• دوشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9005-10554

/خبرنگار؛ پاسدار حريم حق‌گويي/ حسين قندي: رسيدگي به حقوق معنوي خبرنگار به فعاليت خودش بستگي دارد

به اعتقاد يك استاد ارتباطات، مسوولان روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها بايد با نگاه به فعاليت خبرنگاران، ميزان رسيدگي به حقوق مادي و معنوي آن‌ها را در نظر بگيرند.

حسين قندي - استاد روزنامه‌نگاري - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به مناسبت روز خبرنگار اظهار كرد: روش‌هاي كار خبري با گذشته متفاوت شده و متاسفانه برخي خبرنگاران هنوز روش‌هاي كار خبرنگاري را خوب نمي‌دانند.

وي اظهار كرد: اين نكته مهم است كه خود خبرنگار بايد به مسائل خود رسيدگي كند و در نظر بگيرد كه مي‌تواند در كدام مطبوعه فعاليت كند و بايد از توان خود استفاده كنند تا كار علمي و دقيقي ارائه دهند.

اين استاد ارتباطات درباره حقوق معنوي خبرنگاران بيان كرد: رسيدگي به اين امور خبرنگاران، به فعاليت خود آن‌ها بستگي دارد و بايد خود آن‌ها تصميم بگيرند.

قندي درباره كناره‌گيري برخي خبرنگاران از اين حوزه بيان كرد:‌ بهتر است با بررسي‌هايي دلايل كناره‌گيري آن‌ها مشخص شود؛ ‌افراد و مسوولاني كه در راس امور هستند بايد تشخيص دهند كه رسيدگي به مطالبات خبرنگاران بايد چگونه انجام شود.

اين استاد دانشگاه درباره آيين‌نامه كار حرفه‌يي روزنامه‌نگاري بيان كرد: مسوولان روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها بايد در پي تحقق اين اصول باشند چراكه باعث پيشرفت فعاليت حرفه‌يي آن‌ها مي‌شود.

او در پايان درباره فعاليت برخي خبرنگاران در چند رسانه تصريح كرد: خبرنگار گاهي به دليل تامين نشدن معيشتش به اين كار دست مي‌زنند و مشكل اساسي نيست و باز هم مسوولان و افراد در راس امور، مسوول رسيدگي به اين موضوع هستند و اميدواريم خبرنگاران از تمام توان خود به نحو احسن براي كار خبري استفاده كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha