• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 9003-10696
  • خبرنگار : 71408

يك عضو شوراي عالي سينما: مصوبات ما به بودجه نياز دارد

يك عضو شوراي عالي سينما:
مصوبات ما به بودجه نياز دارد

احمد نجفي درباره‌ي شوراي عالي سينما گفت: تا زماني كه يك اجراي خوب از مصوبات خوب شورا نديده‌ام نمي‌توانم در مورد آن اظهار نظر قاطع كنم.

اين عضو شوراي عالي سينما در گفتگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي شوراي عالي سينما و اجرايي شدن مصوبات آن اظهار كرد: صحبت كردن مقوله‌اي است كه با انجام دادن و عملي كردن آن بسيار متفاوت است، ما در كشور مصوبات عالي زيادي داريم كه در مرحله عملياتي ضعيف اجرا مي‌شود.

وي يادآور شد: ما در مباحثي مانند موضوع مالياتي يا مسكن مهر و يا سازمان سينمايي، تصميمات بسيار خوبي گرفته‌ايم كه بايد ببينيم در مرحله عمل چگونه انجام مي‌شود. به عنوان مثال در بحث مسكن مهر فشار آورديم كه بتوانيم پانصد واحد براي سينماگران در اين طرح اختصاص دهيم. حال اگر بخواهند اين 500 واحد را در يك شهر دور به ما اختصاص دهند، نسبت به آنچه مدنظرمان است، كاملا متفاوت خواهد بود.

نجفي ضمن آرزوي اجرايي شدن تصميمات شوراي عالي سينما خاطر نشان كرد: ما منتظر اجراي خوب تصميمات شوراي عالي سينما هستيم.

وي تصريح كرد:اگر اين تصميمات به صورت مناسب اجرا شود با كمال تواضع مي‌گوييم كه كارهايي كه كرديم و وقت‌هايي كه به اين جلسات اختصاص داديم به بار نشسته است. اما اگر اين تصميمات در مرحله اجرا نتيجه مثبتي نداشته باشد، بار سنگيني را به دوش ما خواهد گذاشت.

احمد نجفي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به اين سوال كه چرا پس از چهار ماه از تشكيل جلسه قبلي شوراي عالي سينما هنوز جلسه‌ ديگري تشكيل نشده است گفت: جلسات تخصصي شوراي عالي در حال تشكيل است و ما در كنار آقاي شمقدري و با كمك آقاي دكتر حسيني اين جلسات را تشكيل و درباره موضوعات بحث‌ مي‌كنيم. تنها مسئله‌اي كه وجود دارد آن است كه بايد مصوبات جلسات تخصصي شوراي عالي در جلسه‌اي با حضور آقاي رييس جمهور به تصويب نهايي برسد.

اين بازيگر سينما در پايان سخنانش با بيان اينكه هنوز تاريخ قطعي براي جلسه بعدي شوراي عالي سينما تعيين نشده است، اظهار كرد: به هر حال در طول ماه‌هاي گذشته مساله بودجه در كشور مطرح بود كه وقت بسياري را گرفته است. البته مصوبات ما نيز مصوباتي است كه به بودجه نياز دارد و بايد منتظر ابلاغ بودجه ماند.

نجفي در پايان خاطرنشان كرد:در كل هنوز تاريخي براي جلسه بعدي شوراي عالي سينما مشخص نشده است و قرار است كه اين موضوع را آقاي دكتر حسيني و آقاي شمقدري پيگيري كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha