• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-10599

وكيل قلابي دستگير شد

وكيل قلابي دستگير شد

كلاهبرداري كه با شيوه‌هاي متعدد از زنان جوان سرقت مي‌كرد، ‌توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، زن جواني در نهم تيرماه امسال به کلانتري 125 يوسف‌آباد مراجعه كرد و گفت: فردي به هويت «رضا طلوعي» که خود را آشنا به مسائل حقوقي و داراي نفوذ در مراجع قضايي معرفي کرده بود، به بهانه حل مشکلات حقوقي از من مبلغ 10 ميليون تومان گرفت و پس از آن متواري شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 6 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به کارآگاهان گفت: چندي پيش براي پيگيري مشکل حقوقي به يکي از مراجع قضايي تهران مراجعه کردم و در زمان خروج مرد نسبتا جواني که ظاهري بسيار مرتبي داشت، با حالتي بسيار مؤدبانه از من پرسيد كه آيا مشکل حقوقي دارم و من که در آن لحظه به دنبال راهي براي حل مشکل خود بودم با ديدن ظاهر آراسته و نحوه برخورد اين مرد جوان به او اعتماد کرده و مشکل خود را توضيح دادم.

اين مالباخته ادامه داد: اين فرد به بهانه اين كه وکيل دادگستري و آشنا به مسائل حقوقي است ادعا كرد كه در کوتاهترين زمان مي‌تواند مشكلم را حل كند. ما چندين ملاقات با يکديگر داشتيم كه آخرين بار عنوان كرد كه با تعدادي از دوستانش در خصوص پرونده‌ام صحبت کرده و آنها قول مساعد دادند که مشکل من را برطرف كنند اما رسيدگي به اين پرونده و طي کردن مراحل مختومه کردن پرونده نياز به صرف مبلغي در حدود 10 ميليون تومان دارد كه در کمترين زمان اين پول موردنظر را براي او تهيه کردم و پس از تحويل اين مبلغ به وي، ناگهان تماس‌هاي تلفني قطع شد و وي يکباره ناپديد شد.

كارآگاهان با جمع‌بندي اطلاعات بدست آمده از شاکي پرونده اطمينان پيدا کردند که متهم تحت تعقيب آنان يک کلاهبردار حرفه‌اي است در نتيجه در اولين مرحله تحقيقات خود اقدام به چهره‌نگاري تصوير متهم کردند و با بدست آمدن چهره فرضي متهم و مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، هويت واقعي او به نام «مجيد ـ س»37 ساله مورد شناسايي قرار گرفت و مشخص شد كه متهم از به اتهام جرايم مختلف از قبيل سرقت، خيانت در امانت، سرقت مسلحانه و كلاهبرداري از زنان تحت تعقيب کارآگاهان پايگاه دوم، چهارم و اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ است و از حدود دو سال گذشته با قرار وثيقه از زندان خارج و متواري شده است.

به گزارش ايسنا، در جمع‌بندي‌ها مشخص شد كه اين متهم به شيوه‌هاي مختلف با خانم‌هاي جوان ارتباط برقرار کرده و به بهانه‌هاي مختلف از جمله ازدواج و ... ضمن جلب اعتماد، اقدام به کلاهبرداري يا سرقت اموال آنان کرده و پس از آن متواري شده است.

يکي از اين مالباختگان در مورد نحوه سرقت اموالش گفت: چندي پيش با مرد جواني به نام «فرهاد افشار» آشنا شدم که پس از مدتي از آغاز آشنايي قرار ازدواج با يکديگر گذاشتيم؛ يک روز که براي انجام امور شخصي از منزل خارج شده بودم، در زمان بازگشت به منزل متوجه سرقت تمامي طلا و جواهرات داخل منزل، چندين تخته‌فرش ابريشم؛ 3 هزار دلار ارز خارجي و .... به ارزش تقريبي 80 ميليون تومان شدم که ماموران اعلام كردند سارق يا سارقان به احتمال زياد کليد منزل را به همراه داشته است.

وي ادامه داد: زماني كه از وقوع اين سرقت مطلع شدم با فرهاد تماس گرفتم تا موضوع را به او اطلاع دهم اما در کمال تعجب ديگر او پاسخگوي تماس‌هاي من نبود و احتمال مي‌دهم که اين سرقت توسط خود او انجام شده باشد.

کارآگاهان پايگاه سوم در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که متهم علاوه بر کلاهبرداري و سرقت، به شيوه سرقت تحت پوشش مأمور نيز اقدام به سرقت چندين دستگاه خودرو سواري گران قيمت از جمله يک دستگاه «بي‌ام‌و» به ارزش تقريبي 120 ميليون تومان و يک دستگاه ماكسيما و يک دستگاه «تويوتاكمري» کرده است.

بنابر اظهارات يکي از مالباختگان، متهم در 14 ارديبهشت ماه در محدوده ميدان تجريش در حالي که ملبس به لباس سرهنگي بوده اقدام به سرقت خودروي سواري تويوتا او كرد.

کارآگاهان پايگاه سوم در ادامه تحقيقات با وجود آن که متهم به هيچ عنوان اثر يا نشانه‌اي مشخص از خود به جاي نگذاشته بود، پس از چندين ماه اقدامات پليسي محل‌هاي تردد وي را در خيابان عباس‌آباد شناسايي كردند و در يک اقدام غافلگيرانه وي را به همراه يک دستگاه تويوتا کمري نقره‌اي رنگ، در29 دي‌ماه امسال دستگير و به پايگاه سوم پليس آگاهي منتقل کردند .

کارآگاهان با بررسي سوابق خودرو مکشوفه اطمينان پيدا کردند که اين خودرو همان خودروي سرقت شده در منطقه تجريش است.

متهم پس از حضور تعدادي از مالباختگان چاره‌اي جز اعتراف نداشت و به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرايم مختلف خود اعتراف کرد.

وي درباره سرقت منزل يکي از زنان مالباخته و سرقت بيش از 80 ميليون پول و وسايل گران قيمت به کارآگاهان گفت: به بهانه ازدواج، با خانم جواني به نام «مژگان ـ الف» آشنا شدم و در مدت بسيار کوتاهي توانستم اعتماد او را جلب كنم و يک روز که به همراه يکديگر بيرون رفته بوديم، در يک لحظه از غيبت او استفاده کرده و دسته کليدش را برداشتم و قبل از آن که متوجه نبود دسته کليدش شود، از تمامي کليدها يک کليد يدک تهيه کرده و منتظر ماندم تا اطمينان پيدا کنم او در منزل حضور ندارد.

اين متهم ادامه داد:‌ وقتي از نبودن مژگان در منزلش مطلع شدم به خانه‌اش رفتم و با استفاده از اطلاعاتي که مژگان در خصوص نگهداري مقادير قابل توجهي طلا و ارز خارجي در منزلش در اختيارم گذاشته بود، اقدام به وارسي منزل و سرقت تمام پول‌ها، طلاها و ديگر وسايل گران قيمت داخل منزل کرده و پس از آن هم ارتباط خود را مژگان قطع کردم.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتي، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر گفت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد که اين متهم در اقدامات خود از هويت‌هاي جعلي مختلف «رضا طلوعي»، «فريد افشار»، «سعيد افشار» و «فرهاد افشار» استفاده کرده است.

وي با اشاره به ارتکاب سرقت‌هاي تحت پوشش مأمور و سرقت‌هاي به عنف از سوي متهم گفت: با توجه به شناسايي تعدادي از مالباختگان که به شيوه «سرقت به عنف» و «تحت پوشش مأمور» مورد سرقت قرار گرفته و در مراجعه به پليس آگاهي وي را شناسايي كرده‌اند، متهم براي رسيدگي تخصصي درباره ديگر جرايم احتمالي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

وي درباره انتشار بدون پوشش چهره اين متهم گفت: با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني که از سوي متهم مورد سرقت اموال قرار گرفته‌اند، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم شده است.

ذاكر استقامتي از کليه مالباختگاني که موفق به شناسايي متهم شده‌اند دعوت كرد تا براي طرح و پيگيري شکايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha