• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-17104

خانه عنکبوتي، قربانگاه دو معتاد شد

خانه عنکبوتي، قربانگاه دو معتاد شد

معتادي كه زن و مرد معتادي را در يك خانه با روسري خفه كرده بود، توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگيرشد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران كلانتري 110 شهدا در ساعت يك بامداد 28 شهريورماه امسال از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان خبر کشف دو جسد در داخل منزلي دو طبقه در خيابان شهيد محلاتي قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد که خانم جواني حدود 25 ساله به همراه يک مرد ميانسال حدود 45 ساله در واحد مسکوني طبقه اول اين ساختمان به قتل رسيده‌اند.

با اعلام موضوع به بازپرس کشيک ويژه قتل دادسراي امور جنايي و اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ و با حضور عوامل تشخيص هويت و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد که هر دو مقتول به شيوه «خفه‌کني از ناحيه گردن» به قتل رسيده‌اند.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور شاهنگيان، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقيقات مقدماتي از صاحبخانه محل کشف جسد، وي درباره نحوه کشف اجساد به کارآگاهان گفت: حدود نيمه شب متوجه باز بودن در منزل شدم و براي پيگيري علت باز بودن در منزل در آن ساعت شب، ابتدا مستأجر طبقه اول را صدا زده اما هيچ پاسخي نشنيدم و به همين دليل به طبقه پايين آمدم.

به گزارش ايسنا، صاحبخانه ادامه داد: زماني که به مقابل در واحد طبقه اول رسيدم متوجه باز بودن در خانه شدم و پس از نشنيدن صداي پاسخ مستأجر، به آرامي وارد خانه شدم که ناگهان با جسد «فريده ـ ع» (مستأجر) و مردناشناس ديگري در خانه روبرو شدم که بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع دادم.

كارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود و در بررسي صحنه جرم، با بازرسي از محل کشف اجساد، اسناد و مدارک متعلق به افراد غير و همچنين مقاديري موادمخدر از نوع شيشه، آلات و ادوات استعمال آن كشف شد و با بررسي اسناد و مدارک بدست آمده از داخل خانه و شناسايي مالکان اين اسناد و در تحقيقات از آنها مشخص شد که کليه اين اسناد و مدارک متعلق به مالباختگاني است که اموال و مدارک همراه آنها توسط سارق يا سارقان به سرقت رفته است.

در ادامه تحقيقات مشخص شد که «فريده ـ ه» به همراه جوان ديگري به هويت «هادي ـ ي» که خود را زن و شوهر معرفي کرده بودند، از چند روز پيش اقدام به کرايه اين واحد مسکوني کرده بودند.

برابر تحقيقات بعمل آمده، پس از اسباب‌کشي «فريده» و«هادي» به اين واحد مسکوني، تردد افراد غريبه با ظاهري شبيه افراد معتاد به داخل محله و اين خانه آغاز شده بود که همين موضوع باعث اعتراض همسايگان و صاحبخانه شد و بنا بود تا با وجود آن که آنها کمتر از يک ماه به اين واحد اسباب‌کشي کرده‌اند، خانه را تخليه و از اين محل خارج شوند.

با اعلام نظريه پزشکي قانوني درباره اعتياد هر دو مقتول و همچنين کشف موادمخدر و آلات و ادوات استعمال مواد از داخل منزل و با توجه به اطلاعات بدست آمده در مورد تردد افراد معتاد، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که اين واحد مسکوني به محلي براي استعمال موادمخدر و تردد افراد معتاد تبديل شده است.

در ادامه تحقيقات و با شناسايي دقيق هويت «هادي» 28ساله و محل‌هاي تردد وي در منطقه پيروزي ، وي در 31 شهريور ماه دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي منتقل شد.

اين متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من و فريده قصد ازدواج با يکديگر را داشتيم و براي همين خانه‌اي را براي فريده کرايه کرده بودم و در زمان وقوع قتل نيز براي ترک اعتياد به کمپ مراجعه و در آنجا بودم و هيچ اطلاعي از موضوع قتل ندارم.

«هادي» در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: همزمان با بستري‌شدن من در کمپ، قرار بود تا خانه را تحويل صاحبخانه بدهيم و براي همين با دادن وکالت به برادرم به نام «مهدي» خواستم تا در زمان حضور من در کمپ نسبت به فسخ قرارداد و بازپس‌گيري پول پيش خانه اقدام کند و براي همين برادرم را به همراه يکي از دوستانم به نام «بهزاد» که آدرس خانه را دقيقا مي‌شناخت به در منزل فرستادم تا قولنامه را از «فريده» گرفته و کارهاي فسخ قرار داد و گرفتن پول‌پيش خانه را انجام دهد.

به گزارش ايسنا، کارآگاهان اداره دهم در ادامه تحقيقات خود تصوير مقتول ناشناس را در مقابل هادي قرار داده و او نيز وي را مورد شناسايي قرار داد و گفت: جسد متعلق به فردي به نام «داوود ـ م» است و داوود نيز همانند من به مصرف موادمخدر اعتياد داشت.

در ادامه با توجه به اطلاعات بدست آمده در مورد مراجعه «مهدي» و «بهزاد» به اين خانه، کارآگاهان اداره دهم با شناسايي محل سکونت «مهدي» 31 ساله و «بهزاد» 25 ساله در منطقه خاوران، هر دو آنان را در يازدهم مهرماه دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل کردند.

«بهزاد» در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفت: چندين بار براي مصرف مواد به همراه «هادي» به آن خانه تردد داشتم اما هيچ اطلاعي از موضوع قتل ندارم.«مهدي» نيز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه من با کارهاي برادرم کاملا مخالف بودم و براي همين با او تماس چنداني نداشتم تا اينکه «هادي» با من تماس گرفت و عنوان كرد که قصد دارد تا مواد را کنار بگذارد در نتيجه پس از بستري شدن برادرم در کمپ تصميم گرفتم تا به او کمک كنم و تمامي کارهاي خارج کمپ او را شخصا انجام دهم به همين منظور با گرفتن وکالت از «هادي» قصد داشتم تا خانه‌اي را که او براي دختري به نام «فريده» کرايه کرده بود به صاحبخانه‌اش تحويل داده و پول برادرم را نيز بازپس بگيرم تا پس از مداواي کامل آن را سرمايه کار خود کند تا بيکار نماند.

وي ادامه داد: تصميم گرفتم تا براي گرفتن قولنامه به در خانه رفته و قولنامه را از «فريده» تحويل بگيرم اما چون آدرس خانه را نمي‌دانستم به همراه يکي از دوستان برادرم به نام «بهزاد» به در خانه مراجعه کرده تا قولنامه را از فريده بگيرم و در آنجا بود که براي اولين و آخرين بار با فريده ملاقات کردم.

فرد دستگير شده ادامه داد: « فريده» مدعي بود که قولنامه در اختيار بنگاه‌دار است و من نيز بدون آن که موفق به گرفتن قولنامه از او شوم آنجا را ترک کرده و قرار بر آن شد تا فرداي آن روز به همراه «بهزاد» به آدرس بنگاه املاکي مراجعه كنم اما پس از آن ديگر هيچ خبري از «بهزاد» نشد و من نيز از مابقي اتفاقات هيچ اطلاعي ندارم.

کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود و با توجه به ترددهاي مکرر «بهزاد» به خانه، با وجود ادعاي بي‌گناهي «بهزاد» در مورد عدم دخالت در ارتکاب قتل، اطلاعات بدست آمده درباره تردد به خانه در روز حادثه و همچنين تناقاضات موجود در اظهارات بهزاد و شواهد بدست آمده از داخل خانه همگي نشان از نقش و حضور «بهزاد» در ارتکاب جنايت داشت.

به گزارش ايسنا، سرانجام با انجام تحقيقات تکميلي و جمع‌بندي اطلاعات بدست آمده «بهزاد» به ناچار لب به اعتراف گشود و به قتل «فريده» و «داوود» اعتراف کرد.

«بهزاد» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت كه در ساعت پانزدهم 27 شهريورماه امسال به همراه برادر «هادي» براي گرفتن قولنامه به در خانه مراجعه کرديم و در کمال تعجب «فريده» به ما پاسخ داد که قولنامه‌اي در اختيار ندارد و بايد به بنگاه املاک مراجعه كنيم . پس از گذاشتن قرار ملاقات با «مهدي» براي رفتن به بنگاه در 28شهريورماه امسال از يکديگر جدا شديم و اين در حالي بود که من اطمينان داشتم که قولنامه در داخل خانه است براي همين در حدود ساعت 21 مجددا به در خانه مراجعه کرده و اين بار به داخل خانه رفتم.

وي ادامه داد: زماني که داخل خانه شدم «داوود» را در داخل خانه مشاهده کرده بودم که به علت شدت مصرف مواد به حالت نيمه هوشيار بر روي زمين خوابيده بود و قادر به تکان خوردن نبود؛ من چندين بار با «داوود» درگير شده بودم و براي همين به حضور «داوود» در خانه اعتراض کردم.

«بهزاد» ادامه داد: «فريده» در پاسخ به من گفت كه به تو ارتباط ندارد و من براي آن که فريده را بترسانم به او گفتم مي‌خواهي در برابر چشمانت داوود را بکشم تا ببيني به من ارتباط دارد يا خير که در اين زمان بدون آن که قصد کشتن داوود را داشته باشم پارچه‌اي را به دور گردنش انداخته و فشار دادم که ناگهان پس از چند ثانيه فشار دادن گردن، نفس کشيدن داوود به طور کامل قطع شد.

اين متهم ادامه داد: در آن لحظه براي آن که هيچگونه شاهدي از صحنه قتل به جاي نگذارم تصميم به قتل «فريده» گرفتم و او را نيز با وجود آن که مقاومت شديدي در برابر من انجام مي‌داد، به همان شيوه به قتل رسانده و در حدود نيمه شب بود که از خانه خارج شدم.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر متهم براي تحقيقات تکميلي و صدور قرار بازداشت موقت در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha