• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-11136
  • منبع : مطبوعات

اخاذي با جعل عنوان پليس از كارگران ساختماني

اخاذي با جعل عنوان پليس از كارگران ساختماني

پنج مامورنما كه اقدام به اخاذي و سرقت به عنف مي‌کردند؛ توسط ماموران شهرستانهاي کرج و شهريار دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اجراي طرح ايست و بازرسي، ماموران انتظامي كلانتري 22 مهرشهر کرج به سرنشينان يک خودرو پرايد كه لباس پليس به تن داشتند مشكوك و با متوقف کردن خودرو، راننده را با لباس سربازي و سرنشين آن را با لباس پليس و درجه گروهبان يكمي دستگير و براي بررسي بيشتر به كلانتري انتقال دادند.

با انتقال متهمان به کلانتري و در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه آنان هيچ‌گونه فعاليتي در نيروي انتظامي نداشته و فقط لباسها را براي اخاذي و ترساندن كارگران ساختماني استفاده مي‌کردند.

همچنين درعمليات جداگانه ديگري ماموران انتظامي شهريار اعضاي باند اخاذ تحت عنوان مامور را در صفادشت شهريار دستگير کردند .

بنابراين گزارش، راننده يک دستگاه تريلي حامل بار که از يکي از شهرهاي جنوبي به سوي شهرک صنعتي صفادشت در حال حرکت بود براي نقدکردن چکي به مبلغ حدود بيست ميليون ريال به بانک مراجعه و پس از نقدکردن آن قصد خروج از شهر را داشت غافل از اينکه افرادي رفت و آمد او را کنترل مي‌کردند.

راننده تريلي پس از دور زدن ميدان اصلي شهر متوجه يک دستگاه خودروي زانتيا شد که سرنشينان آن با دادن علامت، قصد توقف خودرو را کرده و از او مي‌خواهد که تريلي را به حاشيه خيابان کشانده که پس از توقف درخواست مدارک شناسايي مي‌کنند.

در ادامه، پس از اينکه سارقان مأمورنما متوجه تراول چک‌هاي موجود در کيف حاوي مدارک وي مي‌شوند، با بزرگ نمائي تخلفات وي تحت عنوان مامور، کيف او را گرفته و متواري شدند.

بنابراين گزارش، راننده که پس از سرقت تراولها و مدارک شوکه شده بود سرآسيمه با پليس 110 تماس گرفته و ماجراي سرقت را به پليس اطلاع داده و درخواست کمک کرد که با حضور مالباخته در کلانتري 25 صفادشت پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل و براي چهره‌نگاري به پليس آگاهي ارجاع داده شد.

در ادامه، با استفاده از تصوير چهره‌نگاري شده از سارقان، يکي از آنان که از طايفه فيوج بوده شناسايي و محل پاتوقهاي وي تحت کنترل قرار گرفت که سرانجام ماموران با هماهنگي مقام قضائي با ورود به مخفيگاه سارق اخاذ، او را دستگير و به پليس آگاهي منتقل کردند.

در بازجوئي‌هاي صورت گرفته توسط پليس، متهم به 4 فقره اخاذي تحت عنوان قلابي پليسي در شهرستان هاي ملارد و شهريار اعتراف کرده و محل اختفاي همدستان سارق اخاذ در ملارد مورد شناسائي قرار گرفت و هر دو متهم دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.

متهمان پس از دستگيري و تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضائي شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha