• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8912-07888
  • خبرنگار : 71368

گلوله پليس زورگيران خشن را زمين گير كرد

گلوله پليس زورگيران خشن را زمين گير كرد

كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت، زورگيران خشني را كه دو همدست خود را كه به ضرب گلوله پليس مجروح شده بودند را در حين تعقيب و گريز از خودرو به خيابان پرت کردند را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سوم اسفند ماه مأموران گشت کلانتري 152 خاني‌آباد در حين گشت‌زني درعبدل‌آباد، به حرکات 4 سرنشين يک دستگاه خودرو پرايد مشکي رنگ مشکوک شده كه در استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد اين خودرو مسروقه است.

اين خودرو در صبح همان روز در محدوده عبدل‌آباد به سرقت رفته بود که پس از اعلام شکايت توسط مالک، مشخصات در سيستم رايانه پليس ثبت شده بود.

در همين حين، سرنشينان خودرو پرايد نقره‌اي متوجه حضور خودرو گشت پليس در پشت سر خود شده و با سرعت از محل دور شدند.

مأموران گشت کلانتري اقدام به تعقيب خودرو مسروقه کرده و علي‌رغم اخطارهاي مکرر، متهمان توجهي به دستور پليس نکرده و با سرعت به مسير خود ادامه دادند.

مأموران کلانتري موضوع را به مرکز گزارش کرده و دو دستگاه خودرو ديگر که در نزديکي مسير قرار داشتند به کمک خودرو کلانتري آمدند. مأموران کلانتري پس از اين که تمامي اخطارها را بي فايده دانستند در چندين نوبت اقدام به تيراندازي هوائي كرده و در ادامه به سمت خودرو سارقان چند نوبت شليک کردند.

پس از شلّيک گلوله پليس به سمت خودرو پرايد مشکي، سارقان در محدوده خيابان سبلان، به منظور جلوگيري از ادامه تعقيب خود، يکي از همدستان زخمي خود را از صندلي عقب خودرو در حال حرکت به بيرون پرت کرده و در همان حال به فرار خود ادامه دادند. در اين لحظه يکي از سه خودرو پليس، متوقف و فرد زخمي را به بيمارستان منتقل کردند.

در ادامه اين تعقيب و گريز طولاني، سارقان ناچار شدند در نزديکي اتوبان شهيد صياد شيرازي خودرو پرايد را رها کرده و دو سرنشين به صورت پياده اقدام به فرار کردند. در بازرسي از پرايد، مشخص شد يکي ديگر از اين افراد به ضرب گلوله داخل خودرو به هلاکت رسيده است.

با انتقال اجساد به پزشک قانوني و اثر انگشت و شناسائي هويت دو متهم کشته شده اين افراد به اسامي مهدي و شهرام که توسط کارآگاهان تهران بزرگ تحت تعقيب بودند، شناسائي شدند.

به گزارضش ايسنا، كارآگاهان با بررسي پرونده اين دو نفر دريافتند، مأموران همان کلانتري در حال گشت‌زني با خودرو کلانتري در محدوده عبدل‌آباد، به حرکات دو سرنشين يک دستگاه خودورو پرايد نقره‌اي رنگ که در مسير حرکت دختران دانش‌آموز بودند، مشکوک شدند.

سرنشينان خودرو پرايد نقره‌اي اقدام به فرار کرد و در تعقيب و گريز مأموران کلانتري با متهمان مشخص شد اين خودرو مسروقه است. در تعقيب و گريز پليسي، دو سرنشين جوان مجبور به توقّف و ترک خودرو و فرار به صورت پياده شدند. در تعقيب پياده دو متهم يکي از آنان به نام منصور 19 ساله دستگير شد.

با انتقال متهم به کلانتري و تشکيل پرونده مقدماتي مشخص شد اين فرد توسط کارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي، در يک پرونده زورگيري تحت تعقيب است. با دستور داديار شعبه سوم دادسراي جنائي تهران، متهم به پايگاه پنجم منتقل شد.

با انتقال متهم به پايگاه و با دعوت مالباختگان به پايگاه پنجم از جمله 4 مالک خودروهاي مسروقه، تعدادي از اين افراد منصور را به عنوان يکي از سارقان زورگير شناسائي کردند.

به گزارش ايسنا، منصور در اعترافات خود گفت كه من به خاطر خريد يک دستگاه موتورسيکلت مسروقه دستگير و به زندان رفتم و پس از آزادي يکي از دوستان قديمي به من پيشنهاد سرقت به شيوه زورگيري را داد.

وي در ادامه علاوه بر معرفي همدستانش به نام‌هاي رحيم، مهدي و فرشاد كه همگي 18 و 19 ساله بودند گفت كه ضمن شناسايي خودروهاي مورد نظر و مسافران آنان را به مناطق خلوت كشانده و پس از ضرب و شتم مسافران و رانندگان خودروها و اموال آنان سرقت را مي‌كرديم.

با شناسائي مخفيگاه متهمان و محدوده تردد متهمان، تلاش کارآگاهان براي شناسائي و دستگيري آنان آغاز شد. با توجه به اين که متهمان با دستگيري منصور مخفيگاه خود را تغيير داده بودند، در ساعت 7 صبح 10 بهمن ماه، فرشاد در حوالي پاسگاه نعمت‌آباد و در مخفيگاه جديدش شناسائي و در يک اقدام غافلگيرانه دستگير شد.

فرشاد پس از انتقال به پايگاه پنجم خود را 17 ساله معرفي کرد و به اين دليل پرونده به شعبه دوم بازپرسي دادسراي اطفال منتقل شد .

متهم با قرار مناسب و براي ادامه تحقيق در اختيار کارآگاه قرار گرفت كه در اعترافاتش گفت: پس از دستگيري منصور، رحيم به همراه من و شهرام و مهدي و اضافه شدن فرد ديگري به نام علي به سرقت‌هاي ادامه مي‌داديم.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين پرونده گفت: با پيگيريهاي کارآگاهان مبارزه با زورگيري پايگاه پنجم و اعلام مشخصات متهمان تحت تعقيب به ساير يگانهاي انتظامي، مجددا اين مأموران کلانتري 152 خاني‌آباد بودند که بار ديگر خود و در يک تعقيب و گريز طولاني و در حالي که متهمان براي فرار، اقدام به انجام حرکات خطرناک در ساعت شلوغي خيابانها مي‌کردند ابتدا همدست زخمي خود را ( به ضرب گلوله پليس ) به بيرون پرت کرده و سپس با به جا گذاشتن جسد ديگر همدست خود پا به فرار گذاشتند.

وي در پايان از مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا براي شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha