• دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-19002
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند سارقان تخريبچي منازل

انهدام باند سارقان تخريبچي منازل

اعضاي باند سارقان 7 نفره كه با تخريب منازل اقدام به سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فردي در ششم فروردين ماه با مراجعه به کلانتري 160 خزانه به مأموران گفت: کليه اموال با ارزش منزل پدر زنم توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي، پرونده به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران در اختيار کارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکي پرونده در مورد سرقت منزل پدرزنش به کارآگاهان گفت كه پدرزنم به علت سفر سركشي از منزلش را به من سپرده بود و هنگامي كه براي سرکشي به منزل پدرزنم رفتم، در کمال تعجب مشاهده کردم که در‌هاي ورودي خانه تخريب شده و سارقان اقدام به سرقت مقادير زيادي وجه نقد، طلاجات، ارز خارجي، تلويزيون LCD و همچنين خودرو سواري پژو 405 پارک شده در داخل حياط منزل کردند.

کارآگاهان در تحقيقات خود به بررسي سوابق احتمالي اهالي محل سکونت مالباخته پرداخته و در تحقيقات مطلع شدند که يکي از مجرمان سابقه‌دار به نام «ولي» که پيش از اين نيز به اتهام استفاده از اموال مسروقه و همچنين نگهداري سلاح غيرمجاز دستگير و روانه زندان شده تا چندي پيش در همان محله ارتکاب سرقت سکونت داشته است.

با شناسايي «ولي»، کارآگاهان بررسي احتمال مشارکت وي در سرقت منزل را در دستور کار قرار داده تا اين که از طريق برادر مالباخته اطلاع پيدا کردند که مقداري وجه نقد از حساب بانکي مشترک او و مالباخته برداشت شده است؛ کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانکي در منطقه خزانه به بررسي تصاوير دوربين مداربسته بانکي پرداخته و به محض مشاهده تصاوير، ولي توسط کارآگاهان مورد شناسايي قرار گرفت؛ با قطعي شدن نقش و مشارکت اين فرد 27 ساله در سرقت منزل، کارآگاهان او را دستگيركردند.

ولي درتحقيقات مقدماتي منکرهر گونه نقش و مشارکت خود در سرقت منزل مالباخته شد اما در ادامه تحقيقات به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت كه خواهرم كه مهسا نام دارد با همدستي فردي به نام «مرتضي» که از مدتي پيش با يکديگر در ارتباط هستند و با کمک چند نفر ديگر اقدام به سرقت منزل کردند.

با توجه به اعترافات صريح متهم درباره مشارکت خواهرش در سرقت منزل، کارآگاهان در همان روز مهسا را دستگير كردند.مهسا پس از آن که اطلاع پيدا کرد برادرش تمامي جزئيات و افراد شرکت کننده در سرقت را به کارآگاهان توضيح داده، لب به اعتراف گشود و علاوه بر سرقت منزل مالباخته، به چندين فقره سرقت منزل ديگر به همراه مرتضي و تعدادي ديگر از سارقان اعتراف کرد.

مرتضي پس از دستگيري در منطقه نازي‌آباد، منکر هر گونه ارتباط با مهسا و همچنين ارتکاب سرقت‌هاي منزل شد اما پس از مواجهه حضوري با دو متهم ديگر پرونده به ناچار لب اعتراف گشود و ديگر اعضاي گروه به اسامي «احمد» 23 ساله، «يونس» 26 ساله، «مهدي»27 ساله و «حسين» 25 ساله را به کارآگاهان معرفي کرد.

مرتضي درباره نحوه سرقت منزل مالباخته نيز به کارآگاهان گفت كه مهسا به واسطه دوستي و ارتباط با اهالي محل اطلاع پيدا کرده بود که يکي از اهالي محل به سفر رفته است با سركشي از منزل خالي دريافتيم که در اين منزل اموال با ارزش زيادي وجود دارد اما سرکشي‌هاي مداوم داماد و دختر خانواده مانع از آن بود که ما اقدام به سرقت كنيم تا اينكه مهسا به من خبر داد که داماد مالباخته به همراه همسرش به يک مسافرت يک روزه خارج از تهران رفتند و بلافاصله موضوع را به ديگر اعضاي گروه اطلاع داده و تصميم گرفتيم تا در اين فرصت اقدام به سرقت كنيم و در حدود ساعت 2 بامداد بود که از طريق ديوار وارد خانه شده و پس از تخريب پنجره و در ورودي وارد منزل شديم و کليه اموال و ديگر وسايل سرقت شده را سوار ماشين کرده و به سرعت از محل خارج شديم.

با شناسايي ديگر اعضاي گروه سارقان اين افراد در مخفيگاه‌هايشان در مناطق ياغچي‌آباد، دولت‌آباد و خزانه دستگير كردند.

دستگيري متهمي كه در كمد ديواري مخفي شده بود

با دستگيري تمامي اعضاي گروه، کارآگاهان اقدام به شناسايي مخفيگاه آخرين عضو گروه به نام مهدي در منطقه دولت‌آباد کرده و مخفيگاه او را تحت مراقبت‌هاي خود قرار دادند؛ پس از اطمينان از حضور متهم در داخل منزل به قصد دستگيري متهم وارد منزل شده و در کمال تعجب و در حالي که از حضور او در داخل خانه اطمينان داشتند به بازرسي منزل پرداخته اما در بازرسي‌هاي اوليه هيچ‌گونه اثري از متهم پيدا نکردند تا اين‌که با بازرسي‌هاي تخصصي انجام شده کارآگاهان موفق به پيدا کردن مخفيگاه متهم در داخل کمد ديواري خانه شده و علاوه بر دستگيري متهم، مقاديري از طلا و جواهرات سرقت شده شدند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، درادامه اين خبر گفت:اعضاي اين گروه از سارقان منازل پس از اطمينان از خالي بودن منازل به شيوه بالارفتن از ديوار و همچنين تخريب درهاي ورود و پنجره منازل اقدام به سرقت منازل مسکوني عمدتا حياط دار ( خانه‌هاي ويلايي) در جنوب تهران بويژه در مناطق نازي‌آباد، خزانه، ميدان بهشت و ... داشته‌اند که تا اين لحظه تعدادي از محل‌هاي سرقت شده شناسايي و مالباختگان به پايگاه هفتم دعوت شده‌اند و درحال حاضر نيز تحقيقات براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي احتمالي اين گروه از سارقان همچنان دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha