• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9004-15804
  • منبع : مطبوعات

انهدام باند زورگيران اتوبان‌ها

انهدام باند زورگيران اتوبان‌ها

ماموران پليس اعضاي باند سه نفره زورگيران را كه با يك دستگاه خودرو پژو 206 سفيدرنگ اقدام به زورگيري از رانندگان خودروهاي مدل بالا مي‌كردند را دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اواخر خردادماه سال جاري با حضور فردي در كلانتري 103 گاندي پرونده‌اي تحت عنوان اخاذي و زورگيري پيش‌روي ماموران كلانتري گشوده شد.

بنا براظهارات مالباخته، ماموران كلانتري دريافتند كه اين فرد در حال تردد از يكي از اتوبان‌هاي شهر بوده است كه ناگهان سرنشينان يك دستگاه خودرو سواري پژو 206 سفيد رنگ با دادن علامت ايست از وي خواستند كه در كنار بزرگراه توقف كند.

مالباخته درادامه اظهارات خود گفت: هنگامي كه در كنار بزرگراه توقف كردم اين سه نفر عنوان كردند كه در هنگامي كه در حال دور زدن بودم با يكي از دوستان آنان برخورد كرده به گونه‌اي كه در حال حاضر دوستشان را به بيمارستان منتقل كرده‌اند.

مالباخته افزود: هنگامي كه در برابر اظهارات اين افراد مقاومت كردم و حاضر به پرداخت وجه مورد نظر آنان نشدم اين افراد با ايجاد سر و صدا و رعب و وحشت اقدام به ضرب و شتم من كرده و مقداري از وجوه نقدي همراهم را به سرقت بردند.

با ثبت شكايت مالباخته، شناسايي و دستگيري اين سارقان زورگير در دستوركارماموران پليس قرار گرفت، تحقيقات ماموران در آغاز راه بود كه چند پرونده جديد ديگر نيز كه مالباختگان به همين شيوه مورد سرقت قرار گرفته بودند، به كلانتري ارجاع شد.

تلاش ماموران براي شناسايي اعضاي اين باند ادامه داشت تا اين كه اوايل تيرماه سال جاري ماموران كلانتري در حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي خود در اتوبان شهيد حقاني مشاهده كردند كه گروهي از افراد در حاشيه اتوبان مشغول ضرب و شتم يكديگرهستند.

ماموران انتظامي با حضور در صحنه حادثه دريافتند كه سرنشينان يك دستگاه پژو 206 سفيدرنگ با طرح اين ادعا كه سرنشين خودرويي با يكي از دوستان آنان برخورد كرده به گونه‌اي كه اين فرد راهي بيمارستان شده است از وي درخواست مبالغي پول دارند.

با توجه به آن‌ كه رسيدگي و شناسايي سارقان پژو 206 سفيدرنگ در دستور كار ماموران قرار داشت، ماموران گشت در حال انتقال اين افراد به كلانتري بودند كه يكي از سارقان به نام «افشين» براي رهايي از دست ماموران و مظلوم‌نمايي اقدام به خودزني كرده كه توسط ماموران به بيمارستان منتقل شد.

با انتقال متهمان به كلانتري، ماموران از مالباختگان دعوت كردند تا براي شناسايي سارقان در كلانتري حضور يابند كه با حضور مالباختگان جملگي اين سه نفر را به عنوان سارق و زورگير اتوبان‌هاي تهران شناسايي كردند.

ماموران در بررسي اوليه از متهمان دستگير شده دريافتند كه سارقان به اسامي «مهرداد»، «افشين» و «مهرداد» جملگي داراي سابقه كيفري بوده و حدود يك سال به فعاليت مجرمانه خود ادامه مي‌دادند.

متهمان كه درابتدا هرگونه سرقت و ارتباط با اين پرونده را انكار مي‌كردند، هنگامي كه با مالباختگان و شاهدان روبرو شدند چاره‌اي جز اعتراف نديده و ضمن قبول بزه انتسابي، به شرح روش سرقت خود پرداختند.

به گزارش ايسنا، متهمان عنوان كردند كه با كمين كردن در گوشه اتوبان‌هاي پررفت و آمد، خودروهاي مدل بالا و تك سرنشين را كه رانندگان آنان زنان جوان يا مردان مسن بودند را شناسايي و پس از تعقيب آنان در محل‌هاي خلوت با دادن علامت چراغ و بوق‌هاي ممتد از آن‌ها مي‌خواستند كه در گوشه اتوبان توقف كنند.

بنا بر اظهارات سارقان، هنگامي كه رانندگان در گوشه اتوبان متوقف مي‌شدند آنان با طرح اين ادعا كه شما در هنگام گردش يا تردد با يكي از دوستان ما برخورد كرده به گونه‌اي كه دوست ما مجروح و توسط ديگران به بيمارستان منتقل شده است.

متهمان در ادامه اعترافات خود عنوان كردند كه اگر اين فرد اقدام به پرداخت وجه درخواستي مي‌كرد بدون هيچ مشكلي از محل متواري مي‌شديم، گفت: بسياري از مالباختگان با رد هرگونه برخورد و تصادف از پرداخت وجه نقد خودداري مي‌كردند كه در اين زمان سارقان با ايجاد رعب و وحشت و سر و صدا اقدام به زورگيري و اخاذي از مالباختگان مي‌كردند.

در حال حاضر متهمان با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور قاضي پرونده در اختيار ماموران پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha