• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8911-11789
  • خبرنگار : 71133

گزارش ايسنا از اكران پرحاشيه «فرزند صبح» در برج ميلاد افخمي در جمع خبرنگاران: فقط نويسنده «فرزندصبح» هستم

گزارش ايسنا از اكران پرحاشيه «فرزند صبح» در برج ميلاد
افخمي در جمع خبرنگاران: فقط نويسنده «فرزندصبح» هستم

نمايش فيلم «فرزند صبح» سومين روز جشنواره‌ي فيلم فجر را به پرحاشيه‌ترين روز جشنواره تبديل كرد.

به گزارش خبرنگار بخش سينماي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه ساعاتي قبل از نمايش اين فيلم گفته مي‌شد اكران آن به تعويق افتاده، سرانجام پس از پنج سال فيلم «فرزند صبح» شامگاه گذشته ـ 19 بهمن ماه ـ به نمايش درآمد و جمعيت زيادي در سالن «ميلاد» به تماشاي اين فيلم پرحاشيه نشستند.

پس از گذشت نيمي از فيلم، طولاني‌بودن آن و عدم انسجام باعث شد، تماشاگران شروع به ترك سالن بكنند و آنهايي هم كه ماندند با خنديدن و دست‌زدن اعتراض خود را نشان دادند.

بهروز افخمي كه تا انتهاي نمايش فيلم در كنار همسرش مرجان شيرمحمدي و پسرش و محمدرضا شريفي‌نيا در سالن حضور داشت، پس از پايان فيلم در محاصره‌ي خبرنگاران قرار گرفت و پاسخگوي اعتراضات آنها شد كه در نهايت با حضور در محل برپايي نشست‌هاي جشنواره خواستار پاسخگويي به سوالات شد.

وي گفت: من دو نامه در رسانه‌ها منتشر كردم و مبني بر درج نامم بر روي فيلم شكايت كردم. اين كار با تكنيك سوپر 35 گرفته شده است و بايد از وسط پرده صحنه‌هاي مورد نظر برداشته مي‌شد و براي چاپ آن، هيچ لابراتواري در ايران قادر به انجام آن نيست و از ابتداي فيلمبرداري هم معلوم بود بايد چنين كاري انجام شود.

وي ادامه داد: من كارگردان اين فيلم نيستم و تنها نويسنده‌ي آن هستم.

افخمي در پاسخ به سوالي درباره‌ي هزينه‌هاي صورت گرفته براي اين فيلم گفت: يك ميليارد و 800 ميليون تومان هزينه‌ي ساخت اين فيلم شده كه در مقابلش بيش از دو ميليارد اموال در اختيار تهيه‌كننده قرار گرفته است.

وي درباره اين‌كه آيا دستمزدش را دريافت كرده است، گفت: دوسال بعد از فيلمبرداري، كار مونتاژ در دفتر من انجام شد و من هزينه‌اي بابت وسائل و تدوين سيف‌الله داد نگرفتم و در حال حاضر علاوه بر دستمزد بايد خسارت هم بگيرم.

افخمي ادامه داد: اگر صدا و تصوير فيلم اصلاح شود، آن موقع خواهيد ديد كه فيلم از نظر محتوا چه تفاوتي خواهد كرد.

اعتراض خبرنگاران به افخمي ادامه داشت كه به درخواست جعفر گودرزي مدير روابط عمومي جشنواره اين كارگردان با كمك نيروهاي حراست از سالن خارج شد.

«فرزند صبح» با تايم 120 دقيقه‌اي به نمايش درآمد.

در هنگام حضور افخمي در سالن نشست، ميكروفن‌هاي قرار گرفته در روي ميز خاموش بود.

در نمايش «فرزند صبح»علي معلم،ابوالقاسم طالبي از داوران جشنواره‌ي فيلم فجر،عليرضا سجادپور مدير اداره نظارت و ارزشيابي و جمعي از هنرمندان از حاضران در سالن بودند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha