• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9001-07154
  • خبرنگار : 71291

نماينده دير و كنگان در تذكري خواستار شد؛ رسيدگي سريع به آلودگي دريا و ساحل بوشهر به دليل ورود پساب‌هاي عسلويه

نماينده مردم دير و كنگان در مجلس شوراي اسلامي نسبت به آلودگي‌هاي مربوط به منطقه عسلويه تذكر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عسگر جلاليان در تذكري بر اساس اصل 50 قانون اساسي در مورد محيط زيست تذكر داد و گفت: در جمهوري اسلامي ايران در بحث حفاظت محيط زيست به دليل اينكه نسل امروز و نسل‌هاي بعد بايد حيات اجتماعي رو به رشدي را داشته باشند وظيفه عمومي تلقي مي‌شود.

جلاليان گفت: از اين رو فعاليت‌هاي اقتصادي و غير از آنكه با آلودگي محيط زيست يا تخريب قابل جبران ما ملازمه پيدا كند ممنوع است. لذا تذكرم در مورد محيط زيست در محدوده استان بوشهر خصوصا در شهرستان كنگان و عسلويه است.

نماينده مردم دير و كنگان در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: آنچه كه در عسلويه در حال رخ دادن است و تبعات آن تمام استان بوشهر را در بر مي‌گيرد يك آلودگي بسيار گسترده و فراگير بوده كه هم در زمينه دريا شاهد آنيم و هم در خشكي.

وي گفت: در خشكي حجم آلايندگي‌هايي كه بر روي منطقه ريخته مي‌شود بسيار زياد بوده و در حال حاضر بيماري‌هاي فراواني را در آنجا افزايش داده كه درخواست‌مان اين است كه به صورت جدي به اين موضوع توجه شود.

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، خاطر نشان كرد: پسمان‌ها و پساپ‌هايي كه وارد دريا مي‌شود كنترل و نظارت ندارد و بعضا گزارشاتي دريافت مي‌شود مبني بر اينكه ميگوي ساحل شهرستان‌هاي دير و كنگان و برخي ديگر از شهرها قابل استفاده نيست. لذا بر اساس اصل 50 قانون اساسي همه در قبال اين موضوع مهم احساس مسووليت كنند.

وي از رييس مجلس درخواست كرد راجع به تذكراتي كه ارايه مي‌شود، اظهارنظر كند تا نمايندگان بدانند نظر هيات رييسه در مورد تذكراتي كه داده مي‌شود، چيست؟

بنابراين گزارش، علي لاريجاني، رييس مجلس از جلاليان خواست اين مطالب را به هيات رييسه كتبا ارايه دهد تا پيگيري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha