• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8912-05694
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

نماينده شهربابك بااشاره به آلودگي محيط زيست دراطراف كارخانه ذوب مس خاتون آباد: آيا سهامدارن شركت ملي مس ايران از خطرات ناشي از سم آرسنيك مطلعند؟

نماينده شهربابك با اشاره به آلودگي هاي زيست محيطي در مجتمع مس سرچشمه به انتقاد از نحوه همكاري سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني و شركت ملي صنايع مس پرداخت و گفت: سه سال است كه در باره آلودگي هاي زيست محيطي و خطرات جاني كه براي مردم منطقه و پرسنل شاغل در مجتمع مس سرچشمه و شهر بابك رخ داده پي‌گيري‌هاي همه جانبه داشته‌ايم اما متاسفانه به نتيجه مطلوب نرسيده‌ايم. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مصطفي رضاحسيني نايب رييس كميته معدن كميسيون صنايع و معادن با اشاره به نشست اخير اين كميته افزود: آيا سهامدارن شركت ملي مس ايران از خطرات ناشي از سم آرسنيك مطلعند؟ وي گفت: با توجه با اين‌كه همكاري لازم از سوي شركت ملي صنايع مس ايران و سازمان ايميدرو صورت نگرفته لذا كميسيون صنايع و معادن بنا به پيشنهاد اينجانب و به منظور احقاق حقوق مردم و پاسخگوئي به حوادث رخ داده با تشكيل اين كميته موافقت كرد. نايب رييس كميته معدن هدف از اين اقدام را رسيدگي به وضعيت آلودگي محيط زيست در شهرستان شهربابك بويژه شهر خاتون آباد و روستاهاي اطراف كارخانه ذوب مس خاتون آباد كه تاكنون و طي 5 سال گذشته باعث تلف شدن 30 هزار رأس دام منطقه شده و اثرات جبران ناپذيري بر محيط زيست، حيات وحش، كشاورزي و دامداري بر جاي گذاشته، عنوان كرد. نماينده شهربابك كشته و مجروح شدن چندين نفر از پرسنل مجتمع مس سرچشمه بر اثر ريزش مواد مذاب برروي حادثه ديدگان را ازجمله مواردي دانست كه پاسخ جدي از سوي مسئولين به آنها داده نشده است. نماينده مردم شهربابك در مجلس خاطرنشان كرد: حادثه آتش سوزي در معدن مس ميدوك و مجتمع مس شهر بابك كه بنابه اطلاعات دريافتي قريب به 2 ميليارد تومان خسارت واردنموده است از مسائلي است كه بايستي به آن رسيدگي شود. رضاحسيني افزود: معرفي مسببين و متخلفين حوادث و اتفاقات كه به نمونه‌هاي از آن اشاره شد، به اميد خدا و با همكاري قوه قضائيه منجر به استيفاي حقوق خواهد شد و مردم طعم شيرين توسعه صنعتي كه جايگزين كشاورزي و دامداري گرديده را خواهند چشيد. وي خاطرنشان كرد: گازها و غبارهاي سمي رها شده در محيط از جمله ماده سمي و فوق خطرناك آرسنيك مي‌باشد، كه مجريان و متوليان كارخانه ذوب خاتون آباد اگر در زمان احداث و اجرا با وجدان بيدار و در راستاي منافع مردم و كشور حركت مي‌كردند شاهد بروز مسائل اجتماعي، سياسي و ... ناشي از اين امر نبوديم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha