاپ و وجوه نقد همراهم به ارزش 900 هزار تومان کرده و متواري شدند.

متهمان زماني كه از سوي مالباختگان شناسايي شدند به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت و زورگيري به عنف در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران اعتراف کردند.

متهمان دستگير شده به اسامي «مرتضي ـ خ»24 ساله و «امير ـ الف» 28 ساله، پسردايي و پسرعمه بودند كه به دليل اعتياد به مصرف موادمخدر کراک و براي تأمين هزينه موادمخدرشان اقدام به سرقت و زورگيري منجر به تهديد از مالباختگان کرده بودند.

برابر تحقيقات مشخص شد كه بيشتر سرقت‌ها از مسافران مترو در محدوده غرب تهران بوده و مالباختگان پس از خروج از ايستگاه مترو توسط متهمان انتخاب شده و با تهديد چاقو و سلاح سرد اموالشان به سرقت رفته است.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه مهرداد يگانه، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره زورگيري در مناطق غرب تهران، شناسايي و دعوت از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اين پايگاه قرار گرفت.

وي از کليه مالباختگاني که در طول چند ماه گذشته و در محدوده غرب و شمال غرب تهران بويژه محدوده ميدان آزادي و آرياشهر توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت هوندا 125 مورد سرقت، زورگيري يا تهديد قرار گرفته‌اند دعوت كرد تا براي شناسايي متهمان و طرح شکايات به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha