• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8911-18140
  • خبرنگار : 71133

گزارش ايسنا از مراسم پاياني جشنواره‌ي فيلم فجر «جدايي نادر از سيمين» سيمرغ مردمي را گرفت «جرم» بهترين فيلم و اصغر فرهادي بهترين كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس

گزارش ايسنا از مراسم پاياني جشنواره‌ي فيلم فجر
«جدايي نادر از سيمين» سيمرغ مردمي را گرفت 
«جرم» بهترين فيلم و اصغر فرهادي بهترين كارگردان و فيلم‌نامه‌نويس

بهترين فيلم جشنواره‌ي فجر «جرم» مسعود كيميايي و سيمرغ‌هاي بهترين كارگردان، فيلم‌نامه و بهترين فيلم طبق نظرسنجي مردمي جشنواره به اصغر فرهادي براي «جدايي نادر از سيمين» اهدا شد.‌

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي اهداي بخش دوم جوايز بخش مسابقه‌ي جشنواره‌ي فيلم فجر، مهدي مسعودشاهي، شهرام اسدي، مرتضي شايسته، علي معلم، ابوالقاسم طالبي، مجيد انتظامي، جواد شمقدري، اسفنديار رحيم مشايي به روي صحنه آمدند.

در ادامه ديپلم افتخار به همراه خودرو پرايد بهترين بازيگر مرد به علي مصفا براي فيلم «آسمان محبوب» اهداء شد.

سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد به همراه خودرو سمند به مهدي هاشمي براي بازي در فيلم‌هاي سينمايي «آقا يوسف» و «آلزايمر»اهداشد كه اين جايزه را را از رحيم مشايي دريافت کرد.

مهدي هاشمي بعد از دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگري نيمي از جايزه‌اش را به خانه سينما و نيمي ديگرش را به كيانوش عياري اهدا كرد و گفت: خانه سينما كه عضو آن هستم و كيانوش عياري كه استاد بزرگ سينماست و فيلمش را نشان ندادند.

وي افزود: دليل حضور ما در اينجا اين است كه بگوييم سينما مال همه ماست، بدون اينكه شقه شقه و اين‌وري و آن‌وري كنيم.

ديپلم افتخار بهترين بازيگر زن به همراه خودرو پرايد به مهتاب کرامتي براي بازي در فيلم «آلزايمر» اهداء شد. مهتاب کرامتي جايزه‌اش را از جواد شمقدري معاونت سينمايي دريافت کرد.

مهتاب كرامتي در سخناني با تشكر از هيات داوران در سخناني گفت:از آقاي سعيد سعدي ممنونم كه اين فيلم خوب را تهيه كردند.

سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن به همراه يک دستگاه خودرو سمند در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر به «ويشکا آسايش» براي بازي در فيلم سينمايي «ورود آقايان ممنوع» اهدا شد.

آسايش جايزه‌اش را از مجيد انتظامي دريافت کرد.

ويشكا آسايش برگزيده بازيگري زن جشنواره بيست و نهم گفت: از تك تك اعضاي گروه «ورود آقايان ممنوع» كه باعث شدند، من اينجا باشم تشكر مي‌كنم، از رامبد جوان و پيمان قاسم خاني براي فيلمنامه خوبش. از رضاي عزيزم که اجازه داد به راحتي و بدون دغدغه کار کنم تشکر مي‌کنم.

سيمرغ بلورين بهترين موسيقي به همراه يک دستگاه خودرو سمند به کارن همايونفر سازنده موسيقي فيلم سينمايي«جرم» اهدا شد و همايونفر جايزه‌اش را از مجيد انتظامي دريافت کرد.

كارن همايون‌فر در سخناني گفت:بيست سال پيش مسعود كيميايي مرا با «رد پاي گرگ» به سينماها آورد و بعدها موسيقي «سلطان» را برايشان ساختم و الان بعد از بيست سال با «جرم» جايزه مي‌گيرم.

سيمرغ بلورين بهترين تدوين به همراه دستگاه خودرو سمند به واروژ کريم مسيحي براي تدوين فيلم سينمايي «ندارها» اهدا شد كه کريم مسيحي جايزه‌اش را از علي معلم دريافت کرد.

سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري به همراه يک دستگاه خودرو سمند به محمود کلاري براي فيلم سينمايي«جدايي نادر از سيمين» اهدا شد و محمود کلاري جايزه‌اش را از مرتضي شايسته دريافت کرد.

کلاري گفت: قصد ندارم جايزه‌ام را تقديم کنم به خصوص به همسرم. هرچه که دارم متعلق به اوست. خيلي شوکه شدم پس از نزديک به سه دهه اين اولين فيلمي بود كه توانستم از قواعد پيشين در کار فيلمبرداري با هدايت و راهنمايي اصغر فرهادي فاصله بگيرم و به سمت فيلمبرداري برويم که ديده نشود.

وي ادامه داد:از اينکه اين تلاش از سوي هيات داوران ديده شده است خوشحالم. امشب شب استاد مسعود کيميايي است و من دلم نمي‌آيد از دوست بزرگوارم تورج منصوري ياد نکنم. آنچه که آموختم در قدم‌هاي آغازين با راهنمايي‌هاي او بود. اميدوارم سينما بالنده‌تر بشود.

كلاري همچنين از محمود سماک باشي تشکر كرد و گفت: از ايشان بسيار متشكرم كه صداي دوربين را به حدي پايين آورد که شما صداي آن را نشنويد و محمد ابراهيميان که همراه من آمد و مرا همراهي کرد. بسيار متشکرم.

در ادامه‌ي مراسم اختتاميه‌ي جشنواره‌ي فيلم فجر؛ديپلم افتخار و يک خودرو سواري پرايد بهترين فيلمنامه به احمدرضا معتمدي براي فيلم سينمايي «آلزايمر» اهداء شد كه اين جايزه را جواد شمقدري اهداء کرد.

سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه به همراه يک دستگاه خودرو پرايد به «اصغر فرهادي» براي نگارش فيلمنامه فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» اهدا شد.

محمود کلاري به نمايندگي از اصغر فرهادي جايزه‌ را از مهدي مسعود شاهي دريافت کرد.

اين فيلمبردار همچنين پس از دريافت جايزه فيلمنامه كه به نمايندگي از اصغر فرهادي آن را دريافت كرد، گفت: نزديك به شش ساعت پيش با فرهادي در آلمان صحبت كردم و «جدايي نادر از سيمين» برلين را تكان داده كه بعدا اخبارش را مي‌شنويد.

وي افزود: در شب آخر فيلمبرداري فرهادي مي‌گفت ما جايزه‌مان را گرفتيم و لذتمان را برديم و از اين به بعد هر چه اتفاق بيفتاد، لذتي است كه از تماشاگر مي‌بريم.

سيمرغ بلورين بهترين کارگرداني به همراه دستگاه خودرو سمند در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر به «اصغر فرهادي» براي کارگرداني فيلم سينمايي «جدايي نادر از سيمين» اهدا شد.

شهاب حسيني به نمايندگي از اصغر فرهادي اين جايزه را از رحيم مشايي دريافت کرد.

شهاب حسيني به نمايندگي از فرهادي گفت: اين جايزه تقدير از يک متفکر و بعد يک فيلمساز است. مبارکشان باشد.

سيمرغ بلورين بهترين فيلم به همراه يک دستگاه خودرو سمند جشنواره به «مسعود کيميايي» براي کارگرداني فيلم سينمايي «جرم» اهدا شد. کيميايي جايزه‌اش را از جواد شمقدري دريافت کرد.

مسعود كيميايي كارگردان و تهيه‌كننده فيلم برگزيده جشنواره پس از دريافت سيمرغ بهترين فيلم براي «جرم» گفت: نمي‌دانم اين سيمرغ از 30 سال پيش تا به حال جا مانده و به من رسيد و نمي‌دانم چه اتفاقي افتاده بعد از مدتها ياد من افتاده‌اند. خوشبختانه هيات داوران سينماي مستقل را ديدند و به من تنها كه بدون سرمايه‌اي از جاي ديگر فيلم مي‌سازم و به جايي وابسته نيستم جايزه دادند. اين داوران اين بار حرمت استقلال را نگاه داشتند.

پولاد كيميايي كه به همراه پدرش به روي سن آمده بود اظهار كرد:‌ افتخار مي‌كنم كنار پدر هستم و استقبال شما را مي‌بينم.

سيمرغ بلورين و جايزه ويژه هيات داوران به همراه يک دستگاه سمند به داريوش مهرجويي براي ساخت فيلم «آسمان محبوب» اهداء شد. وحيده محمدي فر جايزه همسر خود را از مجيد انتظامي دريافت کرد.

محمدي‌فر در سخناني گفت:‌داريوش مهرجويي به دليل سرماخوردگي نتوانست به مراسم بيايد و سلام خود را به همه رساند.

ديپلم افتخاربه همراه پنج سکه بهار آزادي براي ساخت فيلم «ملاقات» به شاپور قريب به عنوان مسن‌ترين كارگردان جشنواره اهداء شد. عباس رافعي به نمايندگي از قريب از علي معلم اين جايزه را دريافت كرد.

اولين نمونه سيمرغ زرين به بهترين فيلم از نگاه ملي به همراه 12 سکه بهار آزادي به محمدرضا بزرگ نيا براي فيلم «راه آبي ابريشم» اهداء شد.

ديپلم افتخار ويژه جشنواره به همراه خودرو پرايد به محمدرضا اسلام‌لو براي فيلم «جعبه سياه» اهدا شد.

سيمرغ بلورين ويژه جشنواره به همراه خودرو پرايد به فيلم «33 روز» به کارگرداني جمال شورجه اهدا شد.

شورجه در سخناني گفت: خوشحالم دوستان آزادانه آمدند و مطالبي را گفتند و اين آزادي را مديون ملت شهيدپرور ايران هستيم.

وي افزود: من تشکر مي‌کنم از مردم شريف و قهرمان لبنان و از هيات داوران و برگزارکنندگان جشنواره که ماهها شبانه روز تلاش کردند تا فيلم‌هاي خوبي به نمايش دربيايد.

سيمرغ بلورين ويژه جشنواره به همراه خودرو پرايد نمايش ارزش‌هاي نام دفاع مقدس به حميد بهمني براي فيلم سينمايي «گلوگاه شيطان» اهدا شد.

حميد بهمني هم گفت:عليرغم اينكه فيلم من را نشان داوران ندادند از آقاي شمقدري و سجادپور كه فيلم را ديدند تشكر مي‌كنم و اين جايزه را به شهداي غواص اهدا مي‌كنم.

در ادامه سيمرغ بلورين مردمي جشنواره‌ي بيست و نهم فجر به فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي اهداء شد.

پايان بخش مراسم اختتاميه بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر تماس تلفني احمد ميرعلايي با اصغر فرهادي در برلين بود كه او در سخناني گفت: تشكر مي‌كنم از همراهي گروهي كه در «جدايي نادر با سيمين» با من كار كردند و بهترين گروه در طول دوران كاري‌ام بود.

در حاشيه:

اين مراسم در ساعت 23 به پايان رسيد.

از حاضران در اين مراسم مي‌توان به حبيب‌الله كاسه‌ساز، محمدحسين فرح‌بخش، عليرضا سجادپور، گلاب آدينه، امير جعفري، سيروس الوند، سعيد رجبي‌فروتن، شفيع ‌آقامحمديان و ... اشاره كرد.

* بخش دوم مراسم با اجراي زنده عليرضا قرباني آغاز شد.

* در بيرون سالن برگزيدگان خوردروهايشان را تحويل گرفتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha