• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-08825

در پي وقوع سيل در كرمان و سيستان و بلوچستان؛ سيل 6 كشته و 5 مجروح در كرمان برجاي گذاشت دسترسي به 80 روستاي سيل‌زده در سيستان و بلوچستان غيرممكن شد

در پي وقوع سيل در كرمان و سيستان و بلوچستان؛
سيل 6 كشته و 5 مجروح در كرمان برجاي گذاشت
دسترسي به 80 روستاي سيل‌زده در سيستان و بلوچستان غيرممكن شد

وقوع سيل در دو استان كرمان و سيستان بلوچستان طي روزهاي اخير موجب بروز خسارات و مشكلاتي براي هموطنان شده است، در كرمان سيل شش كشته و پنج مجروح برجاي گذاشت و در سيستان بلوچستان نيز اگر چه قرباني نداشته است، اما دسترسي به 80 روستاي سيل‌زده استان را غيرممكن كرده است.

محمد جواد كامياب، معاون عمراني استانداري كرمان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت مناطق سيل‌زده استان كرمان اظهار كرد: براثر جاري شدن سيل شش تن جان خود را از دست دادند و پنج تن ديگر نيز زخمي شدند.

وي با بيان اينكه عليرغم بركات زيادي كه اين بارندگي‌ها بعد از 13 سال خشكسالي براي استان كرمان داشته است، خساراتي نيز به اين استان وارد آورده است، افزود: بر اثر بارندگي و جاري شدن سيل در روزهاي گذشته 370 واحد مسكوني به صورت 100 درصد تخريب و به 17هزار و 49واحد مسكوني نيز خساراتي بين 20 تا 60 درصد وارد شد، اين درحاليست كه 12 هزار و هشت هكتار از اراضي باغي نيز به صورت كامل تخريب شده و 47 هزار و 183 هكتار اراضي باغي و زراعي نيز بين 20 تا 60 درصد آسيب ديده است و 70 هزار و 478 راس دام تلف شد.

وي ادامه داد: همچنين 223 روستا با قطعي آب مواجه شدند كه از اين تعداد 69 روستا همچنان با قطعي آب روبرو هستند اما مشكل قطعي آب در ماباقي روستاها برطرف شده است. همچنين 566 روستاهم دچار قطعي برق بودند كه در حال حاضر قطعي برق در 75 روستا ادامه دارد.

كامياب خاطرنشان كرد: براثر وقوع سيل 405 روستا در استان كرمان دچار آب گرفتگي شدند كه با اقدامات صورت گرفته از اين تعداد 88 روستا با مشكل آب گرفتگي مواجه‌اند.

وي در رابطه با خودروها و راه‌هاي آسيب ديده در اين سيل هم گفت: اين سيل منجر به آسيب ديدن 79 دستگاه خودروي سواري و تخريب 597 دهنه پل شد كه دو مورد از اين پل‌ها از جمله راه‌هاي ارتباطي زهكلود، ايرانشهر و كهنوج ، فارياب بوده كه در حال حاضر مسدود هستند و مابقي راه‌ها با همت پرسنل اداره راه و ترابري باز شده است.

معاون عمراني استانداري كرمان در رابطه با روند امدادرساني به حادثه‌ديدگان نيز اظهار كرد:امداد رساني اوليه توسط جمعيت هلال احمر انجام شده كه براساس آن 790 تخته چادر و اقلامي همچون پتو و مواد غذايي در بين سيل زدگان منطقه توزيع شده است و توزيع اقلام ضروري به سيل‌زدگان ادامه دارد.

وي با بيان اينكه در پي وقوع سيل 37 مدرسه در استان كرمان آسيب ديده‌اند، افزود: مشكل چنداني در رابطه با وضعيت مدارس در مناطق حادثه ديده وجود ندارد و مدارس آسيب ديده هم در حال بازسازي است.

كامياب در پايان از بازديد استاندار كرمان از منطقه زلزله زده رودبار جنوب خبر داد.

 توزيع چادر بين 945 خانواده‌ سيل زده كرمان

همچنين كاووس محمودي ـ رييس جمعيت هلال احمر استان كرمان در گفت‌وگو با ايسنا از توزيع چادر بين 945 خانواده‌ سيل زده خبر داد و اظهار كرد: در بين سيل زدگان چادر و اقلام غذايي توزيع شد و با آرام شدن هوا وضعيت در بين اين خانواده‌ها رو به بهبود مي‌رود.

وي اضافه كرد: تاكنون 100 تخته چادر در اختيار مدارس آسيب ديده قرار داده شده است تا براي تشكيل كلاس‌ها دچار مشكل نشوند.

محمودي نيز تلفات جاني اين حادثه را شش كشته مجروح و 5مجروح عنوان كرد و افزود: حال مجروحان اين حادثه مطلوب بوده و اين افراد به صورت سرپايي درمان شدند.

دسترسي به 80 روستاي سيل زده در سيستان و بلوچستان غير ممكن شده است

وقوع سيل در استان سيستان و بلوچستان نيز خساراتي را در بر داشت كه شايانفر، مدير كل مديريت حوادث غيرمتقربه استان سيستان و بلوچستان در اين باره به ايسنا گفت: وقوع سيل در اين استان تلفات جاني در پي نداشته است و تنها در روز چهارشنبه 13 بهمن ماه، يك تن بر اثر وقوع صاعقه در منطقه دلگان جان خود را از دست داد.

وي ادامه داد: بيشترين ميزان بارندگي با حدود 82 ميلي‌متر مربوط به شهرستان خاش است كه منجر به وقوع سيل و تخريب تعداد كمي از اماكن مسكوني شد.

شايانفر با اعلام بسته شدن پنج راه مواصلاتي به اين استان، خاطرنشان كرد: راه‌هاي دلگان و ايرانشهر شب گذشته بازگشايي شد و در تلاش هستيم مابقي راه‌ها را نيز بازگشايي كنيم اما در مجموع دسترسي به حدود 80 روستا مشكل است و از هلال احمر درخواست يك بالگرد براي بررسي منطقه كرده ايم.

 اكثر راه‌هاي مواصلاتي به شهرستان دلگان قطع شده است

همچنين مصفا، معاون امداد و نجات جمعيت هلال استان سيستان و بلوچستان ـ نيز در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به اينكه بيشترين بارش و وقوع سيل در شهرستان دلگان بوده است، يادآور شد: اكثر راه‌هاي مواصلاتي به اين شهرستان قطع شده است.

وي تاكيد كرد: به منظور بررسي ميزان خسارات و مشكلات مناطق سيل زده در اين استان صبح روز جمعه يك فروند بالگرد آماده اعزام به اين مناطق است.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه نيروهاي راه و ترابري در تلاش براي باز كردن راه‌هاي مسدود شده هستند، افزود: به محض باز شدن راه‌ها، نيروهاي هلال احمر به منظور بررسي وضعيت از راه زميني به مناطق سيل زده اعزام مي‌شوند.

مصفا در خاتمه تصريح كرد: در صحبت‌هايي كه با اهالي روستاها داشته ايم، مشكل خاصي گزارش نشده است و تنها هشت خانوار گزارش دادند كه خانه‌هايشان تخريب شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha