• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-01290
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند سرقت كابل‌هاي برق در دماوند

انهدام باند سرقت كابل‌هاي برق در دماوند

ماموران پليس دماوند سارقان كابل‌هاي برق دماوند را در حين سرقت دستگير و به خاموشي‌هاي سريالي اين شهرستان خاتمه دادند.

سرهنگ فرهاد قدسي، فرمانده انتظامي شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: با كسب شكايات مردمي درباره قطعي مداوم برق در برخي محلات و همچنين شكايات اداره برق دماوند در مورد سرقت كابل‌هاي پرونده‌اي تحت عنوان سرقت پيش روي ماموران انتظامي گشوده شد.

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد سارق يا سارقان احتمالي در چندين نقطه از شهرستان دماوند كه عموما از محلات مسكوني قديمي اين شهرستان محسوب مي‌شود اقدام به سرقت كابل برق مي‌كنند.

قدسي افزود: با توجه به حساسيت موضوع و گله‌مندي مردم، ماموران پليس با ايجاد گشت‌هاي نامحسوس در ساعات متفاوت شب، در ساعت 4 صبح سارقان را در حين سرقت شناسايي كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند با بيان اينكه سارقان پس از آن كه از حضور ماموران در صحنه مطلع شدند با يك دستگاه خودرو سواري پژو متواري شدند گفت: پس از يك تعقيب و گريز ماموران با رعايت قانون بكارگيري سلاح اقدام به تيراندازي هوايي كرده كه هر سه سارق را دستگير كردند.

وي گفت: در بازرسي از خودروي سارقان 300 كيلوگرم كابل برق كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند افزود: با دستگيري اين سارقان و با حضور در اداره پليس آگاهي سارقان چاره‌اي جز اعتراف نديده و ضمن قبول بزه انتسابي به 9 فقره سرقت كابل برق و سرقت يك تن كابل اعتراف كردند.

به گفته وي سارقان مالخر كابل‌هاي برق را نيز به ماموران معرفي كردند.

قدسي در ادامه با بيان اينكه ماموران براي دستگيري مالخر اين باند در يك قرار سوري در بومهن اين فرد را دستگير كردند گفت: در بازرسي از محل اختفاي اين مالخر تعداد زيادي كابل برق متعلق به ديگر شهرستان‌ها نيز كشف و ضبط شد.

به گفته فرمانده انتظامي دماوند مالخر پس از خريد كابل‌هاي سرقتي آنان را براي فروش به بومهن يا تهران منتقل مي‌كرد.

قدسي در ادامه در مورد علت سرقت كابل‌هاي برق به سهولت سرقت كابل‌ها و همچنين گراني مس در بازار اشاره كرد و ضمن انتقاد از برخورد مسئولان اداره برق اين شهرستان به ايسنا گفت: بارها از اداره برق خواستيم تا ضمن برقراري گشت‌هاي مشترك اين گونه سرقت را در سطح شهرستان كاهش دهيم اما تاكنون مسئولان مربوطه اين درخواست پليس را پاسخ ندادند.

وي در ادامه توصيه كرد كه مسئولان اداره برق براي جلوگيري از سرقت كابل‌هاي برق مي‌توانند از كابل‌هاي خود نگهدار برق استفاده كنند چرا كه امكان برش اين‌گونه كابل‌ها وجود ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha