• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۰ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9004-16440
  • خبرنگار : 71368

نصيحت‌هاي پيرمرد او را به کام مرگ کشيد

نصيحت‌هاي پيرمرد او را به کام مرگ کشيد

ماموران پليس آگاهي پايتخت، فرد معتادي را كه در برابر نصيحت‌ها و اعتراضات راننده آژانس در مورد عدم استعمال موادمخدر تاب نياورده و راننده را با ضربات ميله به قتل رسانده و جسد او را سوزانده بود، دستگيركردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با مراجعه مرد جواني به دادسراي امور جنايي پرونده‌اي تحت عنوان «فقداني مردي 53ساله » پيش روي قاضي کشيک دادسراي امور جنايي تهران گشوده شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي، پرونده براي انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

پسر فقداني پس از مراجعه به اداره يازدهم، به کارآگاهان گفت: پدرم راننده آژانس اتومبيل کرايه در شهرک دانشگاه واقع در جاده مخصوص کرج است و در روز 23 تيرماه از خانه خارج و ديگر به خانه بازنگشته است و با مراجعه به محل کار پدرم متوجه شدم که به صورت دربست، به همراه يک مسافر از شهرک خارج شده است اما تاکنون هيچ خبري از او نشده است.

کارآگاهان در تحقيقات از آژانس دريافتند فردي به نام «رضا» به مقصد روستايي در جاده ساوه اقدام به کرايه دربست خودرو سواري کرده و فقداني نيز به عنوان راننده به همراه اين فرد از تهران خارج شده است.

همزمان با تحقيات کارآگاهان، پسر فقداني بار ديگر به پليس آگاهي مراجعه و عنوان كرد؛ فردي با تلفن منزل پدرم تماس گرفته و مدعي است که تعدادي مدارک شناسايي پدرم را در داخل باغ خود پيدا کرده است.

کارآگاهان با شناسايي نشاني دقيق اين باغ به اين محل در خارج از تهران رفته و پس از تحقيقات از صاحب باغ اطلاع دريافتند که نه تنها تعدادي مدارک هويتي متعلق به فقداني به نام «محمدرضا» به همراه يک جفت کفش مردانه در داخل باغ پيدا شده بلكه باغ در نزديكي روستايي است كه رضا قصد رفتن به آنجا را داشته است و مالك باغ يكي از دوستان رضا است كه وي را به همراه پيرمردي در باغ ديده است.

به گزارش ايسنا، با توجه به اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان به محل سكونت رضا در شهريار مراجعه كرده اما دريافتند اين فرد از روز حادثه از خانه خارج و تاکنون نيز به محل سکونتش مراجعه نداشته است.

با توجه به ناپديد شدن رضا، کارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده محل‌هاي تردد رضا در سطح شهر تهران را شناسايي و توانستند پرايد فقداني را در منطقه هفت چنار كشف و در بازرسي‌هاي دقيق مقادير ديگري از مدارک شناسايي متعلق به فقداني از داخل خودرو يافت شد.

با توجه به دلايل و مدارک بدست آمده در پرونده که نشان از آن مي‌داد که «رضا» از سرنوشت فقداني اطلاع دارد و خودرو فقداني نيز توسط وي به منطقه هفت چنار انتقال پيدا کرده، کارآگاهان سرانجام اين فرد را در 26 تيرماه در شهرک دانشگاه شناسايي و دستگير كردند.

رضا در اعترافات خود با بيان اينكه براي رفتن به سمت روستاي پدري‌ام، اقدام به کرايه دربست خودرو از آژانس داخل شهرک کرده است گفت: من به مدت 15 سال است که به مصرف شيشه اعتياد دارم و روزي که به همراه «محمدرضا» به سمت روستا در حال حرکت بوديم دچار اضطراب بسيار شديدي شده و به همين علت تصميم داشتم تا در داخل ماشين شيشه مصرف كنم که با اعتراض راننده روبرو شدم و حتي زماني که در داخل باغ بار ديگر قصد کشيدن شيشه داشتم؛ اين بار نيز با اعتراض محمدرضا روبرو شدم و حتي تهديد کرد که در صورت مصرف مواد، موضوع را به خانواده و همسرم اطلاع خواهد داد؛ در آن لحظه که فقط به مصرف مواد فکر مي‌کردم چشمم به ميله‌اي فولادي (ميلگرد) افتاد که بر روي زمين افتاده بود؛ بلافاصله ميله را برداشته و ضربه‌اي محکم به سرش زدم که همين ضربه باعث بي‌هوش شدن او شد.

متهم به قتل راننده آژانس عنوان كرد كه من که در آن لحظات بسيار ترسيده بودم، تصميم گرفتم تا او را به بيمارستان انتقال دهم که در زمان کشيدن او به داخل ماشين کفش‌هايش از پا خارج و مقداري از مدارک شناسايي داخل جيب لباسش نيز بر روي زمين افتاد؛ به سرعت از روستا خارج و در جاده ساوه به سمت تهران شروع به حرکت کردم که در ميانه راه متوجه شدم که «محمدرضا» فوت کرده است.

متهم به قتل افزود: درحالي که جنازه محمدرضا بر روي صندلي عقب پرايد افتاده بود به راه خود ادامه دادم تا اينکه به شهرک انديشه رسيده و جسد را در چاله‌اي نسبتا عميق در داخل شهرک طلائيه، واقع در فاز يک شهرک انديشه، انداخته و با استفاده از يک ظرف 4 ليتري بنزين، جسد را آتش زدم.

با توجه به اظهارات متهم درباره ارتکاب جنايت و به آتش کشيدن جنازه مقتول، کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ بلافاصله از طريق هماهنگي با پليس آگاهي شهريار از کشف جسد سوخته شده‌اي که به علت شدت سوختگي امکان شناسايي آن وجود نداشت اطلاع پيدا کردند که در ادامه تحقيقات مشخص شد که جسد سوخته شده توسط ساکنان شهرک طلائيه از همان نشاني و آدرسي داده شده از سوي متهم کشف شده است.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر افزود: متهم به همراه پرونده مقدماتي درباره ارتکاب قتل، صبح دوشنبه براي صدور دستور قضايي در اختيار مقام قضايي دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha