• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-14328
  • خبرنگار : 71234

قوامي به ايسنا خبر داد: تصويب گزارش تفريغ بودجه سال 88 در كميسيون برنامه

يك عضو هيات رييسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به تصويب گزارش تفريغ بودجه سال 88 در جلسه روز گذشته اين كميسيون، گفت: طبق اين گزارش تنها 36 درصد از احكام قانون بودجه رعايت شده است.

هادي قوامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه گزارش تفريغ بودجه 88 پس از تصويب براي قرائت به صحن ارايه شد، در تبيين برخي از موارد اين گزارش، گفت: از 131 بند و جزء ماده واحده قانون بودجه 88، احكام قانوني در 43 بند و جزء رعايت شده و 78 بند و جزء مطابق با احكام قانوني نبوده است. به عبارت ديگر 36 درصد احكام رعايت شده و 64 درصد رعايت نشده و اهداف مورد نظر قانونگذار محقق نگشته است.

وي با بيان اينكه طبق گزارش تفريغ بودجه 88 منابع وصول شده بودجه عمومي دولت بالغ بر 855 هزار و 363 ميليارد ريال و منابع وصول شده شركت‌هاي دولتي و بانك‌ها بدون ثبت ارقام منظور شده حدود سه هزار و 332 ميليون و 924 ميليارد ريال است، افزود: 99 درصد بودجه عمومي تحقق پيدا كرده و در مقابل با كاهش سهم بودجه عمراني به بودجه هزينه‌اي اضافه شده است. اين يعني ساختار نامناسبي از نظر جايگاه بودجه عمراني بوجود آمده است.

اين عضو هيات رييسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه طبق گزارش تفريغ قراردادي براي تنظيم رابطه دولت و وزارت نفت منعقد نشده بود، گفت: همچنين براساس بررسي و تهيه طراز مقداري گاز تصفيه شده سال 88، 10 ميليارد و 700 ميليون و 40 هزار متر مكعب كسري گاز طبيعي تصفيه شده وجود داشته است.

قوامي خاطر نشان كرد: همچنين مطابق با گزارش 100 درصد درآمد حاصل از نفت خام بابت معاوضه بدون مجوز براي واردات به حساب بانك مركزي واريز شده است.

اين عضو هيات رييسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به بررسي تحولات اخير بازار ارز در جلسه اين كميسيون، گفت: قرار شد در جلسه هفته آينده از رييس كل بانك مركزي و وزير اقتصاد دعوت به عمل آيد تا راجع به تحولات اخير بازار ارز و طلا و سياست‌هاي پولي بانك مركزي توضيحاتي ارايه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha