• یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9002-15754
  • خبرنگار : 71368

رفيق‌كشي با ضربات چاقو

رفيق‌كشي با ضربات چاقو

مردي كه دوست 12ساله‌اش را در تهران و در يك نزاع با ضربات چاقو از پاي در آورده بود، توسط كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت در اصفهان دستگير شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران کلانتري 110 ميدان شهدا هشتم فروردين ماه سال جاري از طريق تماس مركز فوريت‌هاي پليسي «110» در جريان يک فقره درگيري منجر به جرح قرار گرفتند اما با حضور در محل حادثه دريافتند ضارب از صحنه متواري شده و جوان مجروح نيز لحظاتي پس از انتقال به بيمارستان، به علت شدت جراحات وارده و خونريزي جان خود را از دست داده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران، پرونده براي بررسي تخصصي در اختيار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيقات مقدماتي و در بررسي محلي متوجه شدند مقتول فردي 30ساله به نام «وحيد» است كه توسط دوست 12 سال‌اش به نام «مهدي» به قتل رسيده است.

درادامه تحقيقات معلوم شد متهم، سارق سابقه‌دار کيف‌قاپي و زورگيري است که در سالهاي گذشته دستگير و در سال 88 به اتهام کيف‌قاپي دستگير و پس از تحمّل 18 ماه زندان در اواخر سال 89 از زندان آزاد شده است.

کارآگاهان با انجام تحقيقات گسترده دو تن از دوستان متهم که در امر فراري دادن وي نقش داشته شناسائي و دستگيركردند كه اين دو نفر پس از دستگيري اعتراف کردند بعد از درگيري منجر به قتل، نزديک به يک ماه مهدي را در يک خانه مجردي پنهان کرده اما پس از مدتي وي را تهران خارج شد.

اين دو نفر در ادامه اعترافات خود درباره علت نزاع عنوان كردند كه متهم پس از آزادي از زندان و به خاطر فشار مالي مجددا به کيف‌قاپي روي آورده بود و مبلغي را به مقتول داده بود که همين مبلغ باعث درگيري و قتل شده است.

در ادامه بررسي ماموران پليس دريافتند متهم در اصفهان زندگي مخفيانه‌اي دارد كه وي قصد خروج از کشور را دارد و سرانجام كارآگاهان در 22 ارديبهشت با اخذ نيابت قضائي متهم را در اصفهان شناسائي و به همراه همسرش دستگير و به تهران منتقل كردند.

متهم در اظهارات اوليه خود مدعي شد بعد از اين که از زندان آزاد شدم همسرم قصد داشت از من جدا شود و من برخي از اين اختلافات را به خاطر اطلاعاتي دانستم که مقتول به من منتقل کرده بود و فکر مي‌کردم پيگيري اين اطلاعات غلط باعث شده تا بين من و همسرم مشکلاتي به وجود آيد.

وي اعتراف كرد كه تصميم گرفتيم تا حضوري اختلافات را حل کنيم اما در محل قرار نيز اين درگيري لفظي شدت پيدا کرد و منجر به درگيري فيزيکي شد و من نيز با چاقويي که با خود داشتم، ضربه‌ي به سينه وحيد زده و فرار کردم.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ بااعلام اين که با توجه به دستگيري اخير متهم تحقيقات از وي و انگيزه درگيري؛ در مراحل ابتدايي قرار دارد گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم درباره ارتکاب قتل، به دستور مقام قضايي قرار بازداشت موقت صادر و متهم براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha