• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9004-00224
  • خبرنگار : 71184

نماينده مردم كنگان، و دير و عسلويه: استان بوشهر از درآمد بالاي خود بي‌بهره است

نماينده مردم كنگان، و دير و عسلويه:
استان بوشهر از درآمد بالاي خود بي‌بهره است

نماينده مردم كنگان، دير و عسلويه در مجلس گفت: استان بوشهر سهم بالايي را در درآمد كشور دارد اما خود از اين درآمد بي‌بهره است و اين موضوع خلاف قانون اساسي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عسگر جلاليان در نطق ميان‌دستور خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به بوشهر اظهار داشت: با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري مبني براينكه به نقاط پيراموني پارس جنوبي توجه ويژه‌اي شود، اما مردم اين منطقه معتقدند تنها دود و بيماري ويژه نصيب آنها شده است و متاسفانه بيكاري و بزهكاري، خاصه در حوزه‌ي مواد مخدر نيز در اين منطقه بيداد مي‌كند.

وي افزود: با اين اوصاف از دولت مي‌خواهيم كه به اين موضوعات بيش از پيش توجه كند. هم‌چنين از دولت خدمتگزار تقاضا مي‌كنيم در استقرار شهرك‌هاي پارس جنوبي در دير و پارس شمالي در كنگان تسريع كند.

نماينده مردم دير، كنگان و عسلويه در ادامه‌ي سخنان خود گفت: از وزير سابق نيرو به خاطر حل مشكل زيربنايي آب در شهرستان دير و كنگان تشكر مي‌كنيم و از وزير فعلي نيرو نيز تقاضا مي‌كنيم كه عمليات احداث سد شهيد آذرپي را هرچه زودتر آغاز كند و به مساله‌ي آب شيرين كن‌هاي اين منطقه نيز بيش از توجه داشته باشد.

جلاليان تاكيد كرد: صيد و صيادي از مهمات مردم منطقه است كه متاسفانه با بي‌توجهي دولت مواجه است و اين موضوع مردم را به ستوه آورده است. سوخت كم لنج‌ها و قايق‌هاي صيادي حتي براي يك سفر كوتاه دريايي نيز كفاف نمي‌دهد.

وي خاطرنشان كرد: از وزير اقتصاد به خاطر مصوبه‌ي گمرك سپيدان و هاله تشكر مي‌كنم و درخواست مي‌كنم عمليات اجرايي آن هرچه زودتر آغاز شود.

نماينده مردم دير، كنگان و عسلويه در پايان گفت: مردم منطقه به خاطر گرماي زياد هوا مجبور به استفاده از كولر هستند و من اين‌جا اعلام مي‌كنم كه مردم استان بوشهر اسراف‌گرا نيستند بلكه مجبور به مصرف زيادند. لذا از مسوولين محترم تقاضا مي‌كنم كه موضوع برق استان بوشهر را به صورت جداگانه مورد توجه قرار دهند و براي تحقق اهداف بزرگ سال جهاد اقتصادي از رهنمودهاي رهبر فرزانه‌ي انقلاب بهره‌مند شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha