• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8911-18653
  • خبرنگار : 71060

تمام پرسش و پاسخ ايسنا با شمقدري: عده‌اي تمايل ندارند از فضاي سياسي خارج شوند هيچ‌كس را براي اختتاميه‌ي جشنواره‌ي فجر بي‌دعوت نگذاشتيم

تمام پرسش و پاسخ ايسنا با شمقدري:
عده‌اي تمايل ندارند از فضاي سياسي خارج شوند 
هيچ‌كس را براي اختتاميه‌ي جشنواره‌ي فجر بي‌دعوت نگذاشتيم

جواد شمقدري در ارتباط با حاشيه‌هايي كه پس از نمايش برخي فيلمها در جشنواره فيلم فجر ايجاد شده اظهار كرد: ارزيابي دقيقي از فضاي رسانه‌اي ندارم اما آنطوركه من برداشت كرده‌ام، امسال هم جشنواره مانند سالهاي گذشته بوده است، هرچند در اين ميان به نظر مي‌رسد عده‌اي دوست دارند كه همه چيز را سياسي ببينند و عينك بدبيني خود را هم از چشم برندارند.

معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي نقدهايي كه سعي داشتند فيلم‌هاي جشنواره را بيشتر سياسي بررسي كنند، اظهار كرد:به نظر مي‌رسد كه عده‌اي تمايل ندارند از فضاي سياسي خارج شوند و تمام عملكرد آنها بر پايه مسائل سياسي صورت مي‌گيرد، لذا ما حاضريم حتي اگر لازم بود زماني اين مساله را تجزيه و تحليل كنيم و آدرس اين افراد را هم بدهيم.

شمقدري در عين حال گفت: اين افراد همه چيز سينما را سياسي مي‌بينند و به همين دليل تمام اتفاقات و تصميمات را با نگاه سياسي تحليل مي‌كنند، در حالي كه جشنواره امسال به روال استاندارد و حرفه‌اي برگزار شد. متاسفانه اين عده در دايره‌ي تنگ سياست گير كرده‌اند و نمي‌توانند از اين حيطه خروج كنند و دائم همه چيز را با عينك بدبيني در نظر مي‌گيرند و سعي دارند به تمام اتفاقات جنبه سياسي بدهند.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه عليرغم وجود اين نوع نقدها آيا تمام فيلمهايي كه در جشنواره حضور داشتند به اكران عمومي درخواهند آمد، توضيح داد: من فكر مي‌كنم طرح اين موضوع كمي نادرست است چرا عده‌اي دوست دارند كه دايم سايه شك ايجاد كنند؟! من با اين طرز عملكرد مخالفم و بر اين باورم كه لزومي ندارد برخي فيلمها را در فضايي خاص قرار داده و براي آنها مساله ايجادكنيم. تمركز بر روي اين مسائل و داشتن اين نوع نگاه‌ها در نهايت موجب خواهد شد كه همه نگاه‌ها نسبت به موضوع حساس شود و حتي اگر نكته‌اي هم در فيلم‌ها وجود ندارد براي آنها نكته‌تراشي شود. اين مساله و اين نوع رويكرد در نهايت موجب خواهد شد كه سيستم، فيلمساز و سينما دچار مشكل شوند و به همين دليل من بر اين باورم كه اين نوع رويكرد ها نيازمند اصلاح هستند.

وي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه گفته مي‌شود اسفنديار رحيم مشايي به نمايندگي ازرئيس جمهور در اختتاميه جشنواره فيلم فجر حضور پيدا كرده،آيا قرار بود آقاي احمدي نژاد هم در اختتاميه حضور داشته باشند عنوان كرد:البته ما هم از ايشان و هم از آقاي مشايي دعوت كرده بوديم اما هيچ يك به قطعيت اعلام نكرده بودند كه مي‌آيند كه در نهايت با توجه به اينكه وزير فرهنگ هم به همراه آقاي احمدي نژاد در سفر استاني بودند آقاي مشايي براي شركت در اختتاميه حضور پيدا كردند.

معاون امور سينمايي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا براي شركت در اين مراسم از اهالي خانه سينما هم دعوت شده بود يا خير اظهار كرد:بله، ما هيچ كس را بي‌دعوت نگذاشتيم و همه را دعوت كرديم اما برخي نيامدند و شايد اين گروه ترجيح داده‌اند كه كارت هايشان را به ديگران بدهند.

جواد شمقدري در بخش ديگري ازاين گفت‌وگو در ارتباط با نام اسامي نمايندگاني كه از ارشاد در جشنواره برلين حضور يافته‌اند گفت: بخش بين‌الملل و بازاريابي فارابي و موسسه رسانه‌هاي تصويري ماموريت دارند كه در جشنواره‌هاي مختلف حضور يابند و امسال هم اين افراد به روال معمول درجشنواره برلين حضور داشتند.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين نوع برخوردها براي فيلمهايي كه از ايران در جشنواره برلين حضور دارند مشكلي ايجاد نمي‌كند گفت: من فكر مي‌كنم دفاع از استقلال و عزت ايران‌زمين مهمتراز هر نكته‌ي ديگري باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha