• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9004-11894
  • خبرنگار : 71368

افسر قلابي كه به مردم تلويزيون مي‌فروخت، دستگير شد

افسر قلابي كه به مردم تلويزيون مي‌فروخت، دستگير شد

كارآگاهان پليس آگاهي، كلاهبرداري را كه با نام افسر آگاهي اقدام به كلاهبرداري مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خرداد ماه سال‌جاري راننده آژانسي با مراجعه به شعبه يکم بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران از يک سرگرد قلابي پليس آگاهي اعلام شکايت کرد.

به دستوربازپرس راننده آژانس در تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم کلاهبردار به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران معرفي شد و مالباخته درتوضيح ماجراي کلاهبرداري با بيان اين كه چند روز قبل مردي چهل ساله به عنوان مسافر سوار تاکسي‌ام شد و گفت سرگرد پليس آگاهي‌ام و از اخلاق تو خوشم آمده. ازاداره‌مان يك دستگاه تلويزيون LCD گرفتم که اگر بخواهي مي‌توانم اين تلويزيون را به تو بدهم.

مالباخته با بيان اينكه مبلغ 3 ميليون تومان به حساب او از طريق کارت واريز کردم، گفت: در ادامه مسير به بهانه کپي‌گرفتن از مدارکم از خودرو پياده شد اما هرچه صبر کردم برنگشت و متوجه شدم اين مسافر مهربان كلاهبرداري بوده است.

در حالي که کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداري از طريق چهره‌نگاري از تصوير فرضي اين سرگرد قلابي پليس در جستجوي راهي براي شناسايي هويت اين متهم تحت تعقيب بودند، به چند شکايت جديد مشابه در سطح تهران برخوردند که در تمامي اين پرونده‌ها، متهم به عنوان مسافر سوار تاکسي مسافربر يا تاکسي آژانس کرايه‌اي شده و تحت عنوان اين که سرگرد اداره آگاهي است، به رانندگان پيشنهاد فروش تلويزيون LCD داده و سپس بين يک الي 5 ميليون تومان از آنان دريافت کرده و متواري ‌شده است.

در بررسي پرونده‌هاي مشابه در سنوات گذشته، مشخصات يکي از متهمان کلاهبردار و جاعل به دست آمد و با توجه به اين که چهره اين متهم48 ساله به نام «فرشاد» بسيار شبيه به فرد تحت تعقيب بود بنابراين تصوير واقعي متهم به رؤيت تعدادي از مالباختگان رسيد که جملگي وي را به عنوان همان فردي که از آنان کلاهبرداري کرده است مورد شناسايي قرار دادند.

تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا اين كه کارآگاهان مخفيگاه را در رباط کريم شناسايي و دستگير كردند.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: از اين متهم علاوه رسيدگي به شکايات مالباختگان درمورد غصب عناوين (افسر پليس آگاهي) توسط اين پليس شکايت به عمل مي‌آيد.

وي افزود : با توجه به اين که اين فرد چندين سال است به کلاهبرداري با اين شيوه مشغول است به نظر مي رسد تعداد پرونده‌هاي کلاهبرداري بسيار زيادتر از اعترافات اوليه متهم باشد که بازپرس پرونده با درخواست انتشار بدون پوشش تصوير متهم در جرايد موافقت كرده است.

محمديان از شهرونداني که در سالهاي اخير به اين شيوه و توسط اين فرد در تهران يا ساير شهرستان‌ها کلاهبرداري شده است خواست تا براي پيگيري موضوع پرونده خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 5 تهران (صادقيه) مراجعه يا براي راهنمايي با شماره تلفن‌هاي 510555414 يا 51055431 تماس گيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha