• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8912-05120
  • خبرنگار : 71368

باند پسرعموهاي سارق متلاشي شد

باند پسرعموهاي سارق متلاشي شد

كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت، دو پسرعمويي را كه تحت پوشش مامور يكي از ارگان‌هاي نظامي دست به سرقت مي‌زدند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ظهر15 بهمن ماه سال‌جاري، ماموران گشت پليس آگاهي تهران بزرگ در هنگام گشت‌زني در خيابان فاطمي به يک دستگاه پرايد كه دو سرنشين جوان داشت، مشکوک شدند.

با صدور دستور توقف از سوي مأموران گشت پليس آگاهي، راننده پرايد با افزايش سرعت خود و حرکت خلاف جهت در خيابان‌هاي يك طرفه تلاش داشت تا از دست پليس متواري شود، اما سرانجام در خيابان کاج متوقف شد.

با توقف خودرو در خيابان كاج، سرنشينان همچنان تلاش داشتند تا با پاي پياده از دست مأموران فرار كنند كه با اقدام سريع مأموران هر دو نفر آنان دستگير شدند.

مأموران گشت پليس آگاهي در اولين اقدام خود ضمن بررسي اوراق هويتي خودرو، مطلع شدند که اين خودرو مسروقه، مدتي پيش از کرج به سرقت رفته است.

بر همين اساس، در بازرسي از اين خودرو ماموران يک جفت پلاک مسروقه، يک عدد کارت شناسايي مجعول منتسب به يکي از ارگان‌هاي نظامي و يک دستگاه بي سيم كشف كردند.

با توجه به کشف کارت شناسايي مجعول و يک دستگاه بي‌سيم از داخل خودروي پرايد، متهمان در اختيار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

به گزارش ايسنا متهمان، به اسامي «حسين» و «محمد» به عنوان سارقان طايفه فيوج مورد شناسايي کارآگاهان قرار گرفتند.

در تحقيقات مشخص شد كه حسين و محمد پسر عمو هستند و پيش از اين نيز به اتهام سرقت تحت پوشش مأموردستگير و روانه زندان شده بودند كه در آخرين نوبت محمد به اتهام جعل عنوان مأمور و سرقت از اتباع کشورهاي خارجه دستگير و روانه زندان شده بود، اما با گذشت مدتي از دوران زندان، به بهانه مرخصي از زندان و با توديع وثيقه از زندان خارج و متواري شده بود.

در حالي که متهمان تلاش داشتند تا علت فرار خود از دست مأموران گشت را مصرف مشروبات الکلي عنوان كنند، کارآگاهان با جمع‌بندي شکايت‌هاي مالباختگان را براي شناسايي سارقان به اداره آگاهي دعوت كردند كه بسياري از مالباختگان آنان را به عنوان سارق اموال خود معرفي كردند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر با شناسايي تعدادي از مالباختگاني که توسط اين متهمان به شيوه مأمورنما مورد سرقت قرار گرفته‌اند، شناسايي و دعوت از ديگر مالباختگان احتمالي در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

وي از کليه مالباختگاني که بدين شيوه (سرقت تحت پوشش مأمور) و توسط سرنشينان خودروي مختلف مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا براي شناسايي متهمان، طرح و پيگيري شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه يا با شماره تلفن 51055504 تماس بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha